Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiedän milloin TE-palvelusta ollaan yhteydessä?

Vierailija
10.06.2025 |

Helmikuussa on päättynyt viimeisin suunnitelma eli nyt mennyt yli neljä kuukautta. Kerran oli saman tapainen juttu eli oli mennyt useampi kuukausi ja, kun ajattelin, että tuskin soittavat kesän aikana enää, kun ei ollut juhannukseen mennessä kuulunut mitään ja oletin virkailijan olevan kesälomalla niin tulikin soitto heti juhannuksen jälkeen. Eivät ilmeisesti voi koskaan antaa olla kesääkään rauhassa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle järjestettiin työvoimaneuvojan kanssa tapaaminen nokkakkain ensi viikolle. Suunnitelmani olisi kuulunut uusia jo tällä viikolla, mutta siellä vetkuttelivat yhteydenoton kanssa ja kun lopulta ottivat yhteytä, niin laittoivat tapaamisen nenätysten juhannusviikolle. Koitin anoa tapaamisen aikaistamista, mutta ei kuulemma millään käy, että olisin mennyt jo aikaisemmin. 😡 Onko tuollainen siis ihan täyttä k-päisyyttä vai vaan sattumaa? En tiedä. Olen kumminkin jo osa-aikatyössä, toivottavasti pääsen koko p-leen paskalafkasta ikuisesti eroon.

Vierailija
42/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistymissuunnitelmaa ei voi yksipuolisesti päivittää. Jos ei ole soitettu, anna olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle järjestettiin työvoimaneuvojan kanssa tapaaminen nokkakkain ensi viikolle. Suunnitelmani olisi kuulunut uusia jo tällä viikolla, mutta siellä vetkuttelivat yhteydenoton kanssa ja kun lopulta ottivat yhteytä, niin laittoivat tapaamisen nenätysten juhannusviikolle. Koitin anoa tapaamisen aikaistamista, mutta ei kuulemma millään käy, että olisin mennyt jo aikaisemmin. 😡 Onko tuollainen siis ihan täyttä k-päisyyttä vai vaan sattumaa? En tiedä. Olen kumminkin jo osa-aikatyössä, toivottavasti pääsen koko p-leen paskalafkasta ikuisesti eroon.

Ihmiset on normaalisti töissäkin juhannusviikolla, tiedoksi jos joskus kokopäivätöitä saat

Vierailija
44/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittavat kirjeellä tai tekstiviestillä etukäteen milloin soittavat. Silloin on vastattava.

Toki jos on esim. työhaastattelussa lääkärissä tms.ajan voi muuttaa soittamalla pslvelunumeroon hyvissä ajoin. 

Jos eivät ole ilmoittaneet etukäteen, etkä huomaa vastata, sanktiota ei tule. 

Nämä ovat säännöt. 

Ei minulle viimeksikään tullut mitään tietoa koska soitetaan. Reilut 5 viikkoa sain odottaa. En edes tiennyt miten ilmoitan hakemani työpaikat tuona aikana. Vasta myöhemmin sain tietää, ettei niitä silloin tarvitse mitenkään ilmoittaa. Minä ilmoitin yhteydenottopyynnön kautta.

Vierailija
45/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viesti tulee suomi.fi palveluun ja sinne oma asiointi palveluun työmarkkinatorille.

En käytä Suomi.fi palvelua enkä ole harkinnut edes sen käyttämisen aloittamista.

Vierailija
46/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse tietääkin. Vastaat vain puhelimeen, kun se soi, ja reagoit tarvittaessa sinulle tuleviin kirjeisiin.

Vierailija
47/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kusipäisyyttä. Vapaita aikoja ei vain ole. Kesän alku on yksi ruuhkaisimmista ajankohdista, koska kouluavustajat, -ohjaajat ja opet ja opiskelijat ja lomautetut ja määräaikaisissa töissä olleet ja irtisanotut ilmoittautuu. 

Vierailija
48/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän mun sivulta on poistunut kokonaan se "hae 4 työpaikkaa" .. Viimeksi oltiin yhteydessä joulukuussa? :/ Työmarkkinatuki tullut normaalisti ja työnhaku lukee että voimassa tuolla asiointi sivulla.

Koska se homma on siirtynyt Kelalle, eikä ne ehdi mitään tehdä. Lisäksi on ihan turha kysellä noita lappuja, kun ne itsekkin ymmärtää, että ei niitä töitä ole.

Ei työkkärin työt ole kelalle siirtyneet vaan kaupunkien hoidettavaksi. Sadissa ne ovat nykyään Helsingin kaupungin työntekijöitä. Kelan työntekijät ovat valtion työntekijöitä.

Vierailija
49/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia toimintatapoja on. Minullakin on vuosien kokemus. Kerran viesti, että soittavat. Monesti taas ihan ilmoittamatta etukäteen soittavat. Hienoa, että sinua on aina infottu etukäteen. Tämä olisi parhain toimintatapa.

Kyllä se toimintatapa taitaa olla ihan neuvojakohtainen. Minä en joskus vastannut puhelimeeni (ihan syystä) ja työkkäristä tuli paperinen ilmoitus. Neuvoja oli seuraavalla kerralla puhelimessa ihan täpinöissä, että työttömän pitääääääää vastata työvoimatoimiston puheluihin!!!!

Siis, oikeastiko nämä neuvojat luulevat, että jos istun vaikkapa juuri vessassa p*kalla, tai vaikka saunanlauteilla, tai jos kotonani on juuri vieraita käymässä, tai seison kassajonossa, odotan lääkärille pääsyä vastaanottoaulassa tai kuten minun kohdallani, olen parhaillaan osa-aikaisessa työpaikassani, niin kuuliaisesti kumminkin vastaan AINA HETI työkkärin soittoon, sattui se puhelin soimaan missä vain ja milloin vain...?! 😂

Hoitaisivat päänsä.

Vierailija
50/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittavat kirjeellä tai tekstiviestillä etukäteen milloin soittavat. Silloin on vastattava.

Toki jos on esim. työhaastattelussa lääkärissä tms.ajan voi muuttaa soittamalla pslvelunumeroon hyvissä ajoin. 

Jos eivät ole ilmoittaneet etukäteen, etkä huomaa vastata, sanktiota ei tule. 

Nämä ovat säännöt. 

En tiedä miksi joku alapeukutti. Mulla on tästä systeemistä monen vuoden kokemus ja näin se toimii. 

Eli ei tarvitse joka päivä kytätä puhelinta. Ilmoittavat etukäteen milloin soittavat ja jos eivät ole ilmoittaneet, sanktiota vastaamatta jättämisestä ei tule. 

Kunpa ilmoittaisi minullekin ennalta.

Lueppa tämä ketju nyt huolella. Kaikilla on samat säännöt.&n

Ei mulle viimeksi ilmoitettu etukäteen soitlsta millään systeemillä. Mulle voi lähettää s-postia tai tekstareita.

Vierailija
51/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten mutta ei pääse vapaasti minnekään vai miten te muut työttömät ulkomaille uskallatte lähteä? Pystyn kyllä vastaamaan sielläkin puhelimeen mutta entä jos tulisikin tapaamisaika kirjeellä ja olisin just tapaamispäivänä matkalla? Ja samaan aikaan kuitenkin sanotaan että työttömällä on nykyään vapaa liikkuvuus eli ulkomaan matkoja tarvitse ilmoittaa.

Uskallan lähteä, enkä ilmoittele mitään mihinkään, enää ei vaan ole varaa tehdä mitään pidempiä, joten vielä helpompaa toi. Soitot on ilmoitettu etukäteen tekstarilla minulle, eikä tartte hakea kuin yhtä paikkaa kolmen kuukauden aikana edelleenkään, kun osa-aikatyö.

Vierailija
52/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla loppui viimeisin päiväkirjantäyttö joskus syksyllä. Kerran viikossa käyn työmarkkinatorilla vilkaisemassa onko tullut tietoihini jotain uutta.

Toivottavasti eivät ota yhteyttä enää ikinä.

Taidat kuitenkin toivoa, että veronmaksajat ottavat joka kuukausi yhteyttä sinuun tilinumerosi kautta.

Vierailija
53/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on normaalisti töissäkin juhannusviikolla, tiedoksi jos joskus kokopäivätöitä saat

Olen lukuisia kertoja ollut töissä juhannuksena ja myös kokopäivätöissä. Älä sinä luule tietäväsi jotain tuntemattomasta ihmisestä.

Moni lomailee juuri juhannuksen aikaan. Joten kyllä se aika v-ttumaista on laittaa tapaaminen viikolle, josta on ihan yleisesti tiedossa, että moni silloin lomailee ja reissaakin. Kysymyshän oli vetkuttelusta heidän taholtaan; suunnitelmani olisi kuulunut jo tällä viikolla uusia. Taisi virkailijaa vaan vituttaa, että on itse töissä juhannusviikolla.

Vierailija
54/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63 vuotias nainen ja mietin uskaltaisinko mennä työnhakijaksi kun edellinen työ loppui. Pelkään jos alkaa simputus ja terveyteni ei sitä varmaankaan enää kestä. Eläkkeelle pääsen 65 v. Onko kokemusta kuinka suhtautuvat tämän ikäiseen työkkärissä?

Vierailija
55/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle lähettävät kirjeen ennen soittoa. Nyt on ollut kuukauden verran sopimuksetonta aikaa, en huolestu moisesta ollenkaan.

Ei lähetä, soittavat vaan randomisti. Näin mulle ainakin kävi viimeksi.

Olen selittänyt asian ketjussa jo kahteen kertaan. Enää kolmatta kertaa en selitä. 

t. Monta vuotta kokemusta asiasta

Opettele lukemaan ja sisäistämään lukemasi.

Yritin auttaa, mutta nyt luovutan. Kytätkää sitten mun puolesta puhelintanne vaikka 24/7. 

P.S. Oletko koulukiusaaja, narsisti vai mistä moinen v..tuilun tarve? 

Vain tällä palstalla...

Kun sinä jankutat samaa asiaa, vaikka se on täysin puhutun asian vierestä. Siksi lue nyt tarkoituksella ketju, se mistä keskustellaan. Ja kommentoi vasta sitten.

Vierailija
56/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavirkailijani ilmoittaa tekstarilla muutama päivä ennemmin ennen kuin soittaa. Ei haittaa vaikkei soittaisi kesällä. Pakkohaku neljä paikkaa joka kuukausi vaikkei useimpina kuukausina löydy paikkoja haettavaksi vaan pitää laittaa avoimia hakemuksia kaiken maailman epämääräisiin paikkoihin tai samoihin muutaman kuukauden välein uudestaan.

Ei niistä työpaikkoja tai haastattelukutsuja tule ja niihin harvoihin paikkoihin on useimmiten vähintään pari sataa hakijaa.

Vierailija
57/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikaa on ehdotettu juhannusviikolle, johtuu varmasti siitä että aiemmat ajat on jo täynnä. Toimisto ei joka paikassa ole edes päivittäin auki, jossain vain kerran viikossa, joten ei niitä aikoja määräänsä enempää ole. 

Eikä niiden yhteydenottojen kanssa mitenkään vetkutella. On itse asiassa todella hyvä tilanne jos sulla on suunnitelma vasta umpeutunut ja nyt jo tulossa päivitysaika. Monin paikoin näissä on pahasti ruuhkaa, siis kuukausia. 

Vierailija
58/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia toimintatapoja on. Minullakin on vuosien kokemus. Kerran viesti, että soittavat. Monesti taas ihan ilmoittamatta etukäteen soittavat. Hienoa, että sinua on aina infottu etukäteen. Tämä olisi parhain toimintatapa.

Kyllä se toimintatapa taitaa olla ihan neuvojakohtainen. Minä en joskus vastannut puhelimeeni (ihan syystä) ja työkkäristä tuli paperinen ilmoitus. Neuvoja oli seuraavalla kerralla puhelimessa ihan täpinöissä, että työttömän pitääääääää vastata työvoimatoimiston puheluihin!!!!

Siis, oikeastiko nämä neuvojat luulevat, että jos istun vaikkapa juuri vessassa p*kalla, tai vaikka saunanlauteilla, tai jos kotonani on juuri vieraita käymässä, tai seison kassajonossa, odotan lääkärille pääsyä vastaanottoaulassa tai kuten minun kohdallani, olen parhaillaan osa-aikaisessa työpaikassani, niin kuuliaisesti kumminkin vastaan AINA HETI työkkärin soittoon, sattui se

Vaikka nyt vähän hassusti yleistätkin nyt "nämä neuvojat" idiooteiksi niin ei, ei me kaikki sellaisia olla. Tottakai ihme tyyppejä osuu tähänkin ihmisryhmään, kuten kaikkiin ammatteihin.

Minulle moni pahoittelee ettei vastannut ekaan puheluun ja stoppaan sen heti, eihän sellaista tarvitse pahoitella. Siksihän minä laitan sitten vaan viestin perään, että kuka olen, miksi soitin ja milloin soitan uudelleen. Ei ongelmaa.

Vierailija
59/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukuisia kertoja ollut töissä juhannuksena ja myös kokopäivätöissä. Älä sinä luule tietäväsi jotain tunte

Sinäkin voit lomailla juhannusviikon. Katkaise työnhaku siksi aikaa. Tai pidemmäksikin aikaa, niin eivät sinua häiritse.

Vierailija
60/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla loppui viimeisin päiväkirjantäyttö joskus syksyllä. Kerran viikossa käyn työmarkkinatorilla vilkaisemassa onko tullut tietoihini jotain uutta.

Toivottavasti eivät ota yhteyttä enää ikinä.

Taidat kuitenkin toivoa, että veronmaksajat ottavat joka kuukausi yhteyttä sinuun tilinumerosi kautta.

Taitaisi tuolla edellisellä tosiaan alkaa melkoinen huuto ja valitus, jos työkkärin suunnasta ei kuuluisi enää mitään, joutuisi alkaa itse tienaamaan rahat tililleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme