Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiedän milloin TE-palvelusta ollaan yhteydessä?

Vierailija
10.06.2025 |

Helmikuussa on päättynyt viimeisin suunnitelma eli nyt mennyt yli neljä kuukautta. Kerran oli saman tapainen juttu eli oli mennyt useampi kuukausi ja, kun ajattelin, että tuskin soittavat kesän aikana enää, kun ei ollut juhannukseen mennessä kuulunut mitään ja oletin virkailijan olevan kesälomalla niin tulikin soitto heti juhannuksen jälkeen. Eivät ilmeisesti voi koskaan antaa olla kesääkään rauhassa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjeessä oli soittoaika, päivä ja kellonaika. Menneinä vuosikymmeninä kirjeissä oli jopa tapaamisaikoja.

Onkohan tapaamisaika nykyään vain, jos on hyvä syy tai ollut siitä jo aiemmin puhetta? Muistan, että kerran oli tapaaminen, mutta virkailija oli maininnut jo edellisen soiton päätteeksi, että voitaisiin tavata ensi kerralla eli ei siis tullut yllätyksenä. Toinen tapaus oli, kun pyysin pääsyä työttömien terveystarkastukseen ja virkailija oli jo aiemmin kertonut, että tarvitsisi siinä tapauksessa nähdä kasvotusten. Kun sitten myöhemmin kysyin uudestaan terveystarkastuksesta, kertoi varaavansa ajan.

Jotkut virkailijat haluaa aina tavata kasvotusten, ja toiset taas tekevät pelkkiä soittoja. 

Vierailija
22/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjeessä oli soittoaika, päivä ja kellonaika. Menneinä vuosikymmeninä kirjeissä oli jopa tapaamisaikoja.

Onkohan tapaamisaika nykyään vain, jos on hyvä syy tai ollut siitä jo aiemmin puhetta? Muistan, että kerran oli tapaaminen, mutta virkailija oli maininnut jo edellisen soiton päätteeksi, että voitaisiin tavata ensi kerralla eli ei siis tullut yllätyksenä. Toinen tapaus oli, kun pyysin pääsyä työttömien terveystarkastukseen ja virkailija oli jo aiemmin kertonut, että tarvitsisi siinä tapauksessa nähdä kasvotusten. Kun sitten myöhemmin kysyin uudestaan terveystarkastuksesta, kertoi varaavansa ajan.

Jotkut virkailijat haluaa aina tavata kasvotusten, ja toiset taas tekevät pelkkiä soittoja. 

Ja lisäys; loput on tältä väliltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten mutta ei pääse vapaasti minnekään vai miten te muut työttömät ulkomaille uskallatte lähteä? Pystyn kyllä vastaamaan sielläkin puhelimeen mutta entä jos tulisikin tapaamisaika kirjeellä ja olisin just tapaamispäivänä matkalla? Ja samaan aikaan kuitenkin sanotaan että työttömällä on nykyään vapaa liikkuvuus eli ulkomaan matkoja tarvitse ilmoittaa.

Vierailija
24/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittavat kirjeellä tai tekstiviestillä etukäteen milloin soittavat. Silloin on vastattava.

Toki jos on esim. työhaastattelussa lääkärissä tms.ajan voi muuttaa soittamalla pslvelunumeroon hyvissä ajoin. 

Jos eivät ole ilmoittaneet etukäteen, etkä huomaa vastata, sanktiota ei tule. 

Nämä ovat säännöt. 

En tiedä miksi joku alapeukutti. Mulla on tästä systeemistä monen vuoden kokemus ja näin se toimii. 

Eli ei tarvitse joka päivä kytätä puhelinta. Ilmoittavat etukäteen milloin soittavat ja jos eivät ole ilmoittaneet, sanktiota vastaamatta jättämisestä ei tule. 

Vierailija
25/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten mutta ei pääse vapaasti minnekään vai miten te muut työttömät ulkomaille uskallatte lähteä? Pystyn kyllä vastaamaan sielläkin puhelimeen mutta entä jos tulisikin tapaamisaika kirjeellä ja olisin just tapaamispäivänä matkalla? Ja samaan aikaan kuitenkin sanotaan että työttömällä on nykyään vapaa liikkuvuus eli ulkomaan matkoja tarvitse ilmoittaa.

No etkö osaisi ilmoittaa ettet pääse tulemaan päivänä X ja pyydät uutta aikaa? Vai mikä se ongelma nyt on??

Vierailija
26/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii tekstari soitosta. En mene suomi-sivustolle sen takia. Eipä soittoa kuulu,mutta työnhaku on voimassa ja pakkohaetut on tehty.

Vierailija
27/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etkö osaisi ilmoittaa ettet pääse tulemaan päivänä X ja pyydät uutta aikaa? Vai mikä se ongelma nyt on??

Totta kai mutta suostuvatko siirtämään aikaa parilla viikolla ja pitääkö olla hyvä syy ajan vaihtoon?

Vierailija
28/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän mun sivulta on poistunut kokonaan se "hae 4 työpaikkaa" .. Viimeksi oltiin yhteydessä joulukuussa? :/ Työmarkkinatuki tullut normaalisti ja työnhaku lukee että voimassa tuolla asiointi sivulla.

Koska se homma on siirtynyt Kelalle, eikä ne ehdi mitään tehdä. Lisäksi on ihan turha kysellä noita lappuja, kun ne itsekkin ymmärtää, että ei niitä töitä ole.

Vierailija
29/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittavat kirjeellä tai tekstiviestillä etukäteen milloin soittavat. Silloin on vastattava.

Toki jos on esim. työhaastattelussa lääkärissä tms.ajan voi muuttaa soittamalla pslvelunumeroon hyvissä ajoin. 

Nämä ovat säännöt. 

En tiedä miksi joku alapeukutti. Mulla on tästä systeemistä monen vuoden kokemus ja näin se toimii. 

Eli ei tarvitse joka päivä kytätä puhelinta. Ilmoittavat etukäteen milloin soittavat ja jos eivät ole ilmoittaneet, sanktiota vastaamatta jättämisestä ei tule. 

Kunpa ilmoittaisi minullekin ennalta.

Vierailija
30/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ainakin sillon uskaltaa, jos työnhaku on voimassa.

Mutta jos ei ole ja jos tuota pelkäät, niin viranomaisten kirjepostin voi siirtää omapostin kautta tulevaksi. Eli silloin siitä tulee sähköpostiin ilmoitus. Voit lukea omapostia netin kautta, on siis postin pslvelu. Mulla tulee te tston kirjeet sinne.

Tarvittaessa voit sitten siirtää ajan soittamalla tai ehkä myös lähettämällä viestiä. 

Tuskin ulkomaan matkasta rangaistasn. Voithan olla siellä työnhaussakin. 

Vierailija
31/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai mutta suostuvatko siirtämään aikaa parilla viikolla ja pitääkö olla hyvä syy ajan vaihtoon?

Jos et jatkuvasti peruuttele saamiasi aikoja niin ei tarvitse olla edes syytä. Eri asia sitten jos et koskaan "pääse". 

Vierailija
32/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on 4 viikkoa lomaa vuodessa. Ilmoita olevasi lomalla, jos haluat lähteä.

Vierailija
33/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lähettävät kirjeen ennen soittoa. Nyt on ollut kuukauden verran sopimuksetonta aikaa, en huolestu moisesta ollenkaan.

Ei lähetä, soittavat vaan randomisti. Näin mulle ainakin kävi viimeksi.

Vierailija
34/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat säännöt. 

Kunpa ilmoittaisi minullekin ennalta.

Lueppa tämä ketju nyt huolella. Kaikilla on samat säännöt. 

Vierailija
35/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle lähettävät kirjeen ennen soittoa. Nyt on ollut kuukauden verran sopimuksetonta aikaa, en huolestu moisesta ollenkaan.

On erilaisia tapoja. Toiset lähettää kirjeen. Toiset tekstiviestin. Jotkut soittaa ilmoittamatta. Itse kokeilen kerran soittaa etukäteen ilmoittamatta ja jos asiakas ei vastaa, laitan viestin jossa kerron asian ja ilmoitan milloin soitan uudelleen. Olen tämän todennut parhaaksi tavaksi.

Vierailija
36/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen selittänyt asian ketjussa jo kahteen kertaan. Enää kolmatta kertaa en selitä. 

t. Monta vuotta kokemusta asiasta

Vierailija
37/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen selittänyt asian ketjussa jo kahteen kertaan. Enää kolmatta kertaa en selitä. 

Opettele lukemaan ja sisäistämään lukemasi.

Vierailija
38/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia toimintatapoja on. Minullakin on vuosien kokemus. Kerran viesti, että soittavat. Monesti taas ihan ilmoittamatta etukäteen soittavat. Hienoa, että sinua on aina infottu etukäteen. Tämä olisi parhain toimintatapa.

Vierailija
39/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan ja sisäistämään lukemasi.

Yritin auttaa, mutta nyt luovutan. Kytätkää sitten mun puolesta puhelintanne vaikka 24/7. 

P.S. Oletko koulukiusaaja, narsisti vai mistä moinen v..tuilun tarve? 

Vain tällä palstalla...

Vierailija
40/67 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia toimintatapoja on. Minullakin on vuosien kokemus. Kerran viesti, että soittavat. Monesti taas ihan ilmoittamatta etukäteen soittavat. Hienoa, että sinua on aina infottu etukäteen. Tämä olisi parhain toimintatapa.

Ei ole aina infottu etukäteen. Mutta niin kuin sanottua, jos en ole päässyt vastaamaan, mitään sanktiota en ole tuosta saanut. Ovat vaan laittaneet viestiä tai kirjettä milloin soittavat seuraavan kerran. Huoh. Nyt poistun ketjusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän