Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun muutit kotoa, kuinka usein vanhempasi vierailivat luonasi ensimmäisien vuosien aikana?

Vierailija
10.06.2025 |

Entä kun oma lapsesi muutti kotoa, miten usein olet käynyt hänen luonaan?

Mun vanhemmat ei käyneet mun luona ikinä, kun opiskelin toisessa kaupungissa. Itse autoin omaa lastani muutossa ja olen käynyt siellä n. 4 kertaa vuodessa ja lapsi mun luona saman verran, tosin minä viivyn siellä vain yhten yön ja lapsi mun luona viikon pari

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin usein. Onneksi. Äiti arvostelee kaiken, kun tulee käymään. Sisustuksesta ja siisteydestä pamauttelee omia mielipiteitään. Kinuavat kyllä käymään heillä, mutta kun ei vois vähempää kiinnostaa. Nyt en ole käynnyt koko vuonna. Kai se on pakko mennä äitienpäivänä, kun sieltä tulee se kinuamispuhelu. 

Vierailija
22/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran kävivät mutta minä kävin joka sunnuntai heillä syömässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittivät varmaan käydä kun joku soitteli ovikelloa, mutta olin niin masentunut etten käynyt ovella. Eivät ole koskaan itseään kylään olleet työntämässä.

Vierailija
24/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista miten itsellä oli kun muutin. Omilla lapsilla en ole kun kerran joka asunnoissaan käynyt, asuvat matkan takana eikä oma kunto ihan paras ole, pojat käyvät mulla joskus pitempäänkin viipyvät, sopii meille näin.

Vierailija
25/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät koskaan.

Vierailija
26/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kertaakaan, mutta muutinkin pois 9-vuotiaana sossujen avustuksella, joten varmaan tuolla oli joku syy-yhteys.

Vierailija
27/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa kodissa asuin kaksi vuotta. Äiti ei käynyt kertaakaan ja isä kävi, kun poismuuttaessa apuna.

Oma tytär on nyt asunut pari vuotta omillaan ja olen käynyt muutaman kerran. Välimatkaa ei ole paljon, mutta hän käy meillä viikottain, niin oikein osaa käydä siellä.. ellen sitten vie jotain isompaa. 

Vierailija
28/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutossa auttoivat, mutta eivät muuten käyneet. Mieluummin kävin kotona heidän luonaan. He avustivat paljon rahallisesti.

Vierailija
29/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois kotoa yli 10 vuotta sitten. Isä käynyt kerran, äiti kahdesti ja silloinkin oli joku muu syy ei vain että tulee kylään muuten vaan. Ei ole huonot välit, mun odotetaan käyvän heillä usein muttei toimi toisin päin vaikka pyydän. Tai no, en enää pyydä kun ei se mitään muuta. 

Vierailija
30/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuitko vanhempiasi käymään? Aika moni vanhempi odottaa aikuiselta lapselta kutsua ja kokee, että olisi epäystävällistä tuppautua käymään, jos ei ole pyydetty.

Vierailija
31/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kertaakaan. Asuivat samassa kaupungissa.

Vierailija
32/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ikinä.

Vierailija
33/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmenneet vanhempani eivät koskaan käyneet yhdessäkään omassa asunnossani. Äiti kuoli ollessani 26-v ja isä 29-v.

Vierailija
34/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kävi kerran eteisessä takki päällä. Isäni ei koskaan. Asuivat samassa kaupungissa. 

Vierailija
35/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana ei kertaakaan.  Kaytossani oli vain pieni huone ja loput oli yhteista tilaa. Ei hirvean optimaalinen matkan takaa tuleville. Itse kavin kotona silloin talloin, mutta kesalla mokilla tosi usein viikonloppuisin.

Kun muutin omaan asuntoon, kavivat sitten pari kertaa vuodessa.

Vierailija
36/36 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan vanhemmistani ei ole kertakaan käynyt missään kodeistani joissa olen asunut itsenäistyttyäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä