Kun muutit kotoa, kuinka usein vanhempasi vierailivat luonasi ensimmäisien vuosien aikana?
Entä kun oma lapsesi muutti kotoa, miten usein olet käynyt hänen luonaan?
Mun vanhemmat ei käyneet mun luona ikinä, kun opiskelin toisessa kaupungissa. Itse autoin omaa lastani muutossa ja olen käynyt siellä n. 4 kertaa vuodessa ja lapsi mun luona saman verran, tosin minä viivyn siellä vain yhten yön ja lapsi mun luona viikon pari
Kommentit (18)
Isä ei ole vielä käynyt kertaakaan minulla kylässä. Olen asunut omillani nyt vähän yli 25 vuotta. Ei ole kiinnostunut, kun täällä ei ole mitään nähtävää.
Äiti on käynyt useita kertoja, varsinkin sen jälkeen kun sai lapsenlapsia. Ehkä kerran kuukaudessa. Mieluummin tosin vahtii niitä omassa kodissaan.
Kerran eli silloin kun muutin, asuin pienessä soluasunnossa, itse menin lähes joka viikonloppu bussilla vanhempieni luokse.
Minun vanhempani kävi yhden kerran luonani eläissään. Itse kävin ja tapailimme alkuvuosina/ omien lasteni luona silloin tällöin, mutta sitten sekin loppui. Ei ole vuosiin ollut mitään yhteyksiä.
Ei kertaakaan. Kävin aina kotona vanhempien luona, kun aikaa oli.
Varmaan tyyliin synttäreillä kävivät. Asuttiin samassa kaupungissa.
Oman lapseni luona pyrin käymään ainakin pari - kolme kertaa vuodessa, hän käy useammin minun luonani. Välimatkaa 400 km.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että olin tyytyväinen tähän ratkaisuun. Mieluummin menin käymään kotona kuin vanhempani olisivat tulleet pieneen yksiööni. Vanhempani maksoivat matkakulut ja antoivat käteistä huvitteluun.
Ei kertaakaan, enkä myöskään itse ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että olin tyytyväinen tähän ratkaisuun. Mieluummin menin käymään kotona kuin vanhempani olisivat tulleet pieneen yksiööni. Vanhempani maksoivat matkakulut ja antoivat käteistä huvitteluun.
Minä olen useat kerrat nukkunut tyttäreni miniyksiön lattialla patjalla. Sitten käyty yhdessä shoppailemassa, elokuvissa, nähtävyyksissä, ulkoilemassa, mitä milloinkin.
Ei olla vierailtu lainkaan. Itse menin sinne tai muualla nähty. Pienet asunnot sellaisia hankalia mahtua. Lisäksi äiti oli aika räyhäkkä nuorempana ja isä kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla vierailtu lainkaan. Itse menin sinne tai muualla nähty. Pienet asunnot sellaisia hankalia mahtua. Lisäksi äiti oli aika räyhäkkä nuorempana ja isä kuollut.
Ai niin. Kyllä vanhempi tuli tuomaan ja viemään tavaroita autolla. Katsoi että sähkö toimii ja lamput.
Kerran kävivät. Kävivät uudestaan joku 10 vuotta sen jälkeen eli yhteensä kaksi kertaa.
Kerran ja yhteensä 3 kertaa. Ei ollut mun juttu, eikä ole vieläkään. Heidän luonaan kyllä käyn. Toisinpäin se oli pelkkää kyttäämistä ja nalkuttamista.
N.49
Ainakin kerran tai kaksi kävivät.
Kyllä mä olen käynyt tyttäreni opiskelupaikkakunnalla ja nyt hänen kotikaupungissaan säännöllisesti, joko päiväseltään tai joskus olen yöpynyt hotellissa. Auto, junat ja bussit kulkee molempiin suuntiin:)
Auttoivat muutossa. Siinä se. Isä ei suostu tulemaan Helsinkiin, kun se pelkää kaupungissa ajamista eikä suostu julkisilla kulkemaan. Ja ei ole omia lapsia, mutta jos olisi, niin riippuisi kuinka lähellä asuisi.
0 kertaa, ei heitä kiinnostanut kuin oma elämänsä.
En muista. Harvoin kävivät. Itse käyn pari kertaa vuodessa ehkä