Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukari: Maskun tilanne on vakava, historian huonoin tulos. Ihmiset eivät uskalla kuluttaa

Vierailija
10.06.2025 |

"Kansa ei nyt uskalla kuluttaa. Ihmiset säästävät, ja yksi ensimmäisistä säästökohteista on sohvat ja sängyt" 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/28e2bab7-3830-4a22-8442-4d3d0631e6ff

Kommentit (216)

Vierailija
81/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sohva on tosi surkea mutta ei tosiaan nyt viitsi uuteen laittaa rahaa kun ei tiedä onko syksyllä edes töitä. 

Tämä. Olen töissä nyt. Kaikki rahat menevät säästöön koska tulevaisuudesta ei ole tietoa. Alan lähestyä maagista 50v ikää jolloin työnantajien mielestä muutun yhtäkkiä täysin kyvyttömäksi tekemään työtäni. 

Vierailija
82/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kiireesti maskuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sukari on huolissaan alan tulevaisuudesta.

Tämän vuoden piti olla jo nousuvuosi, mutta ei se kyllä sitä ole. Näin tämä ei voi jatkua."

Eikö voi jatkua? Kyllä nyt laiva pitää kääntää, jotta Sukari saa hilloa leivän päälle. Muutenhan joku voi luulla häntäkin köyhäksi. 

Eikö Sukari saa iloa edes sen venakkonsa rynkyttämisestä? Ei ole hetkeen ollutkaan lehdissä Sukari ja seksi -juttuja.

Vierailija
84/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sohva on tosi surkea mutta ei tosiaan nyt viitsi uuteen laittaa rahaa kun ei tiedä onko syksyllä edes töitä. 

Tämä. Olen töissä nyt. Kaikki rahat menevät säästöön koska tulevaisuudesta ei ole tietoa. Alan lähestyä maagista 50v ikää jolloin työnantajien mielestä muutun yhtäkkiä täysin kyvyttömäksi tekemään työtäni. 

Samoin. 50v parin viikon päästä ja sairastan reumaa. Kuka takaa että työt jatkuvat enää ensi vuonna? Meidäthän korvataan paremmilla.

Vierailija
85/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perse hallitus on sairas

Vierailija
86/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ostettu viimeisen vuoden aikana 2 sänkyä ja sohva. Mutta eipä edes käyny mielessä, että oltais Maskuun menty. Sukaria en ala rahoittamaan, niin kallis ja huono paikka Masku on.

Vierailija
87/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta nyt ollaan jo kasvu-uralla ja vauhti kiihtyy jtyöllisyyskin alkaa syksyn myötä paranemaan,kiitos Orpon hallitukselle."

Tämä sama ennuste on julkaistu nyt ainakin kahtena peräkkäisenä vuonna ja ennustan että tuleen julkaisemaan vielä monena seuraavana.

Vierailija
88/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea parempi koska tuotteen saa heti. Joskus ostin maskun tyyppisestä kaupasta sohvaa. Se tuli jostain ulkomailta, meni monta viikkoa vaikka olin jo maksanut. Sitten se haisi niin palonestoaineelle, että ei sitä voinut käyttää, vaikka kuinka yritin tuulettaa. Laitoin kiertoon ja päätin, että ei enää koskaan mitään Aasian huonekaluja meille. Kontti kuljetus kaukomailta vaatii kaiken maailman myrkkyjä niihin.

Vierailija
89/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin nuorten työpajalla 90-luvulla Maskun sohvatyynyjä. 

Vierailija
90/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä postittamassa epikriisejä ja tilaamassa laboratoriokokeita potilaille sairaalassa.

Osa muista työttömistä oli kuntouttavassa työtoiminnassa sairaalan arkistossa, siellä on kaikki potilas paperit. 

Vierailija
91/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä postittamassa epikriisejä ja tilaamassa laboratoriokokeita potilaille sairaalassa.

Osa muista työttömistä oli kuntouttavassa työtoiminnassa sairaalan arkistossa, siellä on kaikki potilas paperit. 

Huonekartassa on ne punaiset pallot ja sen perusteella tilattiin laboratoriokokeita. 

Vierailija
92/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sängyn 35 vuotta sitten kun menin naimisiin, sohva ostettiin myös. Ei niitä nyt jokaisella vuosisadalla osteta. Nämä ostin paikallisesta huonekaluliikkeestä, hyvää suomalaista käsityötä. Kestää seuraavat 200 vuotta.

Vierailija
93/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Vierailija
94/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Kuka shoppailee nyt?

No, vuokralla saa asumistukea ja toimeentulotukea. 

Vierailija
95/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäinen säästökohde on kahvilat.

Vierailija
96/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä katsellut uutta sohvaa, mutta ei tulisi mieleenkään mennä Maskuun niin paljon siitä puljusta kuultu.

Vierailija
97/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sitä rahaa varmaan vielä joillakin on mutta ehkäpä näiden raharikkaiden ei kannata pennejään tuhlata Maskun ala-arvoiseen laatuun. Joskus 10 vuotta sitten erehdyimme ostamaan sohvan kyseisestä firmasta. Kyseinen 3000 euron laatutuote menetti vuodessa muotonsa, kangas oli huonolaatuista ja olipa vielä huonot täytteetkin. Eipä tarvitse enää katsoakaan Topin humpuukipuotia päin. 

Vierailija
98/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskalla kuluttaa? Enemminkin ei ole varaa kuluttaa. Ostovoima keskipalkkaisessa hommassa on romahtanut 7 vuoden takaiseen. Silloin pystyi käymään ravintolassa syömässä välillä, ostamaan tarvittaessa jotain tavaraakin ja säästöönkin jäi. Nykyään on kyllä ihan kädestä suuhun pienillä säästöillä. Kuitenkaan en ole vaihtanut asuntoa enkä autoa eikä muutenkaan ole tullut uusia kuluja.

Vierailija
99/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se uskalluksesta on kiinni, vaan siitä, ettei rahaa vaan ole muuta kuin tarpeelliseen.

Vierailija
100/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä katsellut uutta sohvaa, mutta ei tulisi mieleenkään mennä Maskuun niin paljon siitä puljusta kuultu.

Sama. Jos tarvitsisin uuden sohvan tai sängyn niin Masku olisi viimeinen paikka josta sen ostaisin.