Miten vauvapalsta vaikuttaa kuplaasi?
Miten täällä lukemasi tekstit ovat vaikuttaneet tunnemaailmaasi? Entä käsitykseesi maailmasta? Pidätkö tätä palstaa hyvänä, neutraalina vai pahana paikkana?
Kommentit (28)
Aina välillä ihmetyttää ihmisten tietämättömyys ja mitä älyttömimpiin asioihin uskominen. Fatkoista viis, kunhan saavat öyhöttää.
Uutisnarkki kirjoitti:
Aina välillä ihmetyttää ihmisten tietämättömyys ja mitä älyttömimpiin asioihin uskominen. Fatkoista viis, kunhan saavat öyhöttää.
Tämä. Tyhmistä ihmisistä saa aina päivän parhaat naurut.
Vierailija kirjoitti:
Tää on sellanen negatiivinen tyyssija mihin tuun vaan nauramaan ihmisten tyhmyyttä sillon tällön :D
Ai, sä oot niin paljon muiden yläpuolella? Pitää osata lukea palstaa, niin löytää helmiä, mihin sinä et kyllä valitettavasti kuulu.
En uskalla tehdä lapsia koska olen lukenut palstalta, että lapsen kurittaminen on lasun paikka. Kuriton lapsi olisi sietämätöntä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on sellanen negatiivinen tyyssija mihin tuun vaan nauramaan ihmisten tyhmyyttä sillon tällön :D
Tämä on hyvä asenne.
Minä olen huomannut joidenkin aiheiden käsittelyn pilaavan päiväni samasta syystä. Tulee tunne siitä, että ovatko valtaosa ihmisistä aidosti näin tyhmiä. Tunnetta vääristää ehkä se, että monet kirjoitukset voivat olla yhden ihmisen kirjoittamia.
Ajattelen toiveikkaasti, että nämä ovat jotain marginaalimielipiteitä ja unohdan ne aika nopeasti. Toisaalta muistutan itseäni, että Seiskalla on paljon lukijoita, persuilla on äänestäjiä ja tositvohjelmilla katsojia...Omassa kuplassani opiskellaan, käydään mielekkäissä töissä ja luotetaan tutkittuun tietoon.
Paha paikka. Ei vastaa ajatuksiani maailmasta. Kuplan puhkeamisen uhka on olemassa. Haluan turvallisen kuplan. Siksi ilmiannan kaiken turvattomuutta aiheuttavan eli lähes kaikki viestit ja ketjut.
Mun kupla vaikuttaa palstaan, niinpäin se menee 😃
Tosielämässä elän ympäristössä, jossa ihmiset on pääosin mukavia ja haluaa hyvää toisilleen, naiset ja miehet ihan tulee toimeen keskenään ja lapsiin suhtaudutaan pääosin positiivisesti. Vauvapalsta kaikessa negatiivisuudessaan kieltämättä laajentaa maailmankuvaa.
No tämä ei ollutkaan kupla, koska havaitsin, että sen suu ri on Suomessa aivan uskomattoman pahalla tasolla. Ihan viattomat ja järkevät aiheet ja hyvät keskustelut ilmiannetaan.
Muutoin en ota tätä palstaa kovinkaan tosissani.
En tiedä onko tämäkään kupla, mutta pidin jo ennen kuin tulin tänne, suomalaisia miehiä naistenvihaajina. Tämä palsta vahvisti ja sinetöi käsitykseni.
Tätä lukemalla tajuaa olevansa onnekas, kun saa elää lähinnä hyväosaisten ja mukavien ihmisten keskellä IRL. Ei elämäni tai elinpiirini mitään täydellistä ole, mutta palstalla suurta osaa näyttelevät naisviha, miesviha, lapsiviha ja yleinen vihaisuus vähän kaikkea kohtaan loistavat elämässäni poissaolollaan oikeastaan aivan täysin.
Ihmettelen lähinnä, mistä tämä perussuomalaisten jatkuva politiikkaitku kumpuaa?
Kun oppositiolla tuli takkiin viime vaaleissa, tämä yöhötysporukka on kansoittanut jokaisen iltapäivälehden ja vapaan kommenttipalstan, kommentoidaan politiikkaa uutisiin, jotka eivät ole politiikkaa tyyliin:
"Nyt nostetaan veroja, Sanna sitä tätä, hallitus tuota".
Yleensä tuo äänekkäin porukka on eniten silmillä, mutta melkeinpä toivon, että pääsisivät valtaan niin palstat rauhoittuvat hetkeksi. Ei tuota itkua jatkuvalla syötöllä jaksa kukaan.
No, suoraan sanottuna tämä palsta saa välillä huolestumaan että onko oikeasti näin paljon näin järkyttävän pahoinvoivia ihmisiä, jotka ovat täynnä vihaa ja katkeruutta. Ja sitten he lukevat päivät pitkät näitä nettipalstoja ja hautovat sitä vihaansa ja katkeruuttaan... Ei tee hyvää kenenkään mielialalle. Itselle tämä on pääosin kevyttä viihdettä, mutta jotkut keskustelut panevat tosiaan omankin mielen matalaksi kun ilmapiiri on niin negatiivinen. Toisaalta jotkut keskustelut ilahduttavat ja täällä on jonkun verran selvästi tosi fiksuakin porukkaa.
Mikään ei tunkeudu turvalliseen tilaani! Ei vaikka kuinka luen täältä erilaisia mielipiteitä ja ilmiannan niitä sitä mukaa kuin ennätän! Ideologiani estää minua kuuntelemasta tai harkitsemasta yhtään mitään hiemankaan Silakkaryhmän toverien jutuista poikkeavaa!
T: Silakka
Uskon, että poliitikot sanelevat kaiken mitä kirjoitetaan lehdissä ja tämä foorumi seuraa samaa linjaa kuin mitä poliitikot puhuvat. Suomessa saa olla vain yksi ainoa mielipide. Tällainen kupla minulla on ja voi olla, ettei se ole henkilökohtainen kuplani, vaan pelkkä tosiasia.
Tämäkin foorumi on yksi osasyy siihen, miksi en enää äänestä.
Tämä palsta on parasta viihdettä mitä netistä löytyy tällä hetkellä. En pidä videoista enkä käytä somea. Täällä on liikaa sensuuria mutta minkäs teet, omistaja määrää.
Vierailija kirjoitti:
Tätä lukemalla tajuaa olevansa onnekas, kun saa elää lähinnä hyväosaisten ja mukavien ihmisten keskellä IRL. Ei elämäni tai elinpiirini mitään täydellistä ole, mutta palstalla suurta osaa näyttelevät naisviha, miesviha, lapsiviha ja yleinen vihaisuus vähän kaikkea kohtaan loistavat elämässäni poissaolollaan oikeastaan aivan täysin.
Sama täällä. Olen tajunnut että esim oma aviomieheni on todellakin erinomainen mies (on hänessäkin tietenkin vikansa, mutta palstaa lukiessa ne alkaa tuntua varsin mitättömältä), ja olen onnekas saatuani tervejärkiset vanhemmat ja sisarukset, joitten kanssa kommunikointi on helppoa.
Entinen suosikkifoorumini lopetti, joten olen valunut tänne selailemaan keskusteluja. Ilmapiiri täällä on kuitenkin aika erilainen, on paljon provoja ja turhaa negatiivisuutta ja ihan myös typeryyttä. Välillä lukiessani oikeasti ihmettelen, että voiko todella tuollaisia ihmisiä olla olemassa, ja minä sentään olen hyvinkin junttilasta kotoisin, mutta täällä osa vetää touhun vielä sitäkin juntimmaksi.
Onneksi mukaviakin keskusteluja on ollut, ja siitä kiitos kaikille asiallisesti täällä jutteleville!
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että poliitikot sanelevat kaiken mitä kirjoitetaan lehdissä ja tämä foorumi seuraa samaa linjaa kuin mitä poliitikot puhuvat. Suomessa saa olla vain yksi ainoa mielipide. Tällainen kupla minulla on ja voi olla, ettei se ole henkilökohtainen kuplani, vaan pelkkä tosiasia.
Tämäkin foorumi on yksi osasyy siihen, miksi en enää äänestä.
Juuri tällaiset mielipiteet jaksavat hämmästyttää minua. Olisi kiinnostava kuulla, miten kirjoittaja ajattelee poliittikojen tämän sanelun tekevän. Soittavatko he toimittajille ja sanelevat jutut? Vai kirjiottavatko ne itse? Kirjoittavatko he uutiset valmiiksi? Vai miten tämä sanelu oikeuden hoidetaan? Ja paljonko toimittajille ja medialle tästä lystistä maksetaan? Mistä rahat tulevat?