Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin, että kaikille aikuisille on itsestäänselvää hampaiden harjaus aamuin illoin

Vierailija
10.06.2025 |

Kaveri oli mun luona käymässä  muutaman päivän. Hän ei harjannut hampata ammuin illoin, vaan kerran päivässä jossain kohtaa päivää kun muisti, jos muisti. Saattoi kesken jonkun puuhan muistaa, että enpäs ookkaan harjannut tänään vielä hampaita ja meni pesemään. Onko tää muiden mielestä outoa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmiset eivät taida jaksaa tehdä mitään kaavamaisen tylsiä juttuja yhtä innolla kuin aiemmin.

Suihkussa käyntikin on todennäköisesti vähentynyt.

Osa huolehtii liiankin hyvin, osa ei paljon välitä. Keskivertoja on vähemmän.

Vierailija
2/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi, että menee kesken muun puuhan pesemään hampaita kuulostaa minusta oudolta. Mutta minä pesenkin säännöllisesti illalla. Kai se noinkin sujuu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lopettanut sen itseni jatkuvan hinkkaamisen olisi sitten kyse naaman tai hampaiden pesusta. Pesu on aina mekaaninen rasite. 

Vierailija
4/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän käteen aamuin illoin terveenä mä pysyn silloin.

Vierailija
5/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko outoa, jos jonkun kotona on opetettu eri tavalla kuin toisen kotona? No ei ole.

Vierailija
6/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kaikille aikuisille on itsestäänselvää ettei kaikki ole = minä

Vierailija
7/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko outoa, jos jonkun kotona on opetettu eri tavalla kuin toisen kotona? No ei ole.

Mun kotona ei opetettu esim lankausta lainkaan. Silti lankaan hampaani aamuin illoin, koska hammaslääkäri niin suositteli

Vierailija
8/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella.  Jos olisit kuollut viikko sitten, niin et tuotakaan olisi tiennyt.

Vierailija
9/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tuollainen satunainen pesijä. 

Vierailija
10/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se outoa jos kotona ei ole opetettu perushygieniaa. Toki monille on kyllä opetettukin, mutta eivät välitä. 

Vierailija
11/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen lopettanut sen itseni jatkuvan hinkkaamisen olisi sitten kyse naaman tai hampaiden pesusta. Pesu on aina mekaaninen rasite. 

No se plakki poistetaan mekaanisesti eikä ole rasite hampaille, jotka on koko elimistön kovinta materiaalia

Vierailija
12/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä sinä ole elämässäsi oppinut mitään muuta kuin mitä sait kotoa evääksi?

Vierailija
13/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se itsestään selvää, että pitäisi, mutta aika vähän käytän aikaa sen miettimiseen meneekö kaikki tismalleen oikein niinkuin ohjekirjoissa sanotaan. Esim etätyöpäivinä saatan herätä siihen etten ole tänään tainut muistaa vielä niitä hampaita pestä. 

Vierailija
14/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sentään pesee kerran päivässä. On sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät ikinä pese hampaitaan.

Vierailija
15/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisethan ihan tutkitusti pesee huonosti hampaita kun verrataan muuhun Eurooppaan. Se onkin nykyään aika ikävä yhtälö jos on köyhä ja hoitaa hampaita huonosti, ollen siis tietty julkisen hammashoidon varassa. Onnea näille vaan.

Vierailija
16/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin ja iltaisin harjaus. Illalla myös lankaus. Päivisin xylitolia aina syömisen jälkeen. Silti reikiä ja keväällä yks hammas poistettu kun oli niin huonossa kunnossa. Miten voi olla?

Vierailija
17/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös tuollainen satunainen pesijä. 

Lemuaako suusi?

Vierailija
18/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hammaslääkärin lupa et harjaan vaan kerran päivässä 

En oo reikä immeisiä.

Vai oliko hammaslääkäri huolestunut omasta taloudestaan?! ;D

Vierailija
19/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukylvyn yhteydessä suoritan pesut

Vierailija
20/24 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuisin ja iltaisin harjaus. Illalla myös lankaus. Päivisin xylitolia aina syömisen jälkeen. Silti reikiä ja keväällä yks hammas poistettu kun oli niin huonossa kunnossa. Miten voi olla?

Et harjaa ja lankaa sittenkään tarpeeksi hyvin. Ruokavalio pielessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi