Mitä teidän opettaja puolisot puuhaa nyt kesällä?
Mun puoliso tissuttelee 😕 Ei ota kuuleviin korviinsa kun vihjailen pihatöistä tai että pitäis vähän imuroida...
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Olen toiminut opettajana vasta kuluvan vuoden ajan. Nyt jo aivan loppu. Loma tuli tarpeeseen. Harkinnut vakavasti jo alanvaihtoa. Pk-seudulla meno kuin eläintarhassa. Jatkuvat kouluampumiset, puukotukset ja konfliktit myös aidosti kauhistuttavat. Ei ole enää työ sitä mitä sitä kymmenisen vuotta sitten kuvitteli..
Jatkuvat ampumiset ja puukotukset, whaaat 😂 Tässäpä oiva esimerkki opettajien elämää suuremmasta uhrautumisesta. Älä hitossa vaihda alaa, tunnut olevan kuin luotu opettajaksi🙌🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä pihatöitä tähän aikaan vuodesta pitää tehdä? Palkkaa joku teini parilla kympillä leikkaamaan nurtsi.
Mihin aikaan vuodesta pihatöitä sitten tehtäisiin jollei juuri tähän aikaan?
Mitä ihmeen pihatöitä? Meillä on iso piha, marjapuskia ja kukkamaita, enkä ole tehnyt yhtään mitään muuta kuin kuunnellut linnunlaulua ja leikannut nurmikon kahdesti. Syksyllä niitä pihatöitä on enemmän.
Syksyllä ja keväällä samat hommat mutta päinvastoin. Pallogrili ulos, pallogrilli talliin. Kesällä nurmikon leikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiongelma voi olla missä ammatissa toimivalla tahansa. Opettaja ei ole poikkeus. Ammatti muiden joukossa ja alkoholisti muiden samanlaisten joukossa. Ota asia puheeksi. Ei välttämättä auta, koska ihmisen on itse tehtävä päätös juomisensa lopettamisesta. Mutta voi pysäyttää puolisosi ajattelemaan asiaa.
Terkuin nykyinen raitis lomaileva ope, jolle on myös joskus viini maistunut liikaa.
Opettajilla vaan vaikeampi kun Alko tuotteet haettava naapurikylältä. Muu duunari käy alkossa rinta rottingilla.
Tjaa, mun puolisoni on vielä tehnyt jotain työjuttujaan ensi lukukautta varten. Korjaillut jotain juttuja ja miettinyt miten parantaa tiettyjä asioita joista oplliaat eivät ole olleet innoissaan kun ne nyt vielä on olleet muistissa. Ja myös lähdössä jälleen muutamille opettajien kielikurseille. Lomaankin tietty jää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso ei ole opettaja (onneksi) mutta liian moni suvusta on. Kukaan ei sitten osaa uhriutua paremmin kuin opettaja. Se kesälomakin on ihan minimittainen, kun on niin rankka työ ja tarvitsisi oikeastaan vielä enemmän. Siis KUKAAN ei ole niin uupunut ja stressaantunut ja jajajaja kuin opettaja. Nobody.
Jep. Tulee exä mieleen. Hänen mukaan ensimmäinen kuukausi lomasta menee siihen, että jaksaa aloitta lomailun. Kenenkään muun työt eivät koskaan voineet kuormittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä pihatöitä tähän aikaan vuodesta pitää tehdä? Palkkaa joku teini parilla kympillä leikkaamaan nurtsi.
Mitä ihmeen pihatöitä? Meillä on iso piha, marjapuskia ja kukkamaita, enkä ole tehnyt yhtään mitään muuta kuin kuunnellut linnunlaulua ja leikannut nurmikon kahdesti. Syksyllä niitä pihatöitä on enemmän.
No ehkä teillä on satanut riittävästi, eikä ole esimerkiksi vihannesmaata. Rikkaruohojakaan teillä ei kasva? Eikä istuteta mitään.
Maalaamiset, terassin öljyäminen ja muut kunnostustyöt ulkona ajoittuu myös tyypillisesti kesään.
Ja niitä pitää siis ruveta hääräämään veren maku suussa heti ensimmäisenä lomapäivänä? Tässä on vielä luokan siivoamiset ja tyhjentäminenkin kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä teillä on satanut riittävästi, eikä ole esimerkiksi vihannesmaata. Rikkaruohojakaan teillä ei kasva? Eikä istuteta mitään.
Suomessa ei sellaista paikkaa olekaan, jossa ei tänä kesänä olisi satanut riittävästi. Kitke itse kasvimaasi, jos porkkanoita haluat, äläkä pakota puolisoasi osallistumaan sinun harrastuksiisi.
Vierailija kirjoitti:
Pointsit siitä, että AP on löytänyt ihan uuden näkökulman opettajavihaan tällä palstalla.
Anna ihmisen olla ja levätä lomallansa. Jos lika lattialla harmittaa, ala imuroida. Kyllä se imuri sinunkin kädessäsi pysyy. Ja mitä pihatöitä tähän aikaan vuodesta pitää tehdä? Palkkaa joku teini parilla kympillä leikkaamaan nurtsi.
Hauska. Eli opettajat ovat vapautettu kotitöistä kokonaan, kun niin rankkaa ja on opettajavihaa, jos opettajienkin pitää kotona joskus osallistua.
Voiko tämän muuten väntää niin, että on mies vihaan, jos miehenkin pitää imuroida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaamiset, terassin öljyäminen ja muut kunnostustyöt ulkona ajoittuu myös tyypillisesti kesään.
Meidän talo maalattiin muutama vuosi sitten. Rajalla on kuusiaita, jolle ei tarvitse tehdä mitään. Terassi on laatoitettu, ei tarvitse öljytä. Kuinka hiton vaikeaksi te elämänne teette?
Ei käytä alkoholia kuin muutaman kerran vuodessa.
Nyt kesälomalla rakentaa, rakentaa ja rakentaa. On kaikennäköisiä talkoita. Ainakin pari projektia on menossa jo kovaa vauhtia.
Minun ex-puolisoni lupasi aina että sitten lomalla hoitaa sen ja sen asian, kun on aikaa. Sitten kun loma koitti niin ei tietenkään tehnyt, koska OLI LOMALLA.
Minä olen opettaja, ja olen (kuten joka kesä) pessyt ikkunoita ja mattoja, leikannut nurmikkoa ja hoitanut muita kotihommia.
Enkä koe tällä hetkellä työtäni erityisen kuormittavaksi. Nuorena kuormitti oman auktoriteetin puute, mutta siihen on onneksi ikä ja kokemus auttanut. Se rohkaisuna nuorille opettajille. Siitä tulee oikeasti helpompaa. Tietysti edelleen joku oikein vaikea tyyppi ongelmineen voi mennä ihon alle, mutta harvoin ne oikeasti ottavat sitä kokenutta oman aineensa nestoriopettajaa silmätikukseen.
Lomailevana opettajana olen lähinnä nukkunut koko alkuloman. Katsellut telkkaria, lukenut kirjoja ja lehtiä. Käynyt kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Opettajavaimoni on työtön, määräaikaisuus loppui suvivirteen, seuraava pesti alkaa elokuussa. Aamuisin käy uimassa, päivällä tapaa kavereitaan. Tekee samoja asioita kuin monet lomalla vaikka siis onkin työtön.
Outo kysymys, ap. Aistin vihamielisyyttä opettajia kohtaan, vaikea ymmärtää sen syytä. Itse en koskaan ryhtyisi opettajaksi, työ on aivan liian raskasta. Olen tyytyväinen omaan 8-16 työhöni.
Itseni lomautetaan aina kesäksi, vaikka vakkari olenkin. (m) Tuossa olen remontoinut, käynyt kuntosalilla tavoitteellisesti, varasin reissun, käyn vanhemmillani auttamassa kotitöissä ja ulkotöissä, olen lapseni ja puolisoni kanssa.
Olemme molemmat opeja, itse juon kaljaa ja kirjoittelen vauvelille bokserit jalassa, akka-ope lähti terassille.
Meidän opettajatuttava vaikuttaa nauttivan lomasta. Lapset toki päiväkodissa edelleen, niin mikäs siinä palautuessa.
Opettajien työ on varmasti rankkaa ja muuttunut viime aikoina rankemmaksi. Se vain, että niin on muuten meidän muidenkin työt. Vaatimuslista töissä kasvaa ja väki vähenee. En vain ymmärrä sitä, että lapset hoidatetaan päiväkodissa silloin kun itsellä ei töitä. Eikös se loma ole kolo perheen juttu? Jotkut totaaliyksinhuoltajat ja syrjäytymisvaarassa olevat erikseen, mutta että kahden vanhemman normiperheessä ei jaksa niitä omia lapsiaan katsella lomalla kotona?
Alkoholiongelma voi olla missä ammatissa toimivalla tahansa. Opettaja ei ole poikkeus. Ammatti muiden joukossa ja alkoholisti muiden samanlaisten joukossa. Ota asia puheeksi. Ei välttämättä auta, koska ihmisen on itse tehtävä päätös juomisensa lopettamisesta. Mutta voi pysäyttää puolisosi ajattelemaan asiaa.
Terkuin nykyinen raitis lomaileva ope, jolle on myös joskus viini maistunut liikaa.