***Huhtisten la-su***
Hih, mulla on omaa kivaa. Istun vessassa kannettavan kanssa ja odottelen supistuksia. =)
Ok, kuullostaa tyhmältä, mut syy miksi täällä istun on lapsivesien meno. Heräsin vähän ennen neljää siihen et lorahti ja sit onkin tiputellut tasaisesti. Tai lorahdellut on ehkä parempi sana kuvaamaan... Totesin että mulla loppuu pyyhkeet kesken, jos aion istua koneella, joten otin kannettavan mukaan ja tulin vessaan. Saapahan vuotaa rauhassa eikä tule pyykkiä. =)
Yhtään supistusta vaan ei ole tullut, joten vähän hölmö olo... Soitin jo synnärillekin ja sanoi et nuku rauhassa, jos ei supista. Sit kun supistaa niin sinne ja joka tapauksessa viimeistään aamulla näytille.
Jännää...
~Murmutti, joka ei osaa päättää synnyttääkö vai ei ja Jätkis 37+2
Kommentit (27)
Miehen sairastaessa,ja mun touhutessa lasten kanssa aika menny.Kohta lähetään tuohon pihalle lasten kanssa leikkimään aurinkoon.Tai lapset saa leikkiä,mä istun auringossa.
aamu 5 heräsin,kun vauva pisti kuin puukolla alapäähän..tunnin kesti tuota.Muistan kun kakkosesta oli just tollasta kipua aina=( Supistanukkin koko ajan vähän jo 3päivää,mutta mullahan oli ne paikat viimeksi tutkimuksissa ihan kiinni,niin jospa oisivat vähän auenneet=)
Voimia kaikille!!
Huiskutin 37+5
Ulkona aivan mahtava ilma! Heräsin normaalisti puoli yhdeksän, mutta sain hepulin, kun mies ilmoitti kellon olevan puoli kymmenen! Meillä on siis sellainen systeemi, että minä nukun aamulla. Tää on ollut aina. Olen aamu-uninen enkä jaksa herätä. Yö meni hyvin nukkuessa, mutta vessassa käynnit on niin älyttömiä, että taidan oikeasti siirtyä kohta nukkumaan alakertaan. En ehdi vessaan. Tuntuu, että en mahda mitään. On ihan kauhea pissahätä (siis oikeasti) ja sitä ei tunnu pitkällään mitenkään pahasti. KUn sitten lopulta nousen ylös, en pysty millään pidättämään alakertaan asti. KAUHEAA! En suostu uskomaan, että lantionpohjanlihakset on NIIN huonossa kunnossa. Vauvahan kuulemma on todella alhaalla, joten tämän on johduttava siitä. Olen alkanut harkita, jos laittaisin itselleni herätyksen esim. 1,5 tunnin päähän nukahtamisesta. Tuntuu, että tuo 3-4 tuntia ilman vessassa käymistä on ainakin liikaa... Päivällä ongelmia ei ole, kun käyn tietysti vessassa aika usein. Huh. Kivaa...
Pihalla oltiin aamusta n. 1h40min. Oli muuten kivaa, mutta hiekkis oli vielä jäässä, joten poika ei päässyt lapiointi hommiin ja selvästi tuskastui, kun äiti vaan haravoisi ja siistisi kukkapenkkejä... LUpasin sitten, että lähdetään tämän penkin jälkeen leikkikentälle. No, poika on hieman uhmaiässä ja kyllästyi odottamaan. Sen seurauksena kaatoi täydet kottikärryt oksia ja lehtiä ja suoraan marjapuskan päälle, joka meni poikki! Hitto että paloi hihat! Ensin tapeltiin saako vesisaavia kaataa ja kun sitä ei saanut, jätkä kaatoi kottikärryt! Tuli sitten vähän huutoa ja itkua... Minä en sentään itkenyt, mutta melskasin kyllä niin että piha raikui. Tää uhmaikä on tosi hermoja koettelevaa! Lähdettiin kyllä sitten lopulta leikkikentälle. KUnhan oltiin ne lehdet taas kertaalleen korjattu, keskusteltu siitä että marjapuska meni poikki, pyydetty anteeksi, lopetettu huutaminen ja halailtu.
Illasta en tiedä mitä tehdään. Nyt jätkä unilla. Mies oli imuroinut ja siistinyt meidän ulkoillesa kämpän, hyvä homma! Tekisi mieli lähteä pyöräilemään.. Voisi olla ihan hyvä tapa liikkua tässä vaiheessa raskautta. Esikoista odottaessa pyöräilin varmaan vielä edellisenä päivänä ennen vauvan syntymää.. Oli kivempaaa kuin kävely, joka aihetutti liitoskipuja ja silloin vaivasi issiaskin. Pojan ulkoilukamppeet on tosin koneessa, eli pihalle varsinaisesti möyrimään ei enää varmaan mennä.
Plussat:
+ AURINKO
+ Siisti alakerta
+ vauva liikkuu tosi hienosti ja paljon. Sattuu, mutta eipä tarvitse laskea liikkeitä tai olla sen puoleen huolissaan.
Nyt syömään jotain. Nälkä!
t.hannah81 rv 39+1 (hui kamala näitä viikkoja! Kaikki muut näillä viikoilla olijat on jo sairaalassa!!! ÄÄÄH!!!!)
Jonzku80..ei toivoakaan että tämä mamma mihinkään tästä mahasta luopuisi, olen aivan varma että vikojen joukossa täällä kykitään kun la on vasta 24. päivä :/
Viikonloppu mennyt tosi nopeesti, ollaan oltu todella paljon ulkona kun on ollut niiin ihanat kelit. Tänään laitoin jo ulos pyykit kuivumaan :) Käytiin just katsomassa pojan kummisetää..niillekin tulossa toinen lapsi kuukausi meidän jälkeen joten oli kiva päästä jakamaan tuntoja ja tätä paskaa olotilaa (sellaselle joka todella ymmärtää)
(o) mulla alkanut jatkuva vitutus, en enään jaksa tätä olotilaa kun koko ajan koskee joko liitoksista tai sitten muuten vaan masu on hellä kaikki asennot on huonoja ja nukkumisesta ei tule mitään :/ halua jo eroon tästä VALTAVASTA mahasta ja saa todellakin olla viimeinen kerta kun enään tähän ryhdyn!!Voi niitä onnelisia joilla jo on vauva kainolassa tai parasta aikaa tulossa...olen todella kateellinen. Ja kaiken lisäksi mua ' ' oksettanut' ' koko päivän, mitään ei tee mieli ja kaikki mitä saa alas ni alkaa kamala oksennuksen tunne..tosi inhottavaa.
Sori näin yötä vasten tämä valitus mutta ei voi mitään että olo on tälläinen..kaipa se vauvan myötä helpottuu :)
No palaillaan huomen aamulla jatkamaan valituksia nyt lähden unten maille kun väsyttää niin vietävästi.
Hyvää yötä kaikille!!
Sanna rv 35+5
pompata viikonlopuon pinoon, pomps!
Kyllä on ollut hieno ilma täälläkin. Hävettää ihan lukea, ku muut ulkoilleet tolkuttomasti ja me puolestaan oltu valtaosa päivästä sisällä. Aamulla poika oli isänsä kans ulkona ja mää sit hetken, ku meillä kävi talonkattojia ja mies hoitaa esittelyt:). Kävin kyl aamusta koirien kans mettässä. Muuten ihanaa, mut se liikkuminen siellä on yhtä tuskaa:(. Mulle sopii enään sellanen tasamaakävely. Metsäpolun muhkurat saa aikaseks liitos- ja selkäkipuja. Se onkin pahinta, et rakastan liikkumista ja ulkoilua ja se tuottaa sit nykyään vaan kipuja, joten ei kivaa.
Mies iltavuorossa, joten pojan päikkäreitten jälkeen suunnattiin yhdelle ystävälleni kylään. Heillä suunnilleen samanikäinen poika, joten rattoisasti aika siellä meni. Sit sieltä suoraan äitin valmiiseen ruokapöytään:), NAM! Kotiuduttiin vasta likempänä klo 19. Meni siis kivasti iltapäivä ja ilta. Monesti niin kovin pitkiä ja ankeita nää miehen iltavuorot.
( o ) Jalkoja pakottaa, ku otin tukisukat pois näin varhain:(. Kamalaa selkä- ja lonkkasärkyä ollut nyt illalla. Öisin ei saa kylkeä käännettyä, ku koskee niin kovasti kylkiin ja lonkkiin. Vauva onneks liikkuu vilkkaasti, vaik liikkeet väliin tosi epämiellyttäviä, kuten nyt parasta aikaa. Huomenna ois neuvola ja sit tiistaina synnytystapa-arivio:)!
Remontti-stressiä pukkaa edelleen. Toivottavasti päästään aloittaan muutto ens sunnuntaina, kuten on suunniteltu. Päästäs sit maanantaina uuteen kotiin yöksi ja ehdittäis toivon mukaan kotiutua sinne, ennen vaavin syntymää. Pitäkäähän siis peukkuja!!
Moni on pinosta kadonnut, kuten muutkin huomanneet. Toivottavasti ovat kaikki laitokselle menneet saaneet oman nyyttinsä onnellisesti kainaloonsa tuhisemaan:)! Perästä tullaan, mut ei vielä kiirettä.
Huomenna sit neuvolakuulumisia. Nyt sohvalle huilaan, pääkin vähän kipee:(. On jo kolmatta päivää.
Senny rv 36+1
Eli torstain kipuilut olivat kuin olivatkin sitä, mitä epäilin. 22.3. klo:14.06 tupsahti maailmaan uusi perheenjäsenemme, pikkuinen prinssi! Painoa oli 3760g ja pituutta 51cm. Eli ihan hyvän kokoinen 38+1 syntynyt :).
Synnytys meni hyvin. Sairaalaan mennessä paikat oli jo niin auki (7cm), että siiryttiin suoraan saliin. Kivunlievitystä en ehtinyt saamaan mutta ihmetys kyllä sille ei edes ollut tarvetta. Ponnistaessa tosin olis muutama puudutus ollut tarpeen! Auts! Mutta rehkiminen kannatti ja tuloksena aivan ihana, rauhallinen ja tietenkin extrasöpö pikkumies! Isovelikin on niiiin ylpeä omasta pikkuveljestä että... :D
Päästiin kahden päivän päästä kotiin ja nyt ollaan alotettu totuttelu arkeen. Kaikki on todellakin toisin ja sitä tulee tässä hormonihöyryissä ajoittain itkeskeltyäkin. Esikoinen näyttää tosi isolta pojalta vaikka on niin pieni vielä :).
Kaikille huhtikuisille kovasti voimia loppusuoralle! Mielenkiinnolla lueskelen juttujanne aina kun härdelliltä ehdin.
:) Manunen, kahden prinssin onnellinen äiti (:
Voi kuinka ihana viesti löytyi pinon lopusta ja sunnuntai-illan kruunuksi! Hienon kokoinen vauveli tosiaan, vaikka ei ihan loppuun asti odotellutkaan!
Paljon onnea koko perheelle ja nautiskele nyt uunituoreen vauvasi tuoksusta ja pehmeydestä mielin määrin.... Oih, miten oma vauvakuume jo polttelee!
Nyt Manunenkin sitten siirtyy tuonne vauva-puolelle, toivottavasti käyt kurkkimassa silloin tällöin meidän perässähiihtäjien kuulumisia ja perustetaan viimeistään viikon päästä sinnekin puolelle omaa pinoa, kunhan meitä pääsiäismunia alkaa tästä kuoriutua!
Kauniita unia (jos nyt ironisesti voi niin sanoa tässä tukalassa loppuraskaudessa) kaikille vielä masunsa omistaville ja uusille äideille tietenkin myös!
Bebe-b 36+2
Heipat kaikille! Eilinen meni jonteki lennossa enkä ehtinyt koneelle olleskaan. Ulkoiltiin paljon ja tehtiin kotihommia, kerrankin jopa miehen avustuksella;). Yleensä siis hän meillä töissä ym, joten mun vastuulle jää suurin osa.
Ihanaa et Murmuttikin on päässy jo vauvan hakuun, onnea valmiiks!
Me oltiin tänään jo ensimmäisenä aamupäivästä pojan kanssa ulkoilemassa, poika rakastaa pyöräillä ja mä köpöttelen perässä...
Yöt on aivan kauheita koko ajan, ensin en meinaa saada nukuttua ja sitten heräilen puolen tunnin välein.....ravaan veskissä ym. Eli, väsymys alkaa jo painaa kovasti.
Ruoka muhii uunissa ja kohta pääsis syömään...namia.
Supistuksia täältä toivotellen, itellekin niitä soisin, kipujen kera vaikka kun ei nää kivuttomat taas tunnu mihkään vielä johtavan....heh.
Inkkarityttö 36+6