Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtisten la-su***

24.03.2007 |

Hih, mulla on omaa kivaa. Istun vessassa kannettavan kanssa ja odottelen supistuksia. =)

Ok, kuullostaa tyhmältä, mut syy miksi täällä istun on lapsivesien meno. Heräsin vähän ennen neljää siihen et lorahti ja sit onkin tiputellut tasaisesti. Tai lorahdellut on ehkä parempi sana kuvaamaan... Totesin että mulla loppuu pyyhkeet kesken, jos aion istua koneella, joten otin kannettavan mukaan ja tulin vessaan. Saapahan vuotaa rauhassa eikä tule pyykkiä. =)

Yhtään supistusta vaan ei ole tullut, joten vähän hölmö olo... Soitin jo synnärillekin ja sanoi et nuku rauhassa, jos ei supista. Sit kun supistaa niin sinne ja joka tapauksessa viimeistään aamulla näytille.

Jännää...

~Murmutti, joka ei osaa päättää synnyttääkö vai ei ja Jätkis 37+2

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA VAAN MURMUTILLE JO ETUKÄTEEN. KOHTA SE NYYTTI ON KAINALOSSA!!!

Normaali aamu taas ja tuntemuksia ei siis mitään. Ke kävin siellä kokoarviossa äitipolilla ja kaikki oli hyvin. Kanava täysin jäljellä, eikä muitakaan merkkejä, että vauva syntyis vielä moneen viikkoon. Onneksi sentään painoarvio oli 3100g, joten mikään jättiläinen ei ole syntymässä, vaikka menisikin jonkun verran yli.

Olokin on ihan hyvä, ei supistele eikä mahakaan ole kauhean iso päällepäin. Painaa kyllä jo kovasti ja liitoskivutkin vaivaa ja turvotus on aikamoista. Mutta se siitä valituksesta ja omasta navasta.

Tänään lauantai ja mitähän keksis tekemistä!? Uutisethan lupas loppuviikoksi aurinkoista ja lämmintä säätä, mutta ei täällä kyllä aurinko ole paistanut. Kauhee sumu ja usva ja pilvinen keli. No ehkä se tästä poutaantuu niin pääsee ulkoilemaan kauniiseen kevätsäähän.

Ai niin. Mahakipsi pitäis tehdä, muttakun tää maha ei oo vielä kauheen iso, niin viittiskö sitä tehdä vielä tänään. Ei toisaalta uskaltais jättää ens lauantaihinkaan, jos vaikka lähtö olis jo koittanut. Kaverit kun ei pääse auttamaan kun viikonloppusin, ja yksin sitä on kai turha yrittää lähteä turaamaan. Miehen kuitenkin täytyy olla lapsenvahtina, ei siitä muuten mitä tule. Onkos teistä kukaan koskaan tehnyt sellaista. Onnistuuko helposti, vai meneekö rikki? Nh. Sen näkee sitten.

Nyt täytyy mennä puuron keittoon.

Keväistä päivänjatkoa!

-Lellu 37+4-

Vierailija
2/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan Murmutti! Onnea myös kaikille jo vauvansa saaneille.

En ole saanut aikaiseksi kirjoittaa pitkiin aikoihin mutta yritän parantaa näin loppumetreillä...Kuulumiset olen kyllä käynyt lukemassa useinkin.

Mulla la alunperin 3.4, joka siirtyi 1.4 ja nyt vauva syntyykin sektiolla 29.3 jos sinne asti päästään. Supisteluja on ollut mutta ei vielä mitään hälyttävää onneksi. Sokerirasituksessa mulla oli paastoarvo koholla mutta raskausdiabetes on onneksi pysynyt kurissa dieetillä.

Muuten vointi on nyt ihan hyvä. Mitä nyt vähän turvotusta ja närästystä ja supisteluja.

Esikoinen täytti juuri kolme, joten ikäeroa vauvaan on mielestäni juuri sopivasti (ko?). Hän on kovasti innoissaan ja kysyy koska me " haetaan" se vauva... :O)

+aurinko paistaa

+sain vihdoinkin kirjoitettua tänne pitkästä aikaa

Jansku ja muru 38+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmutille, ONNEA MATKAAN!!!! Kotiin tuut nyytti kainalossa!

Itä-Helsingissä on sumuista ja harmaata, täytyypi lähteä lastenkanssa pihalle leikkimään aamupalan jälkeen. Ei olla viel syöty mitään, lapset kattoo PikkiKakkosen Aamuohjelmaa ja ite koneen kimpussa, taas.. Isäntä kyseli just eilen illalla että onko muut HUHTImammat yhtä koukussa tähän palstaan kun minä?? Kun pitää kuulema koko ajan olla lukemassa mitä muille kuuluu... =)

Yö oli taas huono, kuten kolme edellistäkin. Vessassa täytyy rampata ainakin 4-5krt ja sit unenpäästä kiinni saaminen ei aina oo se helpoin homma. Kuopus nukkuu yöt heräämättä yhteen putkeen, mutta tuo esikoinen... =( Huutaa varmaan 20krt yössä että " mammaaaaa, peittoa päälle!" Ennenkun mä pääsen ylös sängystä ja lyllerrän lasten huoneeseen, hän ehtii huutaa jo 4krt lisää.. Ja kun hän oikeesti huutaa.. Argh!

Jotain galluppeja oli ollut:

G: Ikäero esikoiselle ja tällä vauvalle tulee 3v8kk, ikäeroa kuopukselle ja vauvalle tulee 1v11kk.

G: Mahakipsiä en oo koskaan tehnyt eikä kukaan kaveriestanikaan..

( . ) Vauva on ollut viime päivinä HYVIN RAUHALLINEN! Melkein vähän huolestuttaa.. Ke oli painoarvio ja vauva liikkui ihan ok ja kaikki oli muutenkin ihan ok niin kaipa hänellä vaan alkaa oleen sen verran ahdasta siellä mahassa ettei mahdu samalla tavalla mylleämään kun ennen. Painoarvio oli 2,7kg. Joten pitäis lääkärin mukaan tulla alle 3,5kg vauva mutta sen näkee sitten. Esikoinen painoi 3350g ja kuopus 3525g joten varmaan aika samankokoinen kun veljensä....

Vauvanvaatteita pitäis vielä viikata laatikkoon ja järjestellä vähän mutta jotenkin en oo vaan viime päivinä jaksanut, ja kun nuo yötkin on niiiiiiin hajanaisia...

+ koko perhe yhdessä ostoksille pvällä

+ huomenna mun vanhempien luo syömään

+ yksi pvä lähempänä synnytystä =)

Nyt esikoinen vaatii sen verran huomioo että on pakko mennä.

Hauskaa vkoloppua kaikille!

t. jonzku80 rv 35+4

Vierailija
4/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät ristissä täällä jo aamusta.Yritin eilen lasten antaa valvoo pitempään,ja käytiin ajamassa pyörillä pitkät pätkät ennen nukkumaan menoa,että nukkusivat aamulla pitempään..kakkonen oli kuiteski jo ennen seittämää hereillä,tuolla istuksi keittiönpöydän alla kun nousin petistä=)Hain leluja,ja annoin banaanin käteen,ja sanoin,että nyt saat leikkiä yksinään,kun me muut vielä nukutaan.Menin petiin takasin,niin just torkahdin,ja kauhee huuto alko,että pyyhkimään!!!se niistä unista..

Nyt syövät puuroa,ja kattovat ohjelmia.

Kaikenlisäksi eilen hehkutin,että miehellä alko loma,niin alko,ja samalla tuli kipeeksi.Kuumetta tuli illalla ja kurkku kipeä.Nyt antaa sen raukan nukkua pitkään.Oli suunitelmissa,että lähetään koko perhe ostoksille,kun lapset tarvii taas kaikkea.Ois kiva saada lenkkarit yms hankittua ennen kun vaavi syntyy..no pakkaan lapset bussiin,ja mennään sillä sitten=)

Itellä olo samanlainen kun ennen,mietoja supistuksia tulee säännöllisesti,mutta ei tästä mihinkään vielä piiitkäään aikaan mennä=)

Mä lähen laittamaan itellenikin aamiaista ja yrittää päästä hereille=)

Aurinko paistaa kyllä lämpimästi nyt sisäänkin.Täytyy ihan van pihalla istuksia lasten kaa,niin saa tuo mies levätä rauhassa..sinänsä oon kyllä

hivenen katjkerana,kun ite olin viikon kipeä,niin ei paljon levätä saanu,kun aina joku oli jotain haluamassa.Vasta kun karjuin pää punasena että eikö tässä talossa kukaan tajua,että äiti on kipeä,eikä jaksa koko ajan juosta,ja pamautin oven kiinni,niin alkovat pärjäämään=)

Huiskutin 37+4

Vierailija
5/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vähän nostella, ettei vaivuta kakkossivulle. Taitaa kaikki huhtikset olla ulkoilemassa kun on niin hiljaista pinossa! No ei mikään ihme, keli on aivan mahtava. Kauhea hinku olisi tehdä jotain järkevää, mutta kun ei osaa päättää mitä. Olisi ikkunanpesua, siivousta, puutarhan rassausta jne. No pyykkiä ainakin oon saanu ulos kuivumaan.

Tsemppiä Murmutille. varmaan olet pian nyytti kainalossa! *vähän kateellisena*

+ mahtava keli

+ viikonloppu

+ sain silitettyä loput vauvanvaatteet ja harsot

+ huudatan Yön cd:tä, kun olen yksin kotona

( 0 ) olo suht mukava. Liikkeitä tuntui taas eilen normaalia vähemmän. Aattelin tän aamun seurata ja lähteä sitten näytille, mutta nyt niitä taas tulee ihan mukavasti. Jotenkin kevyellä unella menee noi yöt, vähän väliä on hereillä ja varsinkin viime yö meni liikkeitä kuulostellessa.

No, taidanpa ruveta ruoanlaittoon, mies ja poika kotiutuvat pian jumppakerhosta!

Kaikki huhtikset, nauttikaa kevään tulosta!!!

amulet 36+1

Vierailija
6/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

murmutille oikein paljon voimia ponnistamaan ipana maailmaan!

Tänne ei odotuksen kannalta mitään uutta!

Likan kanssa lähettiin jo ennen ysiä ulos kun on niin mahtava ilma! Käveltiin mun isovanhemmille ja käytiin mun veljellää joka olikin töissä mutta saipa likka leikka laikkiä serkkunsa kanssa! AAH ei tarvinnu ite kokata kun mummo teki ruuan ja sitten käveltiin isälleni..

Likka meni vasta 14 maissa päikkäreille saas nähä koska herää ;) Ukko on rakennuksella hommissa ja minä kärsin pienoisesta tekemisen puutteesta..

rv 35+6 vissiin

Vierailija
7/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ilma täällä Etelä-karjalassa ainakin! Oltiin aamupäivällä lähes kaksi tuntia pihalla ja nyt kävin vielä itsekseni kuokkimassa ja haravoimasa jonkun 30min. Vitsi kun maha vaan on tiellä. Vaikea kumarrella. Aivan mieletöntä miten noita sipulikukkia nousee... Meillä on vanha talo jossa vanhoja istutuksia. Tää on nyt meidän toinen kevät täällä ja vielä on ihan pihalla, että mistä niitä kasveja alkaa nousta? Itse olen kahtena syksynä mätkinyt lisää sipulikukkia pihalle (Olen niihin aivan hulluna!!), joten omien arvioiden mukaan niitä pitäisi nyt nousta aikas lailla.. Tosin, voi olla että viime syksyn istutukset ei vielä tänä keväänä jaksa nousta. Mutta edellisen syksyn kukat pitäisi nyt tulla. Viime keväänä tuli vasta lehdet:( Hirveä pettymys!!!

Joo, eli fiilis hyvä, vaikka vauvan syntymästä ei ole mitään merkkejä! Supistelee koko ajan, mutta ei nää ole kivuliaita eikä näistä taida hyötyä olla. MInulle tämä aurinkoinen keli on parasta terapiaa mitä voi vaan olla. Ei masenna kun ilma niin huippu! PIhalla pärjäsi ihan villatakissa. Nyt on mennyt kaksi päivää sikäli hyvin, että päätin lopettaa melskaamisen ja huutamisen ja yrittää rauhoittua. On nyt onnistunutkin suht hyvin. Jotenkin on ollut kauheasti energiaakin. Eilen leivoin välipalaksi sämpylöitä, oli ihania ja tänään tein puolukkapuuroa. Nyt odottelen, että muksu nousee unilta syömään... Pihaa olen haravoinut, pessyt pyykkiä ja laittanut ne innoissani ulos kuivumaan. Eilen käytiin miehen kanssa kaksin syömässä Rossossa. Oli mielettömän hyvää ruokaa, syötiin vielä jälkkäritkin päälle. Esikoinen oli mummolassa sen aikaa. Lisäksi löysin kirpparilta imetystyynyn! Eli kivoja juttuja tosi paljon!!

Minulle on muuten tullut jotain ihmeellisiä vaivoja jalkoihin. Siis selllasia suonenvedon, liitoskivun ja issiaksen välimaastossa olevia kauheita kramppeja. Ei kestä kuin hetken, mutta ovat järkyttävän kipeitä. Tuntuu, että jalka menee alta. Molemmissa reisissä tuntuu, yleensä kun vauva punkee kovasti. On niin kuin polttavaa kipua, alkaa ihan yhtäkkiä ja menee ohi samantien. Vaihtuu, kummassa jalassa, onneksi ei sentään yhtäaikaa molemmissa!! Epäilen, että vauva painaa jonnekin hermoon. JOku muu huhtimasu kirjoitti tästä samasta asiasta joskus, olen aika varma, että kyseessä on sama vaiva! Kun se kipu alkaa, kiljaisen lähes aina ääneen! Ei ole mitään tavallisia liitoskipuja eikä suonenvetoja. Issiaskin on oireillut, mutta sekään ei ole tällaista. Ihan kuin olisi nuo kaikki yhdessä???

No, eipä tässä muuta. Tsemppiä ja ONNEA kaikille nyytin jo saaneille. Olen kauhean kateellinen!!! Vielä viikko ja sitten pääsen taas lääkärin luo näytille... saas nähdä mitä sitten? Luultavasti odottelu jatkuu...

Plussat vielä:

+ Aurinko paistaa, ihana ulkoilukeli!!!

+ Mieli tosi hyvä ja olo reipas. Saanut vaikka mitä aikaan!

+ Kevät tulee ja sen mukana kevätvauva!!! Ja ihan pian!

t. hannah81 rv 39

Vierailija
8/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma on täällikin aivan mahtava:)! Aurinko paistaa ja on tosi lämmintä. Pitäis lähteä pojan kanssa pihalle, mut aattelin eka laittaa ruuan uuniin, ni voi sit rauhassa tunnin ulkoilla ja on ruoka sit valmiina, ku tullaan sisälle.

Pari päivää oli tosi hyvä mieli ja hormoonit vissiin tasapainossa tai koirkeintaan aiheutti vaan hillittömiä naurukohtauksia. Tänään aamusta sain sit ihan hirveen raivarin. Hyvin nukuttu yö takana ja muutenkin ihan tavallinen aamu. Yhtäkkiä vaan napsahti ja kovaa:(. Poika-parkakin säihkäti, ku miehelle vähän annatin. Ei oo silläkään helppoo, siis miehellä, mut oma jaksaminen on ihan 0. Oon sitä yrittänyt monta päivää sanoa, mut ei vaan mee perille. Ehkä nyt meni, ku tuli puhuttua aika ISOIN kirjaimin. Otin sit koirat ja painuin niitten kans metsään kävelylle, helpotti ees vähän.

Toi remontti alkaa rassaa kummankin hermoja, eikä toki auta asiaa, et sit riidellään. Yhtä köyttä tietty pitäs pyrkiä vetämään, mut aina ei vaan onnistu:(. En oo vaan saanut ollenkaan omaa aikaa, vaan päivät pojan kans aamusta iltaan ja mies käy hermoille ja sit kaiken maailman raskausvaivat ja mielialanvaihtelut ja ja ja... Niinpä niin. Hirvittää, et mites sit synnytyksen jälkeen, jos taas tulee sellanen hormonimylläkkä, ku esikoisesta. Valmiiksi jo pelottaa:(!

Koko ajan vaan toivon ja ootan, et remontti ois ohi ja päästäs muuttaan. Jotenkin sit kuvittelen helpottavan ja varmasti helpottaiskin moni asia, ei sillä. Alkuperäinen tavoite on ollut, et muutto ois ens su ja ma eli 1.ja 2.4. Saa nähdä miten käy, ku tullut vähän vastoinkäymisiä ja lisähommia. Pieni pintaremontti ei sit ollutkaan niin pieni ja nopee tehä, ku kuviteltiin tai ainakin vissiin mää kuvittelin.

Taitaa olla aika sekavaa sepustusta, mut niin on mielikin. Mies iltavuorossa, eka iltaa vasta:(. Ahistaa jo valmiiks sekin. Se yks syy aamun purkaukseen. Inhoon sen iltavuoroja ihan sikana!!! Ne on tosi raskaita itellekin.

Juu, tämmöstä tänne. Joskpa nyt kokoisin itteni ja raahautuisin laittaan sitä ruokaa uuniin, et päästään pihalle. Valmiiks kyllä jo hirvittää, ku pitää taas saada pojalle kurakamppeet päälle ja se yhtä tappelua:(!

Ja sit plussia... ei irtoo ei. Ehkä myöhemmin. Tai no...

+aurinko paistaa

+viikot poksuu

Senny rv 36+0 *poks*

Vierailija
9/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tultiin kaupasta ja nyt Isäntä kokkaa...

Aurinko paistaa ja sää on mitä mainioin.

Mahassa pyörii, alaselkää ja alavatsaa painaa ja tuntuu silleen jännältä.

Nyt pitää mennä lasten riidanselvittäjäx.

Eipä muuta...

Vierailija
10/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Iiiiiiiiiiiiiiiihana ilma!

+ Hyvä mieli

+ Kämppä on nyt siivottu perusteellisesti (ikkunat tosin vielä pesemättä)

+ Osa 1 pojan 3 v. synttäreistä takana

Ihan neljä plussaa sain aikaan, vau!

Tänään siis juhlittiin näin vähän etukäteen noita 3 v. synttäreitä kun mun veli perheineen ei pääse ensi viikonloppuna tulemaan. Silloin meillä onkin sitten menoa ja melskettä kun tulee noita pikkusia tänne riehumaan. Nyt oltiin vähän aikuisemmalla porukalla. Poika sai hienon työkalupakin, se näytti olevan erittäin mieluinen. Koputteli seiniä ja hioi pöytiä...

Me ei olla ehditty uloskaan tänään muuta kuin tossa tunti sitten käytiin rattailemassa, että pääsi koira ulos ja poju " päivä" unille. Saa nähdä mihin asti nukkuu kun meni näin myöhään noi unet.

Hannah81 kirjoitti:

noista pihakukista. Meillä oli myös pihalla kivat istutukset jo valmiina kun tähän muutettiin nelisen vuotta sitten. En vaan tiennyt mitä missäkin ja kun oli vielä toi peukalo vähän keskellä kämmentä noiden rehujen suhteen niin innoissani sitten revin rikkaruohoina kaikkea muutakin kuin niitä rikkaruohoja... Että olis kannattanut antaa vaan kaiken kasvaa ekana kesänä. No ihan kivahan tosta pihasta on sittemmin kehkeytynyt ja pitää sopivan puuhakkaana, että ei ole liikaa lääniä, eikä mitään monimutkaisia istutuksia. Mutta kyllä oma piha on tosi ihana, meillä se toimii kesällä toisena (tai pikemminkin ensimmäisenä) olohuoneena. Aamiainen ulkona auringossa on niitä kesän parhaita hetkiä.

Ja mulla oli niitä samaisia kramppeja jaloissa, joita kuvailit. Luulen, että ne johtuu jotenkin rasituksesta, koska mulle ainakin niitä tulee iltaisin enemmän. Ja oisko jotenkin myös nestettä tullut nautittua vähemmän sellaisina päivinä kun vihloo/kramppaa. Tota magnesiumin puutetta myös mietin kun sehän aiheuttaa ainakin niitä ikäviä pohjekramppeja öisin.

Eilen kramppasikin sitten vuorostaa selkä. Kivaa vaihtelua... Oltiin pojan kanssa asioita hoitamassa ja viimehetken ostoksilla, että saatais kakku jne pöytään. Selkä jo varotteli kun tultiin iltapäivällä kotiin, kävelin ihan etukenossa kun särki siihen malliin. Mutta pakkohan täällä oli vielä imuroida ja eteisen kurainen lattia pestä. Mieskin oli koko päivän töissä ja meni sieltä suoraan saunailtaan, joten ei sieltäkään tullut apuja. Ihan hyvä että meni, oli pois jaloista. Siitä ei ole kuin haittaa noissa siivouspuuhissa -imurointi tarkoittaa sille että vähän hosutaan siitä keskeltä lattiaa ja minä saan sitten kuitenkin imuroida oikeesti, jos siis ylipäänsä edes muistaa missä meillä imuria säilytetään muista siivousvälineistä puhumattakaan. No kuitenkin, yöllä en sitten enää kävellyt ilman että piti ottaa seinistä tukea. Oikaisin itseni lattialle, jalat kattoon ja ajattelin, että pyörittelen vähän alaselkää lattiaa vasten -ja se oli sitten siinä. Makasin jokusen aikaa paikoillani kun teki niin kipeetä. Nukuin kuuman jyväpussin kanssa ja käänsin kylkeä miljoona kertaa. Onneksi on vähän parempi olo tänään ja pääsee jopa kävelemään aika hyvin. Vähän varovasti tosin olen tänään ottanut. Enkä todellakaan ala noita ikkunoita nyt pesemään. Elkää siis rehkikö liikkaa, ei kannata!

Jospa rupeis jotain ruokaa kehittelemään. On alkanut toi kokkailu olemaan vastenmielistä puuhaa kun ei pojalle tunnu mikään kelpaavan. Joku vaihe vissiin. Mullakin pitkästä aikaa rauhallisempi vaihe syömisten suhteen eli en ihan kaikkea ahda suuhuni mitä kaapeista löydän. Positiivista, vaikka ei se paino tästä näytä silti laskevankaan.

Viikonloppua!

crisantemo 36+2

Vierailija
11/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ihana ilma tosiaan tänään...

Murmutille paljon tsemppiä tulevaan (tai jo menneillä olevaan?) koitokseen!!

crisantemolla ja hannahilla oli jo pihanlaitto mielessä. itsekin tunnustaudun " uusviherpeukaloksi" , eli tarkoittanee sitä, että en tiennyt ollenkaan olevani pienimmissäkään määrin kiinostunut pihanlaittopuuhista, ennen kuin muutettiin rakentamaamme taloon ja pihalle oli pakko tehdä jotain. No siitä se innostus lähti ja nyt on jo neljäs kesä kun tykkään laittaa kaikkea kivaa! ensi kesäksi olen jo tilaillut viherpeukalosta kaikenlaista, toivottavasti myös ehdin niitä laitella vauvanhoidon lisäksi!

Kävin tänään pitkällä kävelyllä ja olen jo kahtena päivänä suggeroinu itteni siihen tilaan että varmasti lähtö tulee tänään... toi on aika " vaarallista" jo näin " varhasessa" vaiheessa, koska odotusaika voi todella käydä pitkäks... Varsinkin, kun " oikeista" merkeistä ei ole tietoakaan... Olen vain niin pirun kyllästynyt siihen, että kehoni on täysin jonkun toisen käytettävissä, eli itse ei voi vaikuttaa mihinkään ja toiminta on niin rajoittunutta... eilen sain siivottua koko mökin ja illalla kiitoksena tuosta puurtamisesta ihan sairaat liitoskivut + alaselkä jumahti varmaan lopullisesti...

Mutta jos päivästä plussiakin löytyisi!

+ viikonloppu

+ perjantaipussista (irtokarkkeja 800g :) reilu puolet jäljellä vielä

+ tänään tulee bondi (ai, minäkö töllön orja)

Jokohan edram on jakaantunut?

Jaahas, pitänee lähteä töllön tuijotukseen...

miksu 37+5 (näyttääpäs paljolta noin kirjotettuna, vastahan tuntu et plussa tuli, eikä kellekkään uskalla vielä kertoa...)

Vierailija
12/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonpas ollu laiska ku en eileen kirjottanu ollenkaan, vai kirjotinko... muisti pätkii, on jotenkin hajamielinen olo.

murmutille onnea matkaan, vaikka tuskin tätä enää lukee... telepaattisesti yritän lähetellä tsempitystä...

Olo on jotenkin väsyny, kaikki voimat on jotenki lopussa ja tuntuu että vois nukkuu vaan koko ajan. Pitää vissii ottaa jotain rautalääkettä että piristyn. Kiva kun eivät tuola sairaalassa ota ikinä hb:tä niin ei yhtään tiedä missä mallissa veri on. Tuntuu tuo mahakin jotenkin yli isolta ja ahdistavalta. Varmaan joudun odottaan laskettuun päivään asti ennen kun syntyy yhtään mitään...

Varmaan oli sekavaa tekstiä, ainakin musta tuntuu siltä en jaksa lukea enää läpi...

+ äitikän pöperöitä kävin syömässä

+ csi miami tulee

-p- 35+4

Vierailija
13/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan Murmutilla ja Beatitudella on kääröt kainalossa, todennäköisesti, onnitteluja tai tsemppiä siis heille!

Tänään käytiin koko perhe pitkästä aikaa ajelulla ja ihan vaan oleilemassa puoli päivää. Autossa istuminen vaan yllättäen sai aikaan aika kivasti suppareita. Jännä juttu, että vaikka kuinka tekisin kaikenlaisia hommia tallilla, niin ei tule supistuksen supistusta, mut sit ku istuu pari tuntia autossa, niin johan alkaa ihan tuntuvastikin supisteleen. Supistukset jatkuvat edelleen, toivottavasti saavat jotain myös aikaan, jotta viikon sisään saisi jo vauvan kainaloon, no toivossa on hyvä elää.

Meidän piha on vielä niin märkä, että sinne ei parane haravan kanssa vielä mennä. Olen tässä odotellut, että syksyllä istuttamani sipulit alkaisivat näyttää merkkejä itsestään, mut ei mitään. Täytyy kyllä sanoa, että melkoinen tumpelo noissa puutarhahommissa, onneksi meilläkin oli jo muuttaessa kivat monivuotiset kukkaistutukset valmiina.

Taidan tästä hilpaista saunaan ja sen jälkeen bondin pariin :)

Vierailija
14/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänään ole juuri koneelle kerennyt, varmaan eka kerta pitkään aikaan kun pinoudun vasta nyt..

Tänään oli mun mummon hautajaiset ja aamulla ennen lähtöä luin vielä hesarista kuolinilmoituksen yhdestä tutusta jota en ole kyllä nähnyt pariin vuoteen mutta oli syntynyt ' 76 ja kuollut syöpään ja kauhean paha mieli tuli siitäkin.

Hautajaiset meni ihan hyvin. Olihan siellä surullista ja näillä hormooneilla tuntu vielä pahemmalta. Mies jäi pojan kanssa vähän taaemmaksi istumaan kun poikaa pelotti outo ilmapiiri ja se musiikki ja musta tuntu että olisin tarvinnut henkistä tukea vähän lähemmäs mutta eipä siinä mitään mahtanut.. Kahvitilaisuudessa oli sit jo vähän kivempi ja nähtiin kauempia sukulaisiakin pitkästä aikaa.

Mies lähti sit saunailtaan ja vauvelin tuleva kummitäti tuli omien poikiensa kanssa käymään joten sai meiänkin termiitti leikkikaverin vähäksi aikaa. Oli sit ihan puhki ja nukahtikin tohon sohvalle mun viereen enkä ole edes raaskinut kantaa vielä omaan sänkyyn kun on niin liikkiksen näkönen tossa kainalossa :) Mun ihana kultainen vaan hetken enää ainokainen... :' )

( .) Masuneiti edelleen ihanan aktiivinen, melkeen pelottaa sanoa ettei hiljene ja sit tarvii taas huolehtia..

Kävin eilen hakemassa sen paketin postista jonka mun kaksoissisko lähetti jenkeistä ja siellä oli vaikka kuinka paljon ihania vaaleanpunaisia mekkoja ja muita vaatteita. Toivottavasti tulee lämmin kesä niin pääsee käyttämään niitä kaikkia. Niillä on Washingtonissa vähän pidempi (ja kuumempi) kesä ja semmosta hellevaatetta oli aika paljon. Ja esikoinen kun on syntynyt loppusyksystä on tosi vaikee kuvitella pukevansa vauvaa niin kevyesti...

Kannan nyt pojan omaan sänkyyn nukkumaan niin saan vallottaa sohvan kokonaan itselleni :)

marie 37+6

Vierailija
15/27 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jatkaa tätä pinoa kun ei eilen tullut niiin paljon kirjoituksia...

+ Arska paistaa ja tod nätti sää

+ Mun vanhempien luo iltapvällä syömään

+ Lapset hyvällä tuulella, ainakin vielä =)

Tuntuu että kaikki muut on synnyttämässä tai jo synnyttänyt, paitsi minä, epäreilua...

Missäs on N11NU? aatun-äippä?? vetyä?? sanzu1??

Tuntuu että hirveesti puuttuu... =I

( . ) Mulla meni ilta kellotessa suppareita, niitä tuli 7-10min välein. Yökin meni kelloa katsoessa. Nyt aamulla kun heräsi niin ei oo suppareista tietoakaan paitsi että alaselkä tuntuu olevan ihan maitohapolla. Vauva kyllä liikkuu niin että mshs pomppii..

Nyt kuopus ilmoitti että hällä on kakat huosussa joten eikun vaipanvaihtoon! Mutta palataan!

t. jonzku80 rv 35+5

Vierailija
16/27 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas lyhyt pino, oho!! Mahtaako tuo ihana sää verottaa kirjottajia.. EI kai kaikki voi jo olla laitoksella?? Itsellä ei merkkiäkään synnytyksen alkamisesta, ei pienintäkään.. Supistelee toki, muttei pätkääkään kivuliaammin. No, onhan siihen laskettuun aikaankin vielä 4 vkoa. Ja on ne kaikki sieltä jossain vaiheessa syntyneet ;)

Voi kun olis kiva jo kuulla Beatitudesta, Murmutista, N11NUsta, Edramista, Vetyasta ja kaikista muista " kadonneista" ..

Eilen sain pestyä petivaatteita ja vietyä ulos kuivumaan, ihana tuoksu niistä tulee! Ja pesin ikkunat ulkoa päin ja sitten loppui pesuaine.. Jos sitten tänään jatkais. Ja ajattelin kohta ruveta leipomaan pullaa, elämäni ensimmäistä kertaa, eli katotaan mitä niistä tulee!

Kivaa sunnuntaita kaikille :)

Toivoo yksi addiktoitunut pinon seuraaja rv 36+3 :)

Vierailija
17/27 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä toivottaa Eemelille (?? maailman huonoin nimimuisti..) onnea huomiseen sektioon!! Ja olikos teitä muitakin??

Ja plussat vielä:

+ ihana ilma

+ koko perhe kotona

+ saanut jotain aikaiseksi.. :)

Vierailija
18/27 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kun tuntuu, että herättiin ihan tosi myöhään kun on noita kelloja siirretty. Täytyy alkaa taas vähän skarppaamaan.

Kyllä se taitaa tästä ilmasta johtua, että täällä on niin lyhyt pino. Ajattelin itsekin raahautua tonne aurinkoon kun vaan saan ensin monta kuppia teetä juotua. Hirveän flunssan tuppas päälle. Tai sitten tämäon jotain allergiaa. Mulla on ollut nyt monena vuonna tähän aikaan keväästä samanlaista eli nenä juoksee ja kurkku on hiekkapaperia. Katupoly + mikä ikinä nyt jo kukkii? No, ihan jumissa olen kuitenkin ja pärskin. Lihaksiakin särkee, joten yö ei ollut kovin mukava. Mahassakin välillä viilteli.

Toivottavasti tästä tulis kuitenkin hyvä päivä, sää on ainakin mun puolella. =)

+ Ilma

+ Kuuma tee helpottaa oloa

+ Enää noin kuukausi odotusta jäljellä!

Sunnuntain jatkoa!

crisantemo rv36+3

Vierailija
19/27 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan mahtava ilma!!! Pyykit ulkona kuivumassa.. Mies ja poika oli aamupäivällä kaksin ulkona ja mä sain hetken olla ihan rauhassa.. Tehdä kotihomma; pestä pyykkiä, raivailla, aloitella ruoanlaittoa... Nyt tekevät kaksi tehtäväkirjaa keittiönpöydän ääressä, ruoka porisee yksi hellalla ja addiktoitunut äiti on koneella TAAS...Ruoan jälkeen olis tarkoitus koko poppoolla mennä vielä pihalla, jos autot sais pestyä sisäpuoleltakin..Ja oli puhetta, että käytäis miehen veljen luona kylässä, jos vaan on kotona..

Meillä on pihassa vielä niin paljon lunta, ettei nurmikkoo pahemmin näy. Tämä on se eka kevät tässä talossa, niin olis kiinnostava nähdä onko tossa pihassa muutakin kuin nurmikkoo..Myyjä kyllä sanoi, ettei ole mikään puutarha ihminen.. Toisaalta ihan jees, saa sitten tehdä pihasta just sellaisen kun haluaa.. Pikku hiljaa... Kun tässä on tonttia aika paljon, ja kaikki maksaa, niin ei millään saa yhdessä kesässä kaikkee kuitenkaan tehtyä..

( o ) Yö oli kohtalainen.. Nyt suht ok olo sen suhteen.. Ainoa tuskan asia on toi turvotus noissa jaloissa.. jos niitä nyt enää jaloiks voi sanoa..puupökkelöt taitaa olla.. ja kauheesti kihelmöi... Inhottavan tuntuinen.. Ei oikein sukkia tee mieli pitää.. Masussa ollaan tänään aamulla olla hiljaisempia kuin yleensä.. Mutta todennäköisesti se myllerrys alkaa tossa piakoin.. Ja sitä sitten kestääkin sitten koko päivän..

+ mahtava ilma

+ ruoka tulossa

+ autot pian puhtaat

+ kyläreissu edessä

Timpura 37+6

Vierailija
20/27 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma kun aurinko paistaa!!! Pitäis oikeasti olla jo pukemassa ulkovaatteita päälle ja lähteä esikon kanssa kävelylle, mut piti tulla tarkistaan pino ensin. :)

(o) Painaa vain. Vauva ihanan aktiivinen joten siitä ei tarvitse huolehtia, mutta supistukset jotka alkoivat jos marraskuussa, ovat tyystin loppuneet. Näinhän se menee, ensin saa pelätä ettei vauva pysy sisällä tarpeeksi kauan, ja sitten saa pelätä että kuinka yliaikaiseksi se menee :) No onhan tässä vielä laskettuun aikaan puolitoista viikkoa, mutta kun koko ajan on olettanut vauvan tulevan ajoissa, niin pitkäksi menee aika. Ja selkä alkaa kyllä mulla vedellä viimeisiään. Oon joutunut jo menta kertaa käymään naprapaatilla nikamia niksauttamassa, ja koko ajan ne hyppii pois paikoiltaan. Voi vali vali, on vain niin kyllästynyt tähän olotilaan!

Nyt pitää alkaa oikesti lähtemään ulos, ehkä kunnon kävelylenkki voisi tehdä jotain?

Plussia...

+Ihana aurinko

+Tehtiin hyvää aamiaista (munia, pekonia ja köyhiä ritareita)

+Päivä lähempänä vauvaa...

Nyla 38+2