Onko teillä tällainen käytäntö mökkeilyn suhteen?
Mökille ei saa mennä, jos vanhemmat tai isovanhemmat eivät ole mukana. Kaikki lapsenlapset ovat jo aikuisia ja suurimmalla osalla jo puolisot ja perhettä, joten olisi mukava mennä mökille ihan omalla porukalla. Koko perheellä mökkirakennuksessa on ahdasta, ja aikuisetkin joutuvat nukkumaan tuvassa.
Kun vanhemmiltani kyselee asiasta, he eivät taivu siihen, että ilman heitä menisimme sinne. Mahdollisuus mennä on aina heistä riippuvainen. Ymmärrän, että hehän sen omistavat, mutta tällä tavalla mökistä ei oikein ole ollut iloa meille, koska ensinnäkään aikataulumme eivät aina täsmää.
Olenko itsekäs kun ajattelen, että kyllä aikuisten (30-v.) lasten voi olettaa pitävän mökistä huolta?
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotessa suunnitellaan, että omaiset hoitavat eläkeläisiä tulevaisuudessa.
Itse en ainakaan hoida.
Se joka omistaa asunnon ja mökin hoitaa ne itse.
Anoppi menee 80-vuotiaana polkupyörällä mökin pihaa hoitamaan.
Anopilla ei ole ajokorttia, me ei ainakaan kuskata sitä.
Olkaa hyvä
Ei tietenkään, se ketä omistaa auton päättää sen käytöstä itse.
Anoppi voi mennä 80-vuotiaana autokouluun ja ostaa oman auton, jos haluaa autolla mökilleen kulkea.
Jokainen hoitaa kesämökkinsä itse myös silloin, jos lääkäri ei myönnä enää eläkeläiselle ajokorttia.
Jos mökkiä ei saa nyt koskaan käyttää niin ei me myöhemmin miksikään ilmaispiioiksi aleta.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että tällaisia "neuvoja" tulee vastaan täällä. Tarkoitukseni oli kyllä kysyä muiden mökkiläisten mielipiteitä. Annatteko te mökinomistajina ja vanhempina mökin lastenne käyttöön?
Ap
Itse en ole mökinomistaja mutta mieheni omistaa mökin äitinsä kanssa. He antavat muidenkin käyttää mökkiä. Hankalammissa jutuissa mieheni on tehnyt kirjalliset ohjeet miten asiat toimivat.
Aikoinaan (ja vielä tänäkin päivänä) anoppi oli hyvin iloinen jos me tai ystävät/sukulaiset menimme ja viihdymme mökillä ilmankin häntä. Se kun tarkoittaa, että mökistä myös pidetään huolta sitten kun hänestä aika jättää.
Ilmeisesti aapeen vanhemmat ostavat talkkaripalvelut itse, eivätkä hyödynnä talkoo-väkeä mökin hoidossa. Ja aikovat myydä mökin kun heillä ei kunto enää kestä matkustaa. Se heille toki sallittakoon. Aapeen kannattaa ostaa oma kesäpaikka ja jättää vierailut vanhempiensa mökillä pois kokonaan.
Juu, mökkiä ei saa lapset käyttää, mutta kun tulee ikää niin alkaa kauhea itku, että omaisten pitäisi käydä pihaa hoitamassa ja tekemässä klapeja jne. Ja kun eläkepariskunnasta vain toisella on ajokortti ja sitten kun toinen jää yksin niin avot.
Vierailija kirjoitti:
Juu, mökkiä ei saa lapset käyttää, mutta kun tulee ikää niin alkaa kauhea itku, että omaisten pitäisi käydä pihaa hoitamassa ja tekemässä klapeja jne. Ja kun eläkepariskunnasta vain toisella on ajokortti ja sitten kun toinen jää yksin niin avot.
Itse aion hoitaa mökkiä vain, jos se on mun nimissä.
En myöskään aio hoitaa miesystävän mökkiä, jos se ei ole minun nimissä myös.
Se on hänen mökki, tehköön itse klapinsa ja siivotkoon mökkinsä eikä mitään naisystävän hyväksikäyttöä. Kerätään omaisuutta omille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään aio hoitaa miesystävän mökkiä, jos se ei ole minun nimissä myös.
Se on hänen mökki, tehköön itse klapinsa ja siivotkoon mökkinsä eikä mitään naisystävän hyväksikäyttöä. Kerätään omaisuutta omille lapsille.
Miesystävän kesämökki on rumasti sisustettu, jotain ex-vaimon valitsemia kamalia verhoja.
Mistä se tietää, että olette menossa mökille?
Me ainakin valitaan ihan itse ne viikonloput jolloin muistisairaalle mummolle kerrotaan että mökille ollaan lähdössä.
Vierailija kirjoitti:
Me ainakin valitaan ihan itse ne viikonloput jolloin muistisairaalle mummolle kerrotaan että mökille ollaan lähdössä.
Hups, tämä oli kyssäri numerolle 62. Jostainsyystä viestiä ei voi lainata
Vierailija kirjoitti:
Tätä itsekin mietin. Jos mummo tulee samalla kyydillä, ei se sinne pääse katsomaan oletteko paikalla, vai "rippijuhlissa", "puolison vanhemmilla", mitä ikinä. Otatte silloin kun oma jaksaminen sen sallii, jos se loppuu niin sittenhän hän ei pääse sinne enää ollenkaan.
Me saadaan käydä keskenäänkin, mutta mielellään vanhemmat tulevat samaan aikaan, kun heillä tuntuu olevan tylsää mökillä keskenään. Täällä on ehkä päinvastainen ongelma, kun isäni etenkään ei halua että tyttöpuoleset jälkeläiset tekevät mitään pihahommia, vaan ovat vieraana. Minä tykkäisin vaikka pilkkoa puita, niittää kaislaa, haravoida, mitä tahansa mutta ei. Vanhukset haluavat vaan "seurustella" ja kahvitella tuntitolkulla, minä en jaksa sellaista paikallaan istumista kun olen enemmän toiminnan ihminen. Pää hajoaa siihen tylsyyteen. Ja sitten vähän loukkaantuvat jos lähdetään soutamaan, pyörälenkille jne. Koko paikkaa ei koe niin omaksi, kun ei siellä saa mitään tehdäkään.
Anoppi menee 80-vuotiaana polkupyörällä mökin pihaa hoitamaan.
Anopilla ei ole ajokorttia, me ei ainakaan kuskata sitä.
Olkaa hyvä