Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi teitä työssäkäyviä pineten lasten äitejä. Sinne vaan vauva/taapero joukkoon (hoitoon) mukaan ja itse koittamaan

Vierailija
23.03.2007 |

josko saisi sen uuden sohvakaluston, tai vaikka porealtaan hommattua.

Miten se oma koti, oman kodin sisustus, auton merkki ja vuosimalli voivat olla NOIN HELVETIN tärkeitä?

Ja, että kasvaako siinä ojanpinetareella rikkaruohoa vai ruusuja.... huh

T: Sivusta seurannut erään mamman puheita

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tällöin ei kertyisi verorahoja, joilla kustannetaan muun muassa äitiyspäivärahat ja kotihoidontuet. Seurauksena olisi, että verorahojen loppuessa ainoastaan rikkaat voisivat jäädä kotiin hoitamaan lapsiaan. Tätäkö te haluatte, jotka arvostelette äitien työssäkäyntiä?

Jos kaikki äidit jäisivät hoitamaan lapsiaan 3-vuotiaaksi, olisi huutava pula lääkäreistä, sairaanhoitajista, terveydenhoitajista, kaupan kassoista yms. Köyhät olisivat pulassa, kun ei olisi verorahoja kustantaa terveyspalveluita ja lisäksi mistään ei saataisi osaavaa henkilöstöä, kun kaikki olisivat kotona. Tätäkö haluatte, miettikääpä vähän?!

Vierailija
62/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän konkretiaa tämän kotiäitifanaattisuuden keskelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelukyky yltää seuraavaan matematiikkaan:

Saan kodinhoidontukea 300 e/kk. Lapsen hoitaminen maksaa kunnalle 800 ¿/kk -> FIKSU LOPPUPÄÄTELMÄ: Olen esimerkillinen yhteiskunnan jäsen, kun hoidan lapseni kotona, enkä mene töihin. Työssäkäyvät sen sijaan kuluttavat yhteiskunnan rahoja, kun hoidattavat lapsensa kunnalla muiden riesoina.

Lukepaapa ketjun viestejä, niin ehkäpä lamppu voi syttyä teidänkin päässänne.

Vierailija
64/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoitoa mitenkään siltä kantilta tuleeko se halvemmaksi yhteiskunnalle vai ei.

Minä HALUAN ITSE KASVATTAA JA NÄHDÄ LASTENI KASVAVAN RAUHALLISESSA YMPÄRISTÖSSÄ, OMIEN VANHEMPIEN LÄSNÄOLLESSA.

Mikä siinä on niin vaikea teidän uraohjusten ymmärtää, ettei kaikki juokse sen rahan perässä. Minulle on ainakin tärkeämpää omat lapset kuin raha. Olen ollut sen verran fiksu aikoinaan, että minulla on rahallisesti mahdollista hoitaa omat lapseni omassa kodissa ja tuo 3 vuotta on niin lyhyt aika, että sen elää mielellään pienemmillä tuloilla, kunhan ei tarvitse viedä niitä pieniä NOIHIN SUURIIN PÄIVÄKOTEIHIN, joissa työ on liukuhihnatyötä ja joo, tiedän mistä puhun, olen ollut itse niiiiiiiiiin monessa talossa töissä, että tiedän sen touhun. Mutta niinhän se vaan on, että kaikki eivät viihdy niin montaa tuntia omien lastensa parissa vaan lähtevät mielummin TEKEMÄÄN RAHAA : )

ja tuon ikäisille ei tarvitse vielä opettaa, että rahan eteen on tehtävä töitä : )

Ja tämä yhteiskunta ei todellakaan kaadu siihen, että vanhempi on kotona siihen saakka kun lapsi täyttää kolme, haloo pahvit!! Myöntäkää nyt hyvät ihmiset edes itsellenne MIKSI LÄHDETTE TÖIHIN NIIN VARHAIN. Eiköhän me kuitenkin kaikki se jo tiedetä ; )

-kasvatusalan ammattilainen-

Vierailija
65/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha nassuttaa että kyllä kaikilla on varaa, KAIKILLA EI OLE!

Myöntäkää nyt hyvät ihmiset edes itsellenne MIKSI LÄHDETTE TÖIHIN NIIN VARHAIN. Eiköhän me kuitenkin kaikki se jo tiedetä ; )

-kasvatusalan ammattilainen-

[/quote]

Vierailija
66/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin maksa pari vuotta pelkkiä korkoja?

Vierailija
67/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on talolainaa ja autolainaa. 2 autoa on pakollista vaikka jäisinkin kotiin. Mies on vuorotöissä ja isompia lapsia on kuskattava harrastuksiin päivittäin. Poika harrastaa jääkiekkoa ja tyttö taitoluistelua kilparyhmässä. Harkoista ei voi olla poissa ja kalliitakin ovat molemmat harrastukset.

Lapsilla on nyt kaikilla oma makuuhuone, jos muuttaisimme pienempään (ja halvempaan) niin isommat joutuisivat luopumaan omista huoneistaan ja vaihtamaan koulua, sitä en toki voi heiltä vaatia vain siksi että äiti saisi olla kuopuksen kanssa kotona!

Vierailija:

Vierailija
68/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ette saisi mitään vanhempainvapaan jälkeen? Ei siis kotihoidontukea, vaan ihan pelkkä lapsilisä. Kuinka monella olisi siihen varaa?

Vierailija
69/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka 0 tuella. Täällä missä asun, ei saa tommosia tukia, kuin Suomessa. Silti haluan hoitaa lapseni kotona 3-v asti=)

Vierailija
70/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska koin että työni kärsisi liian pitkästä yhtenäisestä poissaolosta liikaa. Haluan useampia lapsia, vaikka se on jo tullut selväksi että teidän mielestänne en ansaitsisi tätä ensimmäistäkään ;).

Mieluisen työpaikan ja -tehtävien säilyttämisessä siis suurin syy. Pelkästään miehen palkallakin oltaisiin pärjätty, mutta toki näin elämämme on taloudellisesti täysin huoletonta.

Koin kuitenkin että lapselleni olisi suurempi haitta pitkällä aikavälillä, jos hänen äitinsa putoaisi pois työstä, jonkalaista vastaavaa ei ole lähiseudulla muuta tarjolla kuin se, että on lyhyitä viikkoja ja päiviä tutulla pph:lla hoidossa (n. 12 pv/kk, max 4 d/vko, n. 4-5 hereilläolotuntia/päivä). Mielellään menee hoitoon, ja hoitokaveriensa nimiä toistelee minulle jatkuvasti. Muutoin on kyllä avoimesti tunteensa näyttävä (suuntaan tai toiseen), joten luotan että hän siellä viihtyy.

Olen kaikkien kotiäitiysfanaatikkojen mielestä huono ja epäkelpo äiti ;)-Itse koen että minulle on lapsille paljon annettavaa, ja hyvät eväät he meiltä saavat. Tärkeintä maailmassa he ovat, mutta kun elämässä pitää ottaa huomioon muutakin kuin tämä hetki. Kompromissejä on tehtävä.

Vierailija
71/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen ollut sen verran fiksu aikoinaan, että minulla on rahallisesti mahdollista hoitaa omat lapseni omassa kodissa ja tuo 3 vuotta on niin lyhyt aika, että sen elää mielellään pienemmillä tuloilla, kunhan ei tarvitse viedä niitä pieniä NOIHIN SUURIIN PÄIVÄKOTEIHIN, joissa työ on liukuhihnatyötä ja joo, tiedän mistä puhun, olen ollut itse niiiiiiiiiin monessa talossa töissä, että tiedän sen touhun.

Kaikki eivät ole yhtä " fiksuja" kuin sinä, että olisi rahallisesti mahdollista hoitaa lapset kotona. Ja joskus se elämä vain menee niin, että vaikka olisi säästänyt rahaa kotonaoloa varten, niin se raha menee johonkin muuhun. Meillä kävi niin, että kaikki säästöt paloivat hedelmöityshoitoihin ja ei ollut taloudellisesti mahdollista jäädä kotiin kovin pitkäksi aikaa. Jos taas ei oltaisi menty yksityissektorille hoitoihin, niin olisi ollut varaa jäädä kotiin, mutta ei olisi ollut lasta hoidettavana. Hassua, eikö totta? No, kaikkea ei voi saada. Pitäisi sinunkin se tietää, kun kerran " tiedät, mistä puhut" .

Vierailija
72/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on esim. oman talon osto vain ja ainostaan sen varassa, että minä menisin takaisin töihin.. Vaan se hieno omakoti talo nyt saa odottaa, sillä meidän kaksi pientä OVAT ne nro1 ja juuri nyt tärkeimmät!! tiedän ihan tarkkaan miten tiukkaan talouden vetää, kun on asunnon ja auton lainat lyhennetävä ja elettäväkin on. SILTI jään kotiin ja hoidan nuo ipanat siihen asti, kun ovat valmiita aloittamaan hoidossa ja minusta se on 3-v.

Minun lapseni ovat sen ansainneet ja ovat sen arvosia, että heillä on hoitaja (äiti), jolle heidän tekemiset ovat hienointa ja he ovat tärkeitä, eikä joku joka rahasta perään katsoo (tarha/hoitopaikka)

Vierailija
73/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse asuimme vuokrakaksiossa, kun esikoinen oli pieni. Oltaisiinhan mekin voitu soittaa vuokranantajalle, että sopiiko, että me maksetaan pelkät yhtiövastikkeet, niin kauan, kun minä lapsen äitinä olen kotona, maksellaan rästivuokrat sitten, kun kotihoidontuki loppuu...

Mistä näitä valopäitä löytyy, jotka kuvittelevat, että kaikki menevät töihin vain kustaantaakseen etelänmatkoja ja kallista kotia, TEKEMÄÄN RAHAA.

No minäkin menin tekemään rahaa, jotta sain leivän pöytään ja lapselle vaatteita, olinpa nyt kamala, ja lapseni sai varmasti elinikäiset traumat.

Vai mikäköhän tuosta nuorimmasta lapsesta tulee, kun on nyt kotona, tuleeko vain puolitraumainen, kun otettiin pois hoidosta 2,5-vuotiaana, kun sai pikkuveljen. Näillä näkymin on kotona ainakin esikoulun alkuun, mutta tosiaan, peruuttamaton virhe on nyt tehty, kun lapsi on hoitoon laitettu yksivuotiaana.

Vierailija
74/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin: Jos on töissä, niin on " uraohjus" .

Mitä se tarkottaa? Kysyy tehdastyöläinen..

Korot maksaa yksinään monta sataa kun talolaina on 170 tonnia. Ja kauaa ei niitä yksinään voi maksaa, oliko 1 vuosi mahdollinen pari kertaa parissakymmenessä vuodessa. Olis vissiin tarttenu saada kaksoset tai vähempi lapsia.. ?

Ällöttää kun tollaset ihmiset jauhaa omia viisaita tapojaan sinä ainoana oikeana asiana. Meillä lapset tykkää hoidossa olemisesta ja minusta on mukava tehdä töitä. Ei vissiin koske hoitoalaa (he kun jaksaa jauhaa ettei vie lapsiaan paskaan paikkaan hoitoon), en pakoile töitäni vaikkei se kovin hohdokasta uraa olekaan. Kaiken maailman lastentarhanhoitsut täälä tosin valittaa aika usein miten itse jäävät vuosiksi kotiin. Varmaan jos tehdään töitä huonoissa oloissa. Minä valitan hoitajista minkä ehdin.

46

Vierailija
75/75 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAinaa on ja paljon, mutta sen voi aina laittaa " tauolle" . Kyllähän sitä varmasti pärjäisi kun on toinen työssäkäyvä ihminen. Mutta rehellisesti sanon, etten jaksa henkisesti olla kotona. Ennemmin käyn päivisin töissä, ja jaksan illat huomattavasti paremmin lasten kanssa. Tällainen on hyväksi koettu. Meillä on kunnallinen hoitaja kotona, joka pärjää lasten kanssa loistavasti. Uskon että väsynyt äiti on huomattavasti huonompi hoitaja kuin iloinen ja pirteä hoitaja. Näin äitikin jaksaa olla reipas ja touhuilla lasten kanssa iltaisin. Ruuat ja muut tehdään viikonlopulla valmiiksi, joten illat jäävät aivan vapaaksi, noin pääsääntöisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi