" iltatähti" kolmekymppisenä? Onko järkeä?
Tällä hetkellä lapseni ovat vielä pieniä, 2.5v ja alle 1v.
Itse olen 25v, eli melko nuori vielä.
Haluaisin vielä yhden lapsen, mutta en pienellä ikäerolla vaan joskus yli 30v, ehkä 5-7 vuoden päästä. Onko tässä mitään järkeä? Siis kun siinä vaiheessa isommat lapset ovat jo melko omatoimisia, ovat koulussa yms ja heidän kanssaan onnistuu hyvin matkustelu ym, niin onko mitään järkeä siinä vaiheessa vielä yrittää vauvaa ja olla taas sitoutunut siihen vauvaperhearkeen pitkän aikaa?
Kokemuksia?
Kommentit (9)
ja olen nauttinut jokaisesta päivästä täysin rinnoin. Nyt keskimmäinen tyttöni oli kuopuksen syntyessä 8- vuotias ja vanhin 10.5 vuotias. Ihanaa kun olivat niin isoja, nautittiin koko perhe pienokaisesta ihan uudella tavalla. Suosittelen!
kolmas lapsi perheeseen. eihän sitä nyt tartte päättää teettekö kolmannen vai ette, sitähän voi miettiä muutaman vuoden kuluttua uudestaan miltä tuntuu.
minulla eka syntyi kun olin 36v ja nyt kun olen 41 olen paattanyt ettei meille toista tule. en jaksa rumbaa enaa. iltatahti jaa tekematta.
Ikää nyt 28v ja lapset 4v ja 2v.
Aikasintaan silloin kun kuopus menee eskariin.
Nimim. iltatähti yli kymmenen vuoden ikäerolla edellisiin.
Siis kun lastensaanti-ikä alkaa selvästi olla lopuillaan.. 30 vuotiaana saadusta lapsesta en tosiaankaan käyttäisi nimitystä iltatähti, vaikka lapsi olisikin sarjan viimeinen.
Minä olen käsittänyt että se tarkoittaa sitä kuopusta joka syntyy sitten kun muut ovat isompia. Ihan sama kuinka vanhoja vanhemmat ovat.
Vierailija:
Siis kun lastensaanti-ikä alkaa selvästi olla lopuillaan.. 30 vuotiaana saadusta lapsesta en tosiaankaan käyttäisi nimitystä iltatähti, vaikka lapsi olisikin sarjan viimeinen.
myös 30 -vuotiaana tehdä sen kolmannen :) nyt ite 23 lapset 3,5v ja 5kk