Kävin lihavuusleikkauksessa 10 v sitten ja laihduin koosta 56 kokoon 34
Minulla oli myös lihava kaksoissisko, jolle oli kova pala minun ulkonäön muuttuminen, alkoi saada raivokohtauksia mitättömistä asioista, huusi ja raivosi ihan mistä vain asiasta. Välit meni poikki. En jaksanut sitä pahaa oloa minkä hän sai minulle.
No, kun markkinoille ilmestyi oikeasti tehokkaita liahdutuslääkkeitä, sisko laihtui koosta 54 kokoon 38-40. Ja kummasti välit palautui normaaliksi. Sisko on pyytänyt anteeksi aiempaa käytöstään ja sitä, että nyt hän ymmärtää minua aiempaa enemmän, mitä ihmettä se sitten tarkoittaa? Ehkä uusia, terveempiä elämäntapoja, luulisin. Aiemmin siskoani ärsytti uudet elintapani ja urheiluharrastukset, nyt itse puhuu niistä ja innoissaan selittää omaa hyvää oloaan ja uusia liikunnallisia harrastuksia.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo eli et ole leikattu
AP tässä. Olen kyllä leikattu.
No kummalla tyylillä sut on leikattu?
Vierailija kirjoitti:
Tää on joku AI keskustelu taas kerran. Harmi olisin halunnut vertaistukea, kun alle 6kk leikkauksestani.
Ei ole. Voit keskustella kanssani, jos haluat. Pidän ketjua silmällä hetken ajan.
Kuinka voit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo eli et ole leikattu
No kummalla tyylillä sut on leikattu?
GBP
AP en ehdi kokoajan vahtimaan tätä keskustelua, vastaan kun kerkeän.
Okke, eli ohitusleikkaus näin suomeksi sanottuna.
Paljonko sulla lähti 6kk? Eihän sitä toki niin mitata, mutta kyllähän sinä varmasti huomasit paljonko alussa oli leikkauspäivään mennessä lähtenyt. Ainakin julkisella ravitsemusterapiassa käyneenä tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi leikkaus ja tuliko sulle slow loss aikaa?
Mikä on slow loss?
Monella putoo paino nopeasti kymmeniä kiloja kuussa ja maassa, sitten tulee kausia kun lähtee vaan pari kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Roikko tarkoittaa vatsan alueen, kyljen tai selän alueen ylimääräistä ihoa, roikkuvaa ihoa käsissä, rintojen roikkumista, jalkojen ihon roikkumista.
Kaikkiin näihin saa julkisella puolella leikkauksen, jos täyttää kriteerit. Ysyätävälläni tehtiin rintojen kohotus ja vatsan ja kylkien roikkoleikkaukset, muuta ei edes tarvinnut. Näyttää kyllä nykyisin hyvältä
Uskomatonta että julkisella saa. Täysin väärin kun esim. pahasta aknesta kärsivälle ei tehdä julkisella mitään toimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roikko tarkoittaa vatsan alueen, kyljen tai selän alueen ylimääräistä ihoa, roikkuvaa ihoa käsissä, rintojen roikkumista, jalkojen ihon roikkumista.
Kaikkiin näihin saa julkisella puolella leikkauksen, jos täyttää kriteerit. Ysyätävälläni tehtiin rintojen kohotus ja vatsan ja kylkien roikkoleikkaukset, muuta ei edes tarvinnut. Näyttää kyllä nykyisin hyvältäUskomatonta että julkisella saa. Täysin väärin kun esim. pahasta aknesta kärsivälle ei tehdä julkisella mitään toimenpiteitä.
Älä usko, se on AI
Julkisel ei saa kuin vatsan roikon pois.
AP tässä, sain julkisella rintojen kohotuksen ja vatsani roikot leikattiin kahteen kertaan, ensin koko vatsa, toisella kertaa korjattiin kylkiä ns koirankorvet leikattiin pois.
AP en nyt enää muista millä tahdilla tarkalleen paino putosi, mutta eka vuosi leikkauksesta oli raju. Kiinnitin huomiota ravintorikkaaseen ruokavalioon ja pehmeisiin rasvoihin, nukuin riittävästi ja aloin kävellä ja kun paino oli pudonnut kymmeniä kiloja, aloin treenata 2 krt viikossa PT:n valvonnassa ja lisäsin pikkuhiljaa määrää ja treenien raskautta ja toki kiinnitin huomiota myös palautumiseen.
Kävin rintojen kohotuksen jälkeen otattamassa myös Silarit ja kuppikoko muuttui AA DD ksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi leikkaus ja tuliko sulle slow loss aikaa?
Mikä on slow loss?Monella putoo paino nopeasti kymmeniä kiloja kuussa ja maassa, sitten tulee kausia kun lähtee vaan pari kiloa.
Tuo on ihan normaalia, koska nopeasti painon pudotessa katoaa myös lihaskudosta ja perusaineenvaihdunta pienenee. Sen lisäksi kaikkien enemmän laihduttaneiden perusaineenvaihdunta pienenee pysyvästi (muun muassa The Biggest Loser-sarjan osanottajien seurannassa kävi ilmi, että samankokoisilla ja -ikäisillä miehillä voi ero olla 600 kcal/vrk riippuen siitä onko laihduttanut vaiko ollut ikinä laihduttamatta) ja sen vuoksi laihtuminen ei suju kuin kellosta katsomalla, että tietäisi seuraavan kuun viimeisen viikon painonsa.
Lihavuusleikkauksessa käyneen kannattaa varautua siihen, että ruokavaliolla ei laihdu välttämättä edes normaalipainoiseksi hoivasta nyt puhumattakaan. Jos syö liian rasvattomasti, voi saada sappikivet. Siten se, että söisi proteiininlähteenä suunnillen joka aterialla rasvatonta maitorahkaa ja seitä, ei myöskään ole mikään ratkaisu. Päivän rasva-annokset kannattaa käyttää jo sen vuoksi, että rasvaliukoiset vitamiinit imeytyvät.
Lihavuusleikkaukseen suurin osa päätyy terveytensä vuoksi. Terveys on muutakin kuin pelkkä paino. Muun muassa unettomuus ja huono uni sekä vaihdevuodet voivat hidastaa merkittävästi painonpudotusta. Onneksi niihin on apua saatavilla. Yleisin syy leikkauksen jälkeiseen lihomiseen on siinä, että leikattu juo liikaa kaloreita. Juoma menee suoraan ohutsuoleen ja se ei pidä edes nälkää. Erikoiskahvissa voi olla jopa suuren aterian verran energiaa.
Miten tekoäly voi olla muka täällä vauvan keskusteluissa?
AP mulle kropasta ja ulkomuodosta muodostui kiinnostava projekti. Halusin päästä lääkkeistä eroon (kuten kolestrolilääkkeet, verenpainelääkkeet) ja C-pap laitteesta (uniapnea) eroon. Nämä kaikki tavoitteet saavutin, samoin veriarvoni muuttuivat suht ihanteelliseksi, kärsin vain B- ja D-vitamiinin ja kalkin puutteesta ja siksi syön lisiä. Rauta; hemoglobiini ja varastorauta arvot ovat aina olleet hyviä kun syön proteiinia joka aterialla ja se imeytyy hyvin.
Urheilussa saavutin tavoitteeni kahden vuoden jälkeen ja jaksoin juosta 10 km lenkkejä ja lihaksia muodostui ja kroppa kiintyi salitreenistä.
Jännä ettet muista kuinka paljon putosi. Tuliko sulla nestehukkaa, kun aloit kävellä?
Mahtaa takapuoli roikkua no täytettä vaan sinne, saat oikein somepepun.
Muistan toki kokonaispainon pudotuksen joka oli 70 kg, tarkoitan vain etten muista 6 kk leikkauksen jälkeen oliko paljon silloin painoa ehtinyt pudota. Painon pudotus lakkasi 2 v leikkauksesta ja olin muuttunut silloin koosta 56 kokoon 34-36
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa takapuoli roikkua no täytettä vaan sinne, saat oikein somepepun.
Mulla ei roikkunut muu kuin tissit ja vatsa. Peppu ei roiku, eikä allit, ja siis pitää muistaa että urheilu muokkaa kroppaa kuten peppua. Ja toki geenit vaikuttaa. Oon tyytyväinen nykyiseen kroppaan ja terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Muistan toki kokonaispainon pudotuksen joka oli 70 kg, tarkoitan vain etten muista 6 kk leikkauksen jälkeen oliko paljon silloin painoa ehtinyt pudota. Painon pudotus lakkasi 2 v leikkauksesta ja olin muuttunut silloin koosta 56 kokoon 34-36
Leikkaus on feikkaus kun oma luonne ja päättäväisyys ei kestä pudottaa painoa perinteisesti, no hyvä kuitenkin että sait sen ihran pois, säästät vaatekuluissakin.
Vierailija kirjoitti:
Miten tekoäly voi olla muka täällä vauvan keskusteluissa?
Esim. näin:
https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/reddiit-researchers-ai-bots-rcna…