Kiinalaiset pettyivät köyhään Suomeen. "Menetimme säästömme. Mutta sitäkin suurempi asia on se, että poikani menetti vuoden elämästään. "
"Alessia oli Kouvolan Educonin asuntolassa muutaman kuukauden. Paikan olosuhteet järkyttivät hänet.
Se oli elämäni kamalinta aikaa. En ole koskaan elänyt niin ankeassa ympäristössä, kuin vankilassa. Pieneen huoneeseen oli tungettu kaksi sänkyä ja vessoja käytti kymmeniä ihmisiä. Keittiössä piti usein jonottaa yli tunnin, jos halusi laittaa ruokaa, hän sanoo.
Alessian mukaan myös itse opetus oli hyvin heikkoa."
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/922b33a6-ccf3-4093-b722-152bce45263f
Pettymys tämä Suomi on myös meille suomalaisille, mutta että ollaan jo niin huonossa jamassa ettei edes Kinasta löydy vastaavaa, niin onhan se huolestuttavaa...
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Siksipä tällaisia ei pitäisi tehdä, että ei syntyisi tällaista mainehaittaa.
Päinvastoin, mainehaitta on hyvä asia ettei Suomi täyty ulkopuolisista. Toivotaan että huono maine leviää kunnolla.
On Suomessa paljon ongelmiakin, myös opetuksessa ja monessa muussakin.
Mitä asuntolaan tulee... opiskelin 90 luvun lopussa Pietarissa yliopistolla ja asuttiin paikallisessa opiskelija-asuntossa. Meillä oli ns. ulkomaisten opiskelijoiden luksussiipi, joka oli suljettu toisilta lukossa olevalla portilla.
Viides kerros, hissi ei toiminut, kaksi suihkua josta tuli vain kylmää vettä vaikka ulkona puhalsi Suomenlahdelta kylmä talvi tuuli ja asteita oli n.-20.
Keittiössä yksi kaasuhella, keittiössä ja vessassa torakoita. Valoja pidettiin suihku/vessatiloissa sen vuoksi jotta ehkäistään torakoita.Ikkuvat vuosivat Suomen lahdelta kylmää ilmaa kuin seula. Kylmää oli.
Vesikanisterit kannettiin 4/5 kerrokseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuota Vesterbackan bisnestä voida vaan kieltää? Tämä hänen toimintansa käytännössä maksaa veronmaksajille yli 300 miljoonaa. Kuka veronmaksajista tuon haluaa maksaa?
En ylipäätään tajua, miten se voi alun alkaenkaan olla sallittua. Mitä jos minä perustaisin firman, joka välittää Suomen "maailman parhaita terveyspalveluja" (sic) ulkomaalaisille. Nämä ulkomaalaiset sitten maksavat minulle isoja summia, ja minä vien heitä bussilastillisen jonottamaan johonkin Perähikiän terveyskeskukseen.
Siis mitä hittoa, oikeasti?
25 000 4kk kurssista on kunnon nyhtäystä jopa Suomen hintatasolla. Todistaa taas että nää "bisnesnerot" toimii aina vähän rajamailla, moraalin siis.