Mitä "kunnon" ruokaa voi tehdä purkkitonnikalasta?
Ei tule mieleen muu kuin spagetin kastikkeena tomaattimurskaan.
Kommentit (48)
Itse laitan muusinloppuihin sekaan tonnaria, munan, mausteita ja vähän jotakin jauhoja mitä löytyy. Teen seoksen lätysköiksi ja paistan, yleensä uunissa, joskus pannulla. Tulos on tonnikalapihvit. Joskus taikinaan on livahtanut myös jonkun pakastekasvispussin jämät, esim. hemapa sekä sipulia.
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalakiusaus on tosi hyvää itse käytän Kippari ruokakermaa nesteenä ja sopii hyvin.
Minä laitan Kipparin mieluummin silputtuina siivuina itse vuokaan ja käytän tavallista kermaa. Nuo maustetut Valion ruokakermat haisevat aivan kamalalle, eikä tuossa Kippari-ruokakermassa ole täysin oikea Kipparin makukaan
Nizzan salaatti eli Salad Nicoise
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalaperunasalaatti, mun herkkua
Ohje?
Suomalainen luonnonkalasäilyke on paljon eettisempi vaihtoehto. Maistuu samalta tai jopa paremmalta.
Tonnikala-perunavuoka johon paljon oliiviöljyä ja valkosipulia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen luonnonkalasäilyke on paljon eettisempi vaihtoehto. Maistuu samalta tai jopa paremmalta.
Mikään ei maistu tonnikalalle eikä mikään ainakaan paremmalle
Itse tein joku aika sitten tonnikalasta ja Jalostajan Pekingin pata -aineksista pataa. Lisäsin tuohon enemmän riisiä, ja tonnikalan paistoin pannulla sipulin, ja muutamien muiden vihannesten kanssa. Lopulta kippasin ne isoon kattilaan, missä pata-ainekset tuolloin kiehuivat. Ihan hyvää tuosta tuli. Jauhelihaan tuo pitäisi tehdä, mutta halusin kokeilla käyttää jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissähän on myös kirjolohta, maistuu takuulla paremmalta kuin K-Menun tonnikala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalapastaa uunissa.
Makaronilaatikko tonnikalalla siis suomeksi. Suotta sitä nimittää fiinisti pastaksi, koska yleensä ihmiset käyttävät tuohon ruokaan sitä halvinta ainesta eli makaronia.
Häh, no ei todellakaan mitään makaronia vaan kierrepastaa, penneä tms. Makaroni on jotenkin tylsä. -eri
Suomalaiseen tyyliin itsetehtyyn pizzan uunissa tai eväsleivällä uunissa. Spagetti tai riisirisotto. Kyllähän se hyvää on kun keittää irtoriisiä ja siihen kuumentaa tunaa. Kuin spaghettiin maustettua tonnikalaa. Parempaa kuin kana.
Minun lohturuokaa on tonnikala + juustoraaste (+ kananmuna halutessa). Sotketaan keskenään ja pyöritellään tikuiksi tai pieniksi pihveiksi. Uuniin paistumaan 200C n. 10min ja valmis. Voi dibata johonkin halutessaan.
Keitettyä perunaa tai makaronia ja sekoittaa tonnikalaan.
Sopivasti maustamalla aivan mahtava täyte onigireihin. =P
No suomalaiseen tapaan pannulla kuumentaa , sekaan kermaa maustaa pippurilla. Kastike. Tai uuniperun väliin muussaa tonnikalaa päälle kermaviiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissähän on myös kirjolohta, maistuu takuulla paremmalta kuin K-Menun tonnikala.
Kukaan ei ole puhunut mistään K-menusta sanallakaan. Tonnikala on kirjolohta parempaa.
Esim.
Tonnikalakastiketta
Tonnikalalasagnea
Tonnikalapastavuokaa
Lämpimiä voileipiä
Tonnikalatäytteisiä canneloneja
Tonnikalasalaattia (lisukkeena kaiken "rehun" yms kylkeen tai pastapohjaisen)
Ainiin unohdin tonnikalakiusauksen.
-39-
Kiitos hyvistä ehdotuksista! otan näitä käyttöön.
Ap