Kesä on täällä taas: asiantuntijat istuu mökin terassilla etätöissä, hoitsut yms. painaa 8 h työpaikalla
Nuorille tiedoksi, ei kannata lähteä ainakaan hoitoalalle, jos päätä riittää opiskeluun. Asiantuntijatehtävissä voi julkisellakin puolella pitää etäpäiviä laiturinnokassa joka viikko. Kyllä sielu lepää!
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä että kuka haluaa mielleyhtymän työstä mökkiympäristöön.
Aivoja ei saa lopulta lomamoodiin, kun mökilläkin sä miellät sen että pitäisiköhän miettiä työasioita!
Täsmälleen näin. Työt aina mukana on hyvin stressaavaa.
Hoitotyö on monille, minullekin, kutsumustyö. Olen aina tiennyt että haluan olla hoitaja. Ja olen hyvin onnellinen sellainen. Lomalla en mieti työpaikkaani ja potilaiden kipuja ja kohtaloita.
Mä teen mieluummin työt töissä ja kotona/mökillä ihan muuta. Enkä mitään näpyttelyitä, hyh, vaikka korkeakoulututkintokin löytyy.
No jaa, eilenkin tein etänä töitä 7.30 - 18.30 eikä meillä mitään ylitöitä maksella. Palkka on toki tosi hyvä, mutta kaikkensa saa työlle antaa. Leppoista ei ole etänä saati toimistolla.
Ammatinvalintakysymys. Itse en enää toimistolle mene kuin harvoin poikkeustapauksissa, teen työni kotoa, mökiltä, ulkomailta. Kaikille tämä ei sovi
Vierailija kirjoitti:
Sotella töissä ja mielelläni pidän työasiat työpaikalla, enkä haluaisi laiturin nokassa repiä hiuksia päästä työasioiden takia. Varsinkin tällä palstalla lukenut näistä erikoisvaativaexperttiasiantuntijoista joilla niiiiin vaativa työ jossa joutuu savut korvissa ajattelemaan työasiat puhki kun on niiiiiiin vaativaa ajattelu työtä. Mä kävin tänään pesemässä töissä pari vessaa yms. ja jakelemassa ruokia potilaille,vielä ylityöpäivä niin lisät tältä päivältä 150%. Ja olin jo klo 13:30 omalla sohvalla löhöten.
Ketjun aloittajakin haluaa viestittää, että jos pää ei kestä opiskelua, mene hoitoalalle. Ja nyt rehellinen tunnustus, että mieluummin pesen vessoja kuin ajattelen työasioita puhki.
Kai se on sitten uskottava, vaikka Milla väittäisi muuta hoitoalan henkisestä vaativuudesta ja kannettavasta vastuusta.
Vierailija kirjoitti:
Ja mökillä "töitä" tehdessä voi aina vedota siihen, että oli pitkään katkoksia yhteyksissä ettei saanut toimimaan konetta. Voi käydä työn tekemisen sijasta aamu-uinnilla, torikahvilla ym ym. Ihanaa olla asiantuntija. Täysi vapaus ja palkka.
Meillä on ohjeissa, että jos yhteydet eivät toimi, on siirryttävä toimistolle. Etätyöpaikan tulee olla niin lähellä, että siirtyminen onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mökillä "töitä" tehdessä voi aina vedota siihen, että oli pitkään katkoksia yhteyksissä ettei saanut toimimaan konetta. Voi käydä työn tekemisen sijasta aamu-uinnilla, torikahvilla ym ym. Ihanaa olla asiantuntija. Täysi vapaus ja palkka.
Meillä on ohjeissa, että jos yhteydet eivät toimi, on siirryttävä toimistolle. Etätyöpaikan tulee olla niin lähellä, että siirtyminen onnistuu.
Aika harvoin mitään katkoksia on, ellei nyt ole mökki jossain Inarin perukoilla. Olet valmaan valtiolla töissä, siellä oli juuri tuotam että tunnissa pitää päästä toimistolle.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole varaa mökkiin, vaikka teen asiantuntijatöitä 6000€ palkalla.
Miten on mahdollista? Sukulainen osti pari vuotta sitten mökin järven rannalta 160.000 ihan sairaanhoitaja on. Eikä ole saanut mitään perintöjä. Hemmetisti kuulemma ylitöitä tekee.
En kyllä ikinä lähtisi hoitoalalle.. hattua toki nostan heille ketkä sitä työtä jaksavat tehdä.
Tytär on päiväkodissa töissä(lähihoitaja). Ei voi kuin ihmetellä sitä kuinka työntekijät ovat toisillensa susia, kyräilyä, kateellisuutta jne.. ja kaikki tietysti naisia.
Onneksi tytöllä vaan 2kk sijaisuus, toinen paikka jo tiedossa ja tuohon nykyiseen ei kuulemma palaa koskaan. Oli kyllä kuulemma tiedossakin että ihan älyttömän huono ilmapiiri työntekijöiden välillä.
Elämää ei ole tarkoitus viettää laiturin nokassa chillaillen. Osalla ihmisistä on myös kunnianhimoa ja kiinnostuksen kohteita työn suhteen you know? Osa myös haluaa tehdä esim lääkärin ja hoitajan töitä tai muita ihmissuhdeammatteja Menikö jakeluun?
Olen asiantuntija ja voin tehdä töitä vaikka laiturin nokassa. Olen yrittäjä ja välillä todella kateellinen kaikille, joilla on palkallinen loma. Ei se laiturilla olo työstä tee lomaa. Mieluummin teen töitä hyvän säädettävän työpöydän ääressä ja laiturilla ongin.
Vierailija kirjoitti:
Elämää ei ole tarkoitus viettää laiturin nokassa chillaillen. Osalla ihmisistä on myös kunnianhimoa ja kiinnostuksen kohteita työn suhteen you know? Osa myös haluaa tehdä esim lääkärin ja hoitajan töitä tai muita ihmissuhdeammatteja Menikö jakeluun?
Ne luulee että mahtavaa istuskella laiturin nokalla. Ei muuten taida tulla kunnon kesääkään.
Mukavaa tehdä mökillä etätöitä ja siemailla kylmää olutta sekä katsella välillä laineiden liplatusta.
It-alalla johtavassa asemassa ja harvoin ehtii laiturin nokassa istumaan. Omalla terassilla kyllä teen töitä aina kun säät sallii, myös mökiltä tai ulkomailta on tullut tehtyä. Mutta chillailua se ei kyllä ole. Kaikille hoitoalan ihmisille nostan kyllä hattua, ei olisi mun homma
Täällä yksi sh, joka nykyään työskentelee akat. asiantuntijatehtävissä pääsääntöisesti etänä.
Paljon hyviä puolia kyllä, mutta... Hoitajan työ on toki raskasta ja monet asiat pielessä. Mutta työ on myös sellaista, jossa jokainen päivä on erilainen ja vastaan voi tulla mitä vain. Ainakin akuutilla psykiatrisella osastolla, jossa työskentelin. Asiantuntijatyö näyttöpäätteellä on tappavan tylsää verrattuna sh: n työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin mitään katkoksia on, ellei nyt ole mökki jossain Inarin perukoilla. Olet valmaan valtiolla töissä, siellä oli juuri tuotam että tunnissa pitää päästä toimistolle.
Vastasin viestiin, jossa sanottiin, ettäei tarvitse tehdä töidä ja voi huidella missä sattuu vaikkapa torilla, kun sanoo, etteivät yhteydet toimi.
En ole töissä valtiolla enkä kunnalla. Teen etätyöt aina kotona työhuoneessa. Muuta en edes harkitse.
No harva voi tehdä niitä etätöitä laiturin nokassa. Ja kuinka monesta se olisi edes mielekästä?
Noh työpaikalla on pakko olla kolmena päivänä viikossa, eikä tämä minua haittaa. Joidenkin kotona makoilua tuntuu haittaavan..
Ymmärräthän sä, että kaikki ihmiset eivät halua politiikkaan tai valtiolle asiantuntijoiksi. Kaikki ei ole niin kuin sinä. Ehkä sinä haluat, mutta muut ihmiset eivät välttämättä halua. Ei pidä olla omaan alaansa niin fakkiutunut ettei näe mitään ympärilleen. Yhteiskunta koostuu monen eri alan ihmisistä.