Kesä on täällä taas: asiantuntijat istuu mökin terassilla etätöissä, hoitsut yms. painaa 8 h työpaikalla
Nuorille tiedoksi, ei kannata lähteä ainakaan hoitoalalle, jos päätä riittää opiskeluun. Asiantuntijatehtävissä voi julkisellakin puolella pitää etäpäiviä laiturinnokassa joka viikko. Kyllä sielu lepää!
Kommentit (87)
Mäkin olen sotella, tosin en hoitaja vaan sairaalahuoltaja. Sen työn ehdoton etu on se, että voit sanalla, koska olet käytettävissä. Jaksaa painaa, kun ei tarvitse aina. Terveiset Norjasta, kotiin palaillaan syksyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja mökillä "töitä" tehdessä voi aina vedota siihen, että oli pitkään katkoksia yhteyksissä ettei saanut toimimaan konetta. Voi käydä työn tekemisen sijasta aamu-uinnilla, torikahvilla ym ym. Ihanaa olla asiantuntija. Täysi vapaus ja palkka.
On kyllä ihanaa :) Ainut mutta on se, että jos kotona ei yhteys pelaa, pitää lähteä vartin päästä toimistolle.
Mäkin olen sotella, tosin en hoitaja vaan sairaalahuoltaja. Sen työn ehdoton etu on se, että voit sanella, koska olet käytettävissä. Jaksaa painaa, kun ei tarvitse aina. Terveiset Norjasta, kotiin palaillaan syksyksi.
Ai, minä istun myös mökin terassilla (tai laiturilla), tosin lukemassa kirjaa, en tekemässä töitä.
Terveisin ope
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen sotella, tosin en hoitaja vaan sairaalahuoltaja. Sen työn ehdoton etu on se, että voit sanalla, koska olet käytettävissä. Jaksaa painaa, kun ei tarvitse aina. Terveiset Norjasta, kotiin palaillaan syksyksi.
Kukin tyylillään. Tein ennen noitakin töitä. Paska palkka ja paska työ. Tosin helpolla siinä kyllä pääsi, mutta ei ollut mun juttu. Vaikka teki pyhiä niin eipä häävi ollut palkkanauha.
En halua töitä mökille. Mökin lumous ja taika katoaa, jos tuo työt sinne kuistille. Ei, ei ja vielä kerran ei.
Kolmen päivän päässä kesälomasta ja näistä katkerista hoitajista eroon pääsystä. Ap. On siinä oikeassa että yhtään toista niin valittavaa ja kyttäävää ja negatiivista ammattiryhmää ei ole kuin hoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus suunnittelee, että tekoäly tekee jatkossa sairaaloissa työvuorolistat ja lisäksi tulee älylattia jolloin hoitajia tarvitaan vähemmän.
Luin lausuntopalvelusta.
No sieltähän sä saat jonku hoitsun palkattua valtion virastoon miellyttämään äijiä. Ei tarvitse minua palkata. Kukaanhan ei ole korvaamaton vai onko?
Ei pääse hoitsuna. Saat taistella satojen hakijoiden kanssa samasta työstä. Siinä tulee hoitajallekin kerrankin hiki ja hämmästys.
Juuri palasin asiantuntijatyöstä enemmän kentälle. Ei enää tietokoneella ainaista kökkimistä ja työn sekoittumista vapaa-aikaan. En todellakaan halua olla 24/7 kotona tai mökillä, vaan ihan muualla ja tavata ihmisiä. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään. Tein ennen noitakin töitä. Paska palkka ja paska työ. Tosin helpolla siinä kyllä pääsi, mutta ei ollut mun juttu. Vaikka teki pyhiä niin eipä häävi ollut palkkanauha.
Siitä taitaa olla aika kauan aikaa. Meillä on nykyään hyvät hälyrahat, niitä pyhiä (tuplapalkka) on helposti 7-8 listassa. Edellyttäen tietty, ettei ole sitoutunut 100% työaikaan. Eikä kukaan ole kenen ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä taitaa olla aika kauan aikaa. Meillä on nykyään hyvät hälyrahat, niitä pyhiä (tuplapalkka) on helposti 7-8 listassa. Edellyttäen tietty, ettei ole sitoutunut 100% työaikaan. Eikä kukaan ole kenen ei ole pakko.
No miten sen ottaa. Kolme vuotta sitten lopetin. Nyt ma-pe, etätyö, liukuva työaika, työaika 7h 15 minuuttia, ei pyhiä, ei ylitöitä, ei hälyjä ja palkka yli tuplasti parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten sen ottaa. Kolme vuotta sitten lopetin. Nyt ma-pe, etätyö, liukuva
Hyvä että tykkäät niin ei mennyt alanvaihto hukkaan niin kuin mulla, joka tajusin vasta nelikymppisenä maisterinpapereiden kanssa etten halua mitään säännöllistä enää ikinä, elämä on tässä ja nyt. Olisipa kunnon kenttäkin, tuulee väärästä suunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa duunariammattiin, niin kannattaa mieluummin kouluttautua vaikka sähkö- tai putkimieheksi. Niistä hommista sentään maksetaan kunnolla ja vastuussa ollaan ensisijaisesti asioista eikä muista ihmisistä.
"vastuussa ollaan ensisijaisesti asioista eikä muista ihmisistä."
No herrajjestas jos sähkäri pikkasen asentaa väärin...henki pois!
Olen asiantuntija teollisuudessa, ja meillä on kesä kiireisintä aikaa huoltoseisakkien vuoksi. Helmikuussa olisi parhaiten aikaa lomailla.
Mun mielestä tietokoneen näpyttäminen laiturin nokassa kuulostaa hirveältä. Etätyö ylipäänsä kuulostaa aivan kauhealta. Teen mieluummin fyysistä työtä vaikka se onkin omalla tavallaan raskasta.
Harva tekee etätöitä laiturinnokalla. Ehkä joku iso pomo, jonka pitää oööa aina tavoitettavissa. Ainakin yksi iso näyttö tarvitaan laptopin lisäksi, kun töitä tekee.
Teen etätöitä puolet viikosta. Tosin ihan työhuoneessa koska siellä on kaikki tarvittava saatavilla, hyvä ergonomia, ja lisäksi työssäni on salassapitovelvollisuus. Mökillä en edes haluaisi tehdä töitä. Mökki on lomaa ja rentoutumista varten. Olen sh.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisen puolen asiantuntijat on marssitettu takaisin toimistolle. Kolme toimistopäivää ja kaksi etäpäivää viikossa.
Fake news. Viisi etäpäivää viikossa. Toimistolle saa mennä ne, jotka haluaa.
Pointsit siitä, että kerrankin sotealalla oleva myöntää työn helppouden! Siinä olet kyllä oikeassa, että duunarina ei paljon työasiat työpäivän jälkeen painaneet.