Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä on täällä taas: asiantuntijat istuu mökin terassilla etätöissä, hoitsut yms. painaa 8 h työpaikalla

Vierailija
08.06.2025 |

Nuorille tiedoksi, ei kannata lähteä ainakaan hoitoalalle, jos päätä riittää opiskeluun. Asiantuntijatehtävissä voi julkisellakin puolella pitää etäpäiviä laiturinnokassa joka viikko. Kyllä sielu lepää!

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotella töissä ja mielelläni pidän työasiat työpaikalla, enkä haluaisi laiturin nokassa repiä hiuksia päästä työasioiden takia. Varsinkin tällä palstalla lukenut näistä erikoisvaativaexperttiasiantuntijoista joilla niiiiin vaativa työ jossa joutuu savut korvissa ajattelemaan työasiat puhki kun on niiiiiiin vaativaa ajattelu työtä. Mä kävin tänään pesemässä töissä pari vessaa yms. ja jakelemassa ruokia potilaille,vielä ylityöpäivä niin lisät tältä päivältä 150%.  Ja olin jo klo 13:30 omalla sohvalla löhöten.

Pointsit siitä, että kerrankin sotealalla oleva myöntää työn helppouden! Siinä olet kyllä oikeassa, että duunarina ei paljon työasiat työpäivän jälkeen painaneet. 

Vierailija
42/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen sotella, tosin en hoitaja vaan sairaalahuoltaja. Sen työn ehdoton etu on se, että voit sanalla, koska olet käytettävissä. Jaksaa painaa, kun ei tarvitse aina. Terveiset Norjasta, kotiin palaillaan syksyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mökillä "töitä" tehdessä voi aina vedota siihen, että oli pitkään katkoksia yhteyksissä ettei saanut toimimaan konetta. Voi käydä työn tekemisen sijasta aamu-uinnilla, torikahvilla ym ym. Ihanaa olla asiantuntija. Täysi vapaus ja palkka.

On kyllä ihanaa :) Ainut mutta on se, että jos kotona ei yhteys pelaa, pitää lähteä vartin päästä toimistolle. 

Vierailija
44/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen sotella, tosin en hoitaja vaan sairaalahuoltaja. Sen työn ehdoton etu on se, että voit sanella, koska olet käytettävissä. Jaksaa painaa, kun ei tarvitse aina. Terveiset Norjasta, kotiin palaillaan syksyksi.

Vierailija
45/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä istun myös mökin terassilla (tai laiturilla), tosin  lukemassa kirjaa, en tekemässä töitä. 

Terveisin ope

Vierailija
46/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen sotella, tosin en hoitaja vaan sairaalahuoltaja. Sen työn ehdoton etu on se, että voit sanalla, koska olet käytettävissä. Jaksaa painaa, kun ei tarvitse aina. Terveiset Norjasta, kotiin palaillaan syksyksi.

Kukin tyylillään. Tein ennen noitakin töitä. Paska palkka ja paska työ. Tosin helpolla siinä kyllä pääsi, mutta ei ollut mun juttu. Vaikka teki pyhiä niin eipä häävi ollut palkkanauha. 

Vierailija
47/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua töitä mökille. Mökin lumous ja taika katoaa, jos tuo työt sinne kuistille. Ei, ei ja vielä kerran ei. 

Vierailija
48/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen päivän päässä kesälomasta ja näistä katkerista hoitajista eroon pääsystä. Ap. On siinä oikeassa että yhtään toista niin valittavaa ja kyttäävää ja negatiivista ammattiryhmää ei ole kuin hoitajat. 

Vierailija
49/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus suunnittelee, että tekoäly tekee jatkossa sairaaloissa työvuorolistat ja lisäksi tulee älylattia jolloin hoitajia tarvitaan vähemmän.

Luin lausuntopalvelusta. 

No sieltähän sä saat jonku hoitsun palkattua valtion virastoon miellyttämään äijiä. Ei tarvitse minua palkata. Kukaanhan ei ole korvaamaton vai onko?

Ei pääse hoitsuna. Saat taistella satojen hakijoiden kanssa samasta työstä. Siinä tulee hoitajallekin kerrankin hiki ja hämmästys. 

Vierailija
50/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri palasin asiantuntijatyöstä enemmän kentälle. Ei enää tietokoneella ainaista kökkimistä ja työn sekoittumista vapaa-aikaan. En todellakaan halua olla 24/7 kotona tai mökillä, vaan ihan muualla ja tavata ihmisiä. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.

Vierailija
51/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tyylillään. Tein ennen noitakin töitä. Paska palkka ja paska työ. Tosin helpolla siinä kyllä pääsi, mutta ei ollut mun juttu. Vaikka teki pyhiä niin eipä häävi ollut palkkanauha. 

Siitä taitaa olla aika kauan aikaa. Meillä on nykyään hyvät hälyrahat, niitä pyhiä (tuplapalkka) on helposti 7-8 listassa. Edellyttäen tietty, ettei ole sitoutunut 100% työaikaan. Eikä kukaan ole kenen ei ole pakko.

Vierailija
52/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä taitaa olla aika kauan aikaa. Meillä on nykyään hyvät hälyrahat, niitä pyhiä (tuplapalkka) on helposti 7-8 listassa. Edellyttäen tietty, ettei ole sitoutunut 100% työaikaan. Eikä kukaan ole kenen ei ole pakko.

No miten sen ottaa. Kolme vuotta sitten lopetin. Nyt ma-pe, etätyö, liukuva työaika, työaika 7h 15 minuuttia, ei pyhiä, ei ylitöitä, ei hälyjä ja palkka yli tuplasti parempi. 

Vierailija
53/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä hoiva-avustajaksi

Vierailija
54/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten sen ottaa. Kolme vuotta sitten lopetin. Nyt ma-pe, etätyö, liukuva

Hyvä että tykkäät niin ei mennyt alanvaihto hukkaan niin kuin mulla, joka tajusin vasta nelikymppisenä maisterinpapereiden kanssa etten halua mitään säännöllistä enää ikinä, elämä on tässä ja nyt. Olisipa kunnon kenttäkin, tuulee väärästä suunnasta.

Vierailija
55/87 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa duunariammattiin, niin kannattaa mieluummin kouluttautua vaikka sähkö- tai putkimieheksi. Niistä hommista sentään maksetaan kunnolla ja vastuussa ollaan ensisijaisesti asioista eikä muista ihmisistä.

"vastuussa ollaan ensisijaisesti asioista eikä muista ihmisistä."

No herrajjestas jos sähkäri pikkasen asentaa väärin...henki pois!

Vierailija
56/87 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiantuntija teollisuudessa, ja meillä on kesä kiireisintä aikaa huoltoseisakkien vuoksi. Helmikuussa olisi parhaiten aikaa lomailla.

Vierailija
57/87 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tietokoneen näpyttäminen laiturin nokassa kuulostaa hirveältä. Etätyö ylipäänsä kuulostaa aivan kauhealta. Teen mieluummin fyysistä työtä vaikka se onkin omalla tavallaan raskasta.

Vierailija
58/87 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tekee etätöitä laiturinnokalla. Ehkä joku iso pomo, jonka pitää oööa aina tavoitettavissa. Ainakin yksi iso näyttö tarvitaan laptopin lisäksi, kun töitä tekee.

Vierailija
59/87 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä puolet viikosta. Tosin ihan työhuoneessa koska siellä on kaikki tarvittava saatavilla, hyvä ergonomia, ja lisäksi työssäni on salassapitovelvollisuus. Mökillä en edes haluaisi tehdä töitä. Mökki on lomaa ja rentoutumista varten. Olen sh.

Vierailija
60/87 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisen puolen asiantuntijat on marssitettu takaisin toimistolle. Kolme toimistopäivää ja kaksi etäpäivää viikossa. 

Fake news. Viisi etäpäivää viikossa. Toimistolle saa mennä ne, jotka haluaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän