Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan lähtenyt muuten hyvästä suhteesta koska mies vetkuttelee avioliiton kanssa?

Vierailija
08.06.2025 |

Olemme päälle 30 ja yhteisiä vuosia lähemmäs vuosikymmen. Mies ei ole koskaan sanonut suoraan ettei halua naimisiin, vaan vetkuttelee ja vetoaa aina johonkin asiaan, oli se sitten korona, työstressi tai mitä ikinä. Mies ei itse tuo avioliittoa esiin puheissa koskaan. Isoja häitä en haluaisi vaan ihan maistraattiin meno riittäisi hyvin.

Tarinoita siitä miten olette eronneet tuosta syystä?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tärkein syy on se, että emme halua talouksiemme sekoittuvan millään tavalla. Meillä on yhteinen lapsi, sekä molemmilla yksi lapsi aiemmasta liitosta."

Taloutenne ovat jo peruuttamattomasti sekoittuneet kun teillä on yhteinen lapsi. Jos jompi kumpi teistä kuolee, lapsenne perii kuolleen vanhemman ja se kyllä vaikuttaa sitten jäljelle jääneeseenkin monin tavoin. Vaikka miten lapsen asioita ja omaisuutta hoitaisi vaikka joku juristi niin ei niitä voi täysin vain unohtaa.

Vierailija
82/94 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en eronnut tuosta syystä. Tosin meillä ei ole lapsiakaan, talo kyllä löytyy ja asuntolaina. Mies vastasi ensin kosintaani myöntävästi, kosin siis eräänä karkauspäivänä. Myöhemmin hän pyörsi puheensa eikö paperinpala kuulemma merkinnyt mitään, ja hän oli jo kerran ollut naimisissa eikä hyvin käynyt. Loukkaannuin sydänjuuriani myöten. Muutamia vuosia myöhemmin mieheni kosi minua mutta en suostunut naimisiin. Hän monta kertaa tässä vuosien varrella on varannut maistraattiin meille ajan mutta en ole käynyt vahvistamassa sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se aitoa rakkautta, jos rengastaminen on noin tärkeää? Mieti mihin oikeasti tarvitset sitä avioliittoa? Mitä hyvää ja välttämätöntä se toisi?

Jos kuolen, niin pienemmät verot puolisolle sekä työnantajan vakuutuksesta puoliso saisi hyvät rahat. 

Kuolema ei mitenkään vaikuta puolison veroprosenttiin.

Ei verokorttiin vaikuta mitenkään, mutta perintöverotuksessa tilanne on eri. Avopuoliso ei saa edes asumisoikeutta (hallintaoikeutta)  yhteiseen kotiin, jos se on ollut vainajan omistama.

Testamentit on keksitty. Ihan vaan kuoleman varalleko te avioliittoa ajattelette? Minä luotan siihen, että yhteiset lapsemme = puolison perilliset sallivat minun j

Sinä puhut seipäästä. Lainaamasi kirjoittaja sanoi selvästi että VAINAJAN OMISTAMA. 

Vierailija
84/94 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minun ja puolisoni pitkäaikaisessa suhteessa vihkitodistus olisi todellakin ollut täysin merkityksetön paperinpala. Olemme asuneet aina Suomessa, ei mitään vaikutusta verotuksessa eikä mahdollisissa perinnöissä. "

No onhan sillä nyt iso vaikutus jos toinen kuolee. Vaikka aviopuolisot eivät suoraan peri toisiaan, avioliitossa tehdään ositus toisen puolison kuollessa. Jos kuollut on varakkaampi, vähemmän varakas puoliso saa tasinkona toisen omaisuutta. Vasta sen jälkeen loppu jaetaan perintökaaren ja mahdollisten testamenttien mukaan.

Tätä ei moni ilmeisesti tiedä.

Vierailija
85/94 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole hyvä suhde - tai no voi olla ehkä sinänsä hyvä suhde, mutta ei sitoutumisen arvoinen, jos toinen ei halua naimisiin. 

Eli en jäisi tuhlaamaan aikaa, jos itse haluaisin sitoutua. 

Vierailija
86/94 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi avioliitto on sinulle ja 20: lle sekä muutamalle muulle niin tärkeä? Onko se hieno hääpöhinä, mahdollinen leskeneläke, nimenvaihto vai mikä?

Nykyaikana avioliitto ei tuo mitään lisäarvoa arkielämään ja ero vaatii vain pikkuisen enemmän byrokratiaa kuin avoero. Yli 30 vuotta olen elänyt tuon ukon kanssa enkä päivääkään ole kaivannut avioliittoa.

Niin sinulle. Muille se tuo lisäarvoa.

Vierailija
87/94 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en eronnut tuosta syystä. Tosin meillä ei ole lapsiakaan, talo kyllä löytyy ja asuntolaina. Mies vastasi ensin kosintaani myöntävästi, kosin siis eräänä karkauspäivänä. Myöhemmin hän pyörsi puheensa eikö paperinpala kuulemma merkinnyt mitään, ja hän oli jo kerran ollut naimisissa eikä hyvin käynyt. Loukkaannuin sydänjuuriani myöten. Muutamia vuosia myöhemmin mieheni kosi minua mutta en suostunut naimisiin. Hän monta kertaa tässä vuosien varrella on varannut maistraattiin meille ajan mutta en ole käynyt vahvistamassa sitä. 

Hetkinen, mistä se vahvistetaan? Varasin juuri ajan minulle ja miehelleni. Ei siinä mitään hänen vahvistustaan tarvittu.

Vierailija
88/94 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, mistä se vahvistetaan? Varasin juuri ajan minulle ja miehelleni. Ei siinä mitään hänen vahvistustaan tarvittu.

Kyllä tarvii kun tekee dvv:llä netissä. Pitää käydä omilla tunnuksilla kuittaamassa myös.

Vierailija
89/94 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on nurinkurista, että papin aamen nähdään isompana juttuna kuin lasten tekeminen.

Aviopuolisosta ilman lapsia pääsee eroon allekirjoituksella.

Avopuolisosta, jonka kanssa on lapsia, pääsee eroon vasta 18 vuoden jälkeen.

Niinpä niin. Paitsi että niitten yhteisten lasten vuoksi joutuu tapaamaan ex:äänsä eri tilaisuuksissa. Tulee ylppäreitä, valmistujaisia, lasten häitä ja lastenlasten ristiäisiä. 

Sitäpaitsi nykyään vanhemmat ovat velvollisia antamaan koulutusavustusta täysi-ikäiselle lapselleen niin kauan, kun toinen aste on suoritettu. Vanhempien pitää pystyä sopimaan nämäkin kuviot yhdessä. 

Vierailija
90/94 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on nurinkurista, että papin aamen nähdään isompana juttuna kuin lasten tekeminen.

Niinpä niin. Paitsi että niitten yhteisten lasten vuoksi joutuu tapaamaan ex:äänsä eri tilaisuuksissa. Tulee ylppäreitä, valmistujaisia, lasten häitä ja lastenlasten ristiäisiä. 

Sitäpaitsi nykyään vanhemmat ovat velvollisia antamaan koulutusavustusta täysi-ikäiselle lapselleen niin kauan, kun toinen aste on suoritettu. Vanhempien pitää pystyä sopimaan nämäkin kuviot yhdessä. 

Itseasiassa ei tarvitse koulutusavistusta kun keskiasteen koulut ovat nykyäänilmaisia. Lukionkin kirjat saa ilmaiseksi. Elämisen kuluja ei tarvi aikuiselle lapselle maksaa, eli vuokraa jne.

Vierailija
91/94 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tarvii kun tekee dvv:llä netissä. Pitää käydä omilla tunnuksilla kuittaamassa myös.

Missä kuittaamassa? Ei tuollaista tietoa lukenut missään eikä miehelle tullut edes mitään tietoa varauksesta. Hänen yhteystietojaan ei kysytty.

Vierailija
92/94 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
93/94 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika kamalalta. Tulee mieleen, että kumpikin haluaa erota, mutta se uusi elämä pelottaa vielä liikaa.

Vierailija
94/94 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ei tarvitse koulutusavistusta kun keskiasteen koulut ovat nykyäänilmaisia. Lukionkin kirjat saa ilmaiseksi. Elämisen kuluja ei tarvi aikuiselle lapse

Väärin, elämisen kulut lasketaan toisen asteen opiskelukuluiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän