Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MASENNUS VAI MIKÄ MINUA VAIVAA?

Vierailija
08.06.2025 |

Oon kärsiny nytten jo yki vuoden aika oudosta syklisestä masennuksesta. Noin kerran kuukaudessa tulee suunnilleen viikon jakso että mieli menee ihan synkäksi ja itsetuhoiset ajatukset valtaa mielen. Olen pelottavan valmis jättämään kaiken tai lopettamaan työt, hylkäämään perheen jne. Sitten mieli alkaa pikkuhiljaa kirkastua ja tulee hirveä fiilis siitä että miten oikeasti olin todellakin valmis vahingoittamaan itseäni. Pari kolme viikkoa menee sitten fiiliksissä että työ on mahtava ja perhe elämä on ihan kivaa kunnes taas huomaa kun mieli mustuu ja tietyt ajatukset alkavat palata mieleen ja vaivaamaan elämää/yöunia ja kaiken päättäminen tuntuisi parhaalta ratkaisulta... Vähä pelkäön että jokukerta tuon huonon jakson ainaka tulen oikeasti tekemään jotai typerää. Onko muilla kokemusta tälläisestä mielialan vaihtelusta? Olen 38v mies, elämässä kaikki hyvin.

Kiitos avusta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kaksisuuntaiselta mielialahäiriöltä.

Vierailija
2/7 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei :o ajatellut sen vähän erilaiseksi t: Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään masennuksia ole olemassa. Vaihda työpaikkaa, ota lomaa , meditoi. 

Vaikka tuon kuvauksen perusteella olisin epäilyt pms oireita noh ehkä sulla on mies menkat eli siis testosteroni lasku. Ja ei edes ole mikään vitsi .

Vierailija
4/7 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan capslockki syynä?

Vierailija
5/7 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tuo testosteroni kävi kans mielessä. Aattelin et ei iha noi ärtsysti oireilis

Vierailija
6/7 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seki voi olla

Vierailija
7/7 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä tuo testosteroni kävi kans mielessä. Aattelin et ei iha noi ärtsysti oireilis

Voi oireilla ja olla alakuloisuutta ja itsetuhoisia ajatuksia. Mulla oli tuollaiset oireet tosin sillo, kun mun D vitamiini oli alle 50 . Joten ne kannattaa tarkistaa kans