Mikä olisi paras maa Etelä-Amerikassa muuttaa pitemmäksi ajaksi asumaan?
oisko Bolivia tai Argentiina? espanjaa en osaa, mutta haluan tur vap aikan täältäpäin kun olen kerran jo Meksikossa jo ssa en viihdy kun ei kukaan puhu englantia ja ei ole mitään tekemistä.
joku moderni big city pitäisi olla, oikeastaan viihdyin Tokiossa mutta pitääkö sittenkin lähteä Aasiaan
ja miten käy kun olen pian ul osotossa? pelkään että Suomeen tulee pian so ta ja s odan ruoaksi en halua turhien at eistien ja su-vak kiä-mmien Suomeen
Andy
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Argentiina on pysyvästi konkurssissa. Se on hyperinflaation kotimaa. Brasilia olisi minun valinta, mutta El Salvador olisi mielenkiintoinen vaihtoehto.
Eikös naapuri Brasilian talous muuten joskus jokunen vuosikymmen sitten toennut erinomaisesti nimenomaan hyperinflaation avulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Argentiina on pysyvästi konkurssissa. Se on hyperinflaation kotimaa. Brasilia olisi minun valinta, mutta El Salvador olisi mielenkiintoinen vaihtoehto.
El Salvador oli ainakin jokunen vuosi sitten Amerikan mantereen turvattomin maa. Etenkin pimeällä vaara joutua ryöstön tai jopa väkivallan kohteeksi oli huomattava.
Nyt Eli Salvador on koko maanosan turvallisin maa.
Jengi- ja huumerikollisuus edelleen kai suurinta kaikista maailman valtioista. Mahdollisuus joutua väkivallan uhriksi esim.ryöstön yhteydessä, sekä myöskin kuolla väkivaltarikoksen uhrina ollut myöskin monean vuonna kaikein suurin koko maailmasta. Myös turistikohteissa on suuri mahdollisuus joutua aselleellisen tai väkivaltaisen ryöstön kohteeksi.
Ei ole. Et näköjään ole seurannut asioita. Eli Salvadorin nykyinen presidentti on pistänyt tuulemaan, ja kolmessa vuodessa maa on muuttunut maailman väkivaltaisimmasta koko Amerikan mantereen turvallisimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa noissa valtioissa tilanne voi muuttua nopeasti. Tällä hetkellä El Salvador on turvallisin, koska siellä on pistetty yli 80 000 rikollisjengiläistä vankilaan, eikä niitä olla vapautta massa. Jos tuolla päin maailmaa haluaa asustella, espanjan kieli kannattaa ottaa haltuun
Nämä vankilatkin on sellaisia, että vankinvartijatkaan ei ole koskaan missään samoissa tiloissa kuin jengiläiset. Ja eri kilpaileviä jengejä pidetään täysin eri vankiloissa sekasorron välttämiseksi. Nuo vankilat siis olisi myös henkilökunnalle h---vetin vaarallisia paikkoja, jos koko vankilakompleksit ei olisi rakennettu siten, että vartijatkaan ei samoissa tiloissa koskaan käy vankien kanssa. Miten sitten tälläisistä vankiloista voi "kotoutua" tai vastaavaa, miten täällä skandinaaviassa nykyisin sanotaan?
"Ei ole. Et näköjään ole seurannut asioita. Eli Salvadorin nykyinen presidentti on pistänyt tuulemaan, ja kolmessa vuodessa maa on muuttunut maailman väkivaltaisimmasta koko Amerikan mantereen turvallisimmaksi."
Tätähän on yritetty monina vuosikymmeninä. Mutta annatko jonkin linkin, missa kerrotaan miten tässä olisi nyt viime vuosina onnistuttu?
Vierailija kirjoitti:
Chile taitaa monella mittarilla olla kehittynein
Ja olisikohan samalla Amerikan Yhdysvaltoja myötäilevin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brasiliassa ei tarvi osata espanjaa. Portugalilla pärjää.
Portugalia puhuukin joka toinen suomalainen, joten tuo on hyödyllinen neuvo.
Jos aikoo asua eteläisessä Amerikassa, alkaa vaan opiskelemaan. Ei ole vaikea kieli oppia.
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole. Et näköjään ole seurannut asioita. Eli Salvadorin nykyinen presidentti on pistänyt tuulemaan, ja kolmessa vuodessa maa on muuttunut maailman väkivaltaisimmasta koko Amerikan mantereen turvallisimmaksi."
Tätähän on yritetty monina vuosikymmeninä. Mutta annatko jonkin linkin, missa kerrotaan miten tässä olisi nyt viime vuosina onnistuttu?
Tämä artikkeli ei ole täysin totuudenmukainen. Siinä liioitellaan syyttömänä vangittujen määrää raskaasti. Mutta jonkinlaisen käsityksen tilanteesta saa. Ihmisoikeusjärjestöjen mielestä väärin ratkaistu ongelma, vaikka maasta saatiin turvallinen:
Kannattaa mennä joko Kolumbiaan tai Venezuelaan molemmat oikein turvallisia.
Kaipaan mä niin Buenos Airesiin, eli Argentiina. Itkeä et saa Argentiina........😘
Vierailija kirjoitti:
Itse menisin Nassauhun. Bahama on melko hyvin toimeentuleva valtio, virallinen kieli englanti ja Nassau tarpeeksi iso kaupunki. Keskilämpötila vajaa 25 asetta.
Ja milläköhän rahalla andy siellä seikkailisi? Olet tainnut taas liikaa katsonut tvtä tai haaveillut..tosin lyhyt matka fla
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa noissa valtioissa tilanne voi muuttua nopeasti. Tällä hetkellä El Salvador on turvallisin, koska siellä on pistetty yli 80 000 rikollisjengiläistä vankilaan, eikä niitä olla vapautta massa. Jos tuolla päin maailmaa haluaa asustella, espanjan kieli kannattaa ottaa haltuun
No niin,taas on tullut luettua yleä/ hs bearshittia
Itse lähtisin ändeilemään johonkin pielavedelle katsomaan läskejä mammoja keneltä ei löydy päästä ketään kotona;)
Sisko asuu Perussa, itse lähden elokuussa sinne. Jos vakkari työn saan sieltä, en palaa takaisin tänne konkurssikypsään Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Sisko asuu Perussa, itse lähden elokuussa sinne. Jos vakkari työn saan sieltä, en palaa takaisin tänne konkurssikypsään Suomeen.
Entäs se rikollisuus siellä?
Kaverin kaveri lähti sinne ja sanoi että jotkut hämärät tyypit seurasivat sitä aina kun lähti hotellista. Ei kuulosta hyvältä.
Honduras on hyvä. Siellä se teuvokin viihtyy.
Varmaan hän sopisi hyvin andylle ryyppyseuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse menisin Nassauhun. Bahama on melko hyvin toimeentuleva valtio, virallinen kieli englanti ja Nassau tarpeeksi iso kaupunki. Keskilämpötila vajaa 25 asetta.
Lasketaanko Karibian saarivaltiotkin Etelä-Amerikkaan?
Kiina sekä Venäjä hääräävät siellä fenyyliasetonin kanssa rahalla lahjoitetuin kartellien avustuksella, niin kyseinen seutu on sangen vaarallista.
Fenyyliasetonista sitten jatkojalostetaan tyypillistä jenkkien jaryssien raiskarihuumetta, eli amfetamiinia.
Ap, mistä sinä tuon Bolivian sait mieleesi? :D Sehän on varmaan sen maanosan p*skin maa. Siellähän valtaosa ihmisistäkin on intiaaneja. Taidat olla yks elämäntapaintiaani? :D