Te ketkä vastustatte työttömien tukien leikkauksia niin kertokaa itse parempi aktivointi malli työttömille?
Ketään ei voida pakottaa töihin joten tukien leikkaus tai etuuksien leikkaus on ainoa keino miten yhteiskunta voi painostaa työttömiä töihin. Suomessa taitaa jokainen puolue haluta että suomalaiset tekisivät töitä eikä makoilisi kotona yhteiskunnan elätettävänä.
Kysyn siis teiltä että mikä olisi teidän aktivointi malli työttömille jos tukien leikkaus ei teille käy.
Sanon vielä sen että suomessa on avoimia työpaikkoja, koko 2000 luvun ajan suomeen ollaan tuotu vuosittain tuhansia ulkomaalaisia työntekijöitä koska suomessa on työvoimapula.
Kommentit (528)
Voisitko h u o r a-ap alkaa maksamaan veroja h u o r a a m i s e s t a s i?
Makaat jalat levällään ja nielet mällejä samalla kun suollat tänne tätä p a s k a a.
Pakko ihmisten on rahaa saada.
Sitten ei vaan pestä käsiä, sairaudet leviää ja tulee lisää kustannuksia.
Jos kaupungin työntekijä sairastuu niin hänelle hommataan toimistotyöpaikka.
Myös me muut tarvitsemme rahaa eli jos ei voi pestä käsiä niin se on asiakkaiden ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Pakko ihmisten on rahaa saada.
Sitten ei vaan pestä käsiä, sairaudet leviää ja tulee lisää kustannuksia.
Jos kaupungin työntekijä sairastuu niin hänelle hommataan toimistotyöpaikka.
Myös me muut tarvitsemme rahaa eli jos ei voi pestä käsiä niin se on asiakkaiden ongelma.
Hyvässä lykyssä lääkärin omalla lapsella on sitten se mrsa bakteeri.
No, toimistotöitä ei riitä kaikille sairaille.
Iisalmesta loppuu ulosottolaitos + lisäksi 29 muulta paikkakunnalta.
Kiitos nykyisen hallituksen.
Minä menen huomenna töihin, teen pienipalkkaista työtä koska en halua olla työtön. Siksi kuulun ytk koska vastustan teitä.
Sinun kuuluukin vastustaa meitä. Minua ja muita, jotka emme mene huomenna töihin, vaan nostamme isoa ansiosidonnaista, jonka saamme, koska olemme jääneet työttömiksi hyvin palkatuista töistämme.
Surkuhupaisaa vaan on, että todennäköisesti äänestät puoluetta, joka kannattaa meitä ja vastustaa sinua. Parantaa siis meidän olojamme ja huonontaa sinun. Mutta kukin vihansa voimalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ja työttömyys ei ole ongelma. Työttömyys on vain oire vinoutuneesta yhteiskunnasta eikä vinoutumaa korjata työttömien avulla tai kautta.
Silloin kun yhteiskunta on terve, työelämä on terve, palkka on reilu ja asiallinen, ei ole sellaista asiaa kun työttömyys.
Jos palkalla ei tee mitään, vaatimukset hipovat pilviä eikä töitä ole, on aivan turhaa tästä vinoumasta syyttää työttömiä.
Firmat takovat miljoona tulosta mutta kakkua ei jaeta kuin harvojen kanssa, tässä on heti epäkohta joka vinouttaa yhteiskunnan
Miksi kakkua pitää jakaa jos on itse kantanut riskit ja hillittömät työtunnit saadakseen firman nousuun? Asiallinen palkka maksetaan ja kukaan ei pakota pysymään kyseisessä työpaikassa. Mutta eihän sitä kakkua nyt tarvitse antaa niille, jotka eivät mitään ole firman eteen tehneet. Älytön ajatus. Köyhill
Kyllähän ne työntekijät joka päivä tekevät hiki hatussa sen miljoona tuloksen eteen töitä. Ei koko kakkua pidä jakaa, riskin alkuperäiselle ottajalle kuuluu riskistä korvaus. Sitä kakkua olisi kuitenkin varaa jakaa tasapuolisemmin, sillä ei sitä tulosta ilman työntekijöitä tulisi kenellekään. Oikein on aina oikein, ei tarvitse mennä sillä tes minimipalkalla joka toisin sanoen on niin huono palkka mitä ikinä lain puitteissa on mahdollista maksaa. Silloin kun firma tahkoaa kymmeniä, jopa satoja miljoonia voittoa, p€rverssi on se joka sitä ei jaa yhtään työntekijöille reilulla tavalla.
No ahneella on p@sk@inen loppu ja se on nähty monta kertaa
Huhtikuun lukema työttömät 546185 työtöntä hakijaa, täytettyjä työpaikkoja kaikki 1902 kpl, antaako tämä jonkin vastauksen jaymmärryksen tilanteeseen, näm mukamas aktivoinnin on tättä JASKAA...isolla P-llä
Millähän aineilla aloittajan kaltaiset oikein vetävät päänsä noin sekaisin...
Ne muutamat kerrat kun olen jäänyt työttömäksi (mm. korona 2020, olen hakeutunut uuteen koulutukseen, päässyt ja sitä kautta saanut uuden vakituisen työn.
Näissä koulutuksissa/hauissa on aina tietyn tyylisiä ihmisiä, mitään ei olla valmiita tekemään, joustamaan, vaaditaan vaan etuja ja kovaa palkkaa, sekä jopa haastatteluvaiheessa marmatusta että minä en sitten luovu tiistain vapaapäivästä, tai minä en tee aamua, enkä iltaa, tai varsinkaan yötä.
Sitten nämä samat ihmiset valittavat kun eivät jälleen tulleet valituiksi.
Totuus on se, että töitä kyllä saa jos on valmis joustamaan, on motivoitunut vaikka ei olisikaan heti toimitusjohtaja, suostuu tekemään muutakin kuin TOIMISTOTYÖTÄ 8-16.
Olen päässyt useiden satojen hakijoiden seasta haluttuun työhön, ilman suhteita saati alan työkokemusta koska olen näyttänyt että minusta on hommaan, enkä saikuta tai valita jos en heti tienaa miljoonaa.
Luovutaan rahankäytöstä, kaikki saisi käydä vaan hakemasssa kaupasta mitä tarvitsevat, problem solved!
Vierailija kirjoitti:
Ne muutamat kerrat kun olen jäänyt työttömäksi (mm. korona 2020, olen hakeutunut uuteen koulutukseen, päässyt ja sitä kautta saanut uuden vakituisen työn.
Näissä koulutuksissa/hauissa on aina tietyn tyylisiä ihmisiä, mitään ei olla valmiita tekemään, joustamaan, vaaditaan vaan etuja ja kovaa palkkaa, sekä jopa haastatteluvaiheessa marmatusta että minä en sitten luovu tiistain vapaapäivästä, tai minä en tee aamua, enkä iltaa, tai varsinkaan yötä.
Sitten nämä samat ihmiset valittavat kun eivät jälleen tulleet valituiksi.
Totuus on se, että töitä kyllä saa jos on valmis joustamaan, on motivoitunut vaikka ei olisikaan heti toimitusjohtaja, suostuu tekemään muutakin kuin TOIMISTOTYÖTÄ 8-16.
Olen päässyt useiden satojen hakijoiden seasta haluttuun työhön, ilman suhteita saati alan työkokemusta koska olen näyttänyt että minusta on hommaan, enkä saikuta tai valita jos en heti tienaa miljoonaa
valehtelet.
Suomella ei ole kun tuhon avaimet käsissä työpaikkoja ei ole ja työttömät velkaannuttavat valtiota. Voi kunpa tuleva romahdus koskisi tällä kertaa päättäjiä kaikella ankaruudellaan, mutta uskon että nämä todelliset rikolliset saavat odottaa Jumalan ratkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät eivät tarvitse aktivointia vaan työpaikkoja joista saa palkan. Koko työttömyys tulee paljon halvemmaksi ilman näitä aktivointeja jotka ovat oikeasti vain työttömien potkimista.
Just taas valitetaan, että ei löydy mansikkatiloilla poimijoita. Kun yhteiskunta ei elätä, niin se kummasti saa tietyn prosentin ihmisistä myös itsekin työllistämään itsensä. En oleta, että kaikki saa firmoista työpaikan, vaan työtön miettii, että kesällä mansikanpoimintaa, syksyllä marjoja ja sieniä ja talvella teen lumitöitä ja käsitöitä, joita myyn joulumarkkinoilla. Noin niin kuin esimerkkinä. Mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon. Kuten woltin, boltin tai uberin ajaminen esimerkkinä. Kun menee todella surkeasti, niin sitä kummasti alkaa luovuuskin paranemaan. Se, että sohvalle maksetaan rahaa ei auta.
Poimin kerran huvikseni marjoja parina päivänä. Arvaa paljonko olisin saanut 8h työstä jos olisin myynyt? Alle 5€ ! Enemmän rahaa meni jo etukäteen matkoihin ja välipalaan, hyttyskarkotteeseen, punkkirokotteeseen saappaisiin, sadevaatteisiin jne. Jos niitä marjoja ja sieniä myy, niin se on tarkkaa kuljetukset, säilytyslämpötilat jne. Eikä niitä ihan mistä tahansa voi poimia. Ja pakko on ihmisen syödä ja juoda, ettei pyörry sinne metsään. Eikä lähiöistä mitään marjoja poimita.
Nyt ei eletä 1900 luvun alussa enää, jolloin ihmiset pystyivät elättämään itsensä maaseudulla kotitarveviljelyllä, metsästyksellä ja luonnonantimien keruulla.
.. Niin ja söin tietty keräämäni marjat itse. Se olikin järkevämpää. Ihmiset jotka ehdottaa että työtyölien pitäisi elää marjanpoiminnalla tms. ovat todella vähäjärkisiä. Lisäksi suomalaisten työttömien keski-ikä on todella korkea ja sairastavuus suurta. Iso osa käytännössä työkyvyttömiä. Jos tukia leikataan, lisääntyy vain köyhyys, kerjääminen ja rikollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas joku jaksaa. Jos on 1 työpaikka ja 100 hakijaa, niin kuinka sä aktivoit ne 99 saamaan myös tuon saman työpaikan?
Ainoa mihin tuo "aktivointi" auttaa on tori kusetukset, pyörävarkaudet, juoksu "ostokset", katalysaattorien varastaminen, auton renkaiden varastaminen ja muut rötökset.
Miten niin kuinka aktivoit? Voisiko asioita lähestyä joskus niinkin päin, että se olisi aikuisen ihmisen omalla vastuulla aktivoitua? Aina odotetaan jonkun muun aktivoivan, etsivän ja luovan työpaikat. Työtön on passiivinen odottelija. Missä on tuöttömän vastuu luoda se tarvitsemansa työpaikka? Toiminimeä ja yritystä pystyyn ja ruikutus seis. Vastuu on ihmisellä itsellään keksiä mistä elantoa saa. Ei voi odottaa aina jonkun muun tekevän puolesta.
Luulisi jopa kaltaisesi aivovammaisen kokoomushuoran käsittävän, että jos ei ole hyvää bisnesideaa eikä rahoitusta, niin yrittäjäksi ei kannata ryhtyä, (muista mahdollisista rajoitteista puhumattakaan) mutta ettehän te sääliöt mitään tajua.
Ap, kysymys:
Kuinka laitat 57 500 työpaikkaan 285 000 työtöntä. Lähdetään siitä.
Olen tälläkin hetkellä töissä 8h/päivä ja 5päivää/viikko. Teen alalle valmistuneena ilmaiseksi työtä useita kuukausia, mukaan lukien koko tämän kesän. Että tällaista aktivointia on jo nyt olemassa, tiedoksi työttömien aktivoinnista haaveileville. Olisi tosi kiva, jos työnantaja sitten aktivoituisi maksamaan palkkaa useiden kuukausien palkattoman työni jälkeen, mutta se jää nähtäväksi. Toiveet eivät ole korkealla.
Itse ehdotan, että jokaiselle tulisi pakollinen 6 kk työttömyysjakso, jossa elettäisiin sitä työttömän arkea. Etenkin politiikoille.
Tekisi hyvää kokeilla marjanpoimintaa kaikille. Oltaisiin sitten vielä nöyrempiä orjia kuin nämä huutelijat ja joustavat nyt ovat.
Keksikää parempi aktivointimalli? Parempi olisi kysyä, löytyykö huonompaa?
Kun ei ole rahaa, ei voi pitää verkostoja yllä, joiden kautta työpaikat usein saadaan.
Kukaan ei elä millään marjanpoiminnalla tai sukkien neulomisella.
Iisalmesta saa lähteä muualle töihin.