OHO! Helsingin Sanomat luopuu klikkiotsikoista kaikissa kanavissa
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011282894.html
Katsos ihmettä!! Jollakin on lamppu syttynyt? Lukijoita voi houkutella myös laadulla, ei halpamaisilla tempuilla.
Mutta jo oli aikakin!!!!!
Nähtäväksi jää, miten pitkään menee, ennen kuin toteutuu käytännössä.
Nuorempi journalistisukupolvihan taitaa pitää tätä klik-tyyliä normaalina ja hyväksyttävänä.
Mutta kannatus ajatukselle! HYVÄ SANOMAT!
Kommentit (42)
Seuraavaksi voisivat analysoida paljonko toimittajat aiheuttavat ihmisille tuhoa artikkeleilla jotka ei pidä paikkaansa.
Mitenkähän asiallisuuden vaatimus saataisiin ulotettua Vauvapalstallekin?
Hieno päätös. Toivon, että YLE seuraa myös perässä ja siistii tyylivalintojaan vähemmän nykyaikaisiksi. Ei tarvitse kirjoittaa, että haastateltava oli ihan shokissa ja järkyttynyt ja pöyristynyt, jos se oikeasti oli joku viilipytyksi tunnettu.
"Syntyi otsikointikäytäntöjä, jotka eivät enää toimi. Aika on muuttunut.... . Painetun lehden tilaajistakin suurin osa lukee myös digitaalista tuotetta."
Joo, tilasin aikoinaan heti digiversion hesarista. Syy oli vain musteallergia.
Inhosin niitä klikkiotsikoita jo muinoin. Aivan turhia.
kyselyssä kerran kyeltiin juuri klikkiotsikoista ja videouutisoinnista, teilasin molemmat.
EI pidä mässäillä onnettomuuksilla ja katsojakuvilla ja-videoilla.
Hyvä että luopuvat ja siirtyvät tavalliseen uutisointiin!
Maailma muuttuu!
Varmasti kuitenkin muuttavat vieläkin jokaisen jutun otsikkoa tunnin välein niin erehtyy lukemaan saman jutun yhä uudelleen.
Paras uudistus olisi jos jotenkin saisi sanoman puhelinmyyjät lopettamaan turhan soittelun. Eivät usko kun kiellän soittamisen ja sanon etten tilaa sanomalta hesaria enkä mitään muutakaan IKINÄ niin jo parin tunnin kuluttua soittavat uudelleen, ja sama jatkuu lähes päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Paras uudistus olisi jos jotenkin saisi sanoman puhelinmyyjät lopettamaan turhan soittelun. Eivät usko kun kiellän soittamisen ja sanon etten tilaa sanomalta hesaria enkä mitään muutakaan IKINÄ niin jo parin tunnin kuluttua soittavat uudelleen, ja sama jatkuu lähes päivittäin.
Tee nyt hyvä ihminen suoramarkkinointikielto. Soita numeroon 0600 13404 ja vastaa automaatin kysymään kysymykseen, haluatko asettaa suoramarkkinointikiellon nroon ****, KYLLÄ. Voimassa kolme vuotta kerrallaan ja on maksuton. Toimii itselläni täydellisesti, ei tule puheluita.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi voisivat analysoida paljonko toimittajat aiheuttavat ihmisille tuhoa artikkeleilla jotka ei pidä paikkaansa.
Kun teemana on laadun parantaminen ja asiallisuus, niin ehkä sinullakin olisi joku konkreettinen esimerkki ja linkki siihen?
Some kohahti hesarin päätöksestä on varmaan seuraavan ei kohu-uutisen otsikko
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi voisivat analysoida paljonko toimittajat aiheuttavat ihmisille tuhoa artikkeleilla jotka ei pidä paikkaansa.
Ihminen on lopulta itse vastuussa mille silmänsä altistaa. Hesarin ehtojen pikkupräntissä muuten lukee: toimitus ei ota vastuuta tietojen paikkaansapitävyydestä. Se oikeasti lukee siellä!
"Tämä suuri muutos tulossa HS:n digitaalisiin kanaviin" *klik
Jos jutun ydin ei selviä otsikosta, tiedän että se ei selviä klikkaamallakaan.
Kestää varmaan muutaman tunnin tai korkeintaan päivän tai kun (heidän mielestään) sopiva työpaikka tulee nettiin hakuun ja sitten alkaa taas vainoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi voisivat analysoida paljonko toimittajat aiheuttavat ihmisille tuhoa artikkeleilla jotka ei pidä paikkaansa.
Ihminen on lopulta itse vastuussa mille silmänsä altistaa. Hesarin ehtojen pikkupräntissä muuten lukee: toimitus ei ota vastuuta tietojen paikkaansapitävyydestä. Se oikeasti lukee siellä!
Mutta vainoaminen, kiristäminen ja tietojen vuotaminen on rikos.
Erittäin hyvä päätös! Olen Aamulehden tilaaja ja vihaan sen klikkiuutisointia ja olen harkinnut koko tilauksen lopettamista sen takia.
Jäätävä megapaukku - lukekaa tämä kaikkia koskeva juttu. Hyvä HS.
Vierailija kirjoitti:
Hieno päätös. Toivon, että YLE seuraa myös perässä ja siistii tyylivalintojaan vähemmän nykyaikaisiksi. Ei tarvitse kirjoittaa, että haastateltava oli ihan shokissa ja järkyttynyt ja pöyristynyt, jos se oikeasti oli joku viilipytyksi tunnettu.
Muuten sama, mutta nämä termit ovat yleensä haastateltavan omia luonnehdintoja.
Esimerkiksi uutisotiskot.com palvelu käyttää tekoälyä nimetäkseen toimittajien laatimat otsikot uudestaan asiapitoisiksi, vaikka takana on myös laki joka vaatii heidät tekemään niin.
Vauva palstan disinformaatio on saavuttanut sen tason, että piti käydä HS:n sivuilla katsomassa, onko tuo totta. Mutta siis on, joten hieno juttu.
Mahtaakohan koskea maksumuurijuttuja?
Ja miten pärjäämme jos kaikki ei olekaan karua, tylyä, järisyttävää, päräyttävää, järkyttävää, pöyristyttävää, äimistyttävää, pölmistyttävää.........
Ja mitä teemme ilman pelmahtelua? Tai pölähtelyä?
Olen vähän pöllämystynyt.