AVOliittolaiset
Miten vastaatte (ainaseen) kyseilyy häistä tai siihen ettei häitä ole tulossa/kuulunut? Omat replat alkaa olla jo kuluneet. Tai yleensäkin miksi te ette ole menneet naimisiin?
Minä olisin halunnut naimisiin, mutta mies halusi odottaa. Nyt on kaksi lasta ja yhteistä elämää takana jo yli 10-vuotta. Nyt minä en tahdo enää häitä, jotenkin kornia mennä enää naimisiin. Meillä on omistusasiat sovittu erilaisilla kirjallisilla sopimuksilla. Lapsista on yhteishuoltajuus jne. Avioliittoa ei siis tarvita. Tämä sopii meille enkä halua " juhlia liittoamme 20 000 eurolla 200 tuntemattoman sukulaisen kanssa" .
Kommentit (37)
Vierailija:
etteikö esim puolison sisarukset voisi ajaa sut pois omasta kodistasi. Lapset kun perii vaan sen toisen puolen.
Meillä on elämässä sisältöä ilman turhia juhliakin.
- lasten syntymä ja heidän elämänsä tärkeät hetket
- koulusta valmistuminen
- uuden kodin valmistuminen ja sinne muutto
- romanttinen lomamatka rakkaan avopuolisoni kanssa
Elämässä on hienoja hetkiä ja aikoja. Minä en koe menettäväni mitään prinsessa hääpuvussa ja juhlapäivällisessä.
Vierailija:
Se oli elämäni paras päivä
Meillä vaan ei ole rahaa juhliin. Asia on minulle kuitenkin niin tärkeä, että odotetaan jos joskus saataisiin rahat kasaan.
Rahasta meillä kiinni koko juttu.
Sitä ei tarvitse toisille todistella häillä. Olemme olleet yhdessä yli 9 vuotta. Emmekä omista juuri mitään arvokasta.
Meiltä ei juuri kukaan asiaa ihmettele ei edes vanha mummuni ja monet lapselliset ystävämmekin ovat avopareja. Emme taida elää kovinkaan konservatiisvisten ihmisten ympäröiminä.
Todella ihmettelen miten joku aikuinen nainen voi haluta moista...
mutta niinkuin joku jo sanoikin, niin kyllä niitä kohokohtia muutenkin täytyy elämässä olla. Ei kai onni voi perustua yhdelle päivälle. En usko, että se naimisiin meno elämän laatua muuttaisi, vaikkakin haluan järjestää hyvät bileet kavereille. Sitten joskus..
10
Jos haluat naimisiin ja kuulut kirkkoon, voi seurakunnan tiloissakin viettää ilmaiseksi juhlia ja tarjota kakkukahvit. (Niinkuin monent vanhempamme muuten tekivät, kun ei rahaa. ökyjuhlat ei tarpeelliset silloin olleet).
Naimisiin mennään kunhan ehditään ja jaksetaan. Suunnitelmista ollaan yhtä mieltä (maistraattiin kera kahden ystävän, ravintolaan, hotelliin, lentokentälle ja goodbye!), mutta ajankohta on vielä auki.
Vierailija:
Kaikille kyselijöille ollaan vastattu, että sit mennään naimisiin kun on varaa omasta pussista järjestää sellaiset partyt kuin halutaan. Ja sitä päivää saa odottaa... Jos kerran elämässä mennään naimisiin, se ei tule tapahtumaan maistraatissa tai nyyttäri-periaattella.
Hmmm... pitäiskö asioista oikeasti ottaa selvää ensin?
Ei ihme ettette halua naimisiin...
Nimittäin avoliitossa puolisot ei peri toisiaan . Teidän tapauksessa toki lapset , mutta puoliso jää puille paljaalle . Ja joku laki on siitäkin että asiat selvitettävä ennen ku täyttää 50-v - en kullä tarkemmin muista just nyt mitä .
Mekin elettiin 10v , kehden lapsen kanssa ja naimisiin mentiin kuitenki . Mikään muu ei kai muuttunut ku lakiasiat ja mulla nimi .
Harva kuitenkaan kuolla kupsahtaa tasan samalla silmänräpäyksellä, joten toiseen puolikkaaseen tulee toisen omaiset mukaan. Puhumattakaan vero- tai eläkeasioista.
etteikö esim puolison sisarukset voisi ajaa sut pois omasta kodistasi. Lapset kun perii vaan sen toisen puolen.