Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö koskaan reseptilääkkeitä mitä sinulle ei olla määrätty?

Vierailija
28.04.2026 |

Mitä lääkettä ja miksi? Kenen lääkkeitä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No subua esim. Vitustako mä tiedän kenen ne on.

Vierailija
2/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katukauppa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt miehelle määrättyä panacodia kun oma selkä meni tuhannen juntturaan. Samalla kerralla sain myös työkaverilta muutaman lihasrelaksantin. Niillä ja sitkeästi liikkumalla sain selän auki. 

Vierailija
4/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäiltä vanhemmilta olen saanut 800 buranaa migreeniin. en harrasta katukauppaa vaikka tunnen henkilöitä joilta saisi kaikkea laidasta laitaan.

Vierailija
5/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin Somac 40mg käytän silloin tällöin. Tosi harvoin kuitenkin.

Vierailija
6/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käyttänyt miehelle määrättyä panacodia kun oma selkä meni tuhannen juntturaan. Samalla kerralla sain myös työkaverilta muutaman lihasrelaksantin. Niillä ja sitkeästi liikkumalla sain selän auki. 

nisti

Vierailija
7/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kokeilin pei kertaa keskittymiseen tarkoitettua adhd lääkettä. Kaveri antoi kokeiltavaksi kun olen miettinyt voisiko minulla olla adhd. 

Vierailija
8/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kokeilin pei kertaa keskittymiseen tarkoitettua adhd lääkettä. Kaveri antoi kokeiltavaksi kun olen miettinyt voisiko minulla olla adhd. 

No tuliko hyvät olot?

Vierailija
9/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan, mitä sitten?

Vierailija
10/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vaikutusta ADHD lääkkeellä? Samaa miettinyt

Vierailija
11/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme äitini kanssa käyttäneet puolin ja toisin antihistamiinia, johon kummallakin on resepti. Tai ainakin näin oli, kun vielä asuimme yhdessä, jos toiselta oli päässyt loppumaan.

Vierailija
12/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän oxycontinia suonensisäisesti. Jonkun puolalaisen tai italialaisen lääkkeitä ne vissiin on. 

Vierailija
13/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii nehän on käytännössä siis apteekkipiriä. Kai piri jokaiseen jollain tavalla vaikuttaa.

Vierailija
14/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran sain äidiltä Tramalin, kun oltiin mökillä ja minulla oli hirveä niska-hartiasärky. Mutta siitä tuli niin karmea huimaus että mieluummin melkein olisin kestänyt kipua.

Miehen parasetamolin nappaan joskus, kun hän saa niitä reseptillä, mutta saisihan niitä ilman reseptiäkin, kalliimmalla vain.

Vierailija
15/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ristiriitainen aloitus. 

On paljon reseptilääkkeitä, joita lääkäri määrää potilaan käyttöön esim. allergia- verenkiertolääkkeet, rasvat jne. joita kuka tahansa voi ostaa apteekista reseptivapaasti, eikä niistä saada Kela korvausta, eikä kerrytä lääkekattoa, vaikka lääkäri määrännyt ja pitää hoidon kannalta merkittävänä. 

Vierailija
16/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tekemässä iltapäivälehteen juttua tästä?

Vierailija
17/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli vaikutusta. Pystyin keskittymään yhteen asiaan kerralla ja sekasorto ja hälinä päässä hiljenivät. Ei siis ollut mikään päihtynyt tai euforinen olo, vaan ihan normaali. Rupesin itkemään kun kerrankin tuntui siltä etten ole koko ajan ylivirittynyt sählääjä. 

Vierailija
18/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tekemässä iltapäivälehteen juttua tästä?

En, kunhan tapan aikaani irtisanomislappua odotellessa, kun AI tekee kirjoittaa kaikki jutut.

t. kohta työtön toimittaja

Vierailija
19/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan syön tyttärelle määrättyä Panadol 1000. Taitoin nilkkani ja unohdin pyytää särkylääkettä lääkäriltä. Tyttärellä oli lähes täyspurkki, jossa viimeinen käyttöpäivä elokuussa. Toi sen, kun valitin kipuja. Jelppii pahimpaan kipuun.

Niin, joo... Syödään miehen kanssa metformeneja ristiin. Haetaan sen reseptillä lisää 3kk satsilla, jolla sitä on enemmän. Sama annostus. Turha niitä purkkeja kotona säilytellä järjettömiä määriä.

Vierailija
20/35 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ristiriitainen aloitus. 

On paljon reseptilääkkeitä, joita lääkäri määrää potilaan käyttöön esim. allergia- verenkiertolääkkeet, rasvat jne. joita kuka tahansa voi ostaa apteekista reseptivapaasti, eikä niistä saada Kela korvausta, eikä kerrytä lääkekattoa, vaikka lääkäri määrännyt ja pitää hoidon kannalta merkittävänä. 

Itsehoitolääkkeet: Jos kyseessä on apteekista ilman reseptiä ostettu miedompi Burana (esim. 400 mg), sen antaminen kaverille ei ole rikos. Raja menee siis siinä, onko lääkepaketin kyljessä jonkun nimi ja ohjeistus (resepti) vai onko se vapaasti kaupan oleva tuote.

Lääkelaki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä