Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtelet vanhempiasi vanhoina samoin kuin he kohtelivat sinua, kun olit lapsi. Millainen vanhuus heillä on?

Vierailija
07.06.2025 |

Oma isäni pelkäisi ja olisi hiljaa ja näkymätön. Väkivallan uhka päällä koko ajan. On kuitenkin kuollut, joten lempeänä ihmisenä säästyn tältä.

Kommentit (252)

Vierailija
221/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Tekisin kaikkeni että heillä olisi hyvä olla. 

Vierailija
222/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ketjun perusteella onnekas. Vanhempani saisivat parhaan mahdollisen kohtelun ja heistä pidettäisiin hyvää huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne voi silti kirjoittaa joku jolla on jo ihan lähellä väkivalta kun vanhukset ei anna rahaa, ennakkoperintöä.

Vierailija
224/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sairaus (flunssa, kuume, vatsatauti jne) on oma vika, itse olet sen itsellesi hankkinut. Välinpitämätön ja ärsyttää kun joutuu vaivautumaan jotain tekemään. Läheisyyttä ei ole, ei edes halata. Äitini julistaa kaikkiin juhliin tullessa, että ei halua halailla. Näillä mennään

Vierailija
225/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni jo. Molemmat kuolleet. 

Vierailija
226/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti yritti parhaansa. Antaisin äidille huomiota kerran viikossa tai kuukaudessa. Riippuu miten kaukana asun. 

Isää ei kiinnostanut. Olen sanonut hänelle, etten tule käymään. Sori. Hylkäämisestä seuraa hylkäys. 

Vierailija
227/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani kuolivat ennen vanhuusikää. 

Vierailija
228/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne voi silti kirjoittaa joku jolla on jo ihan lähellä väkivalta kun vanhukset ei anna rahaa, ennakkoperintöä.

Ihminen on itse vastuussa teoistaan. Tässä ei yllytetä ketään mihinkään, eikä missään viestissä esitetä mitään konkreettisia suunnitelmia tai uhkaa tehdä jollekin henkilölle jotain.

Toistan: älä lue ketjua, jos ahdistaa. Jos kohtaat todellista väkivallan uhkaa, se on poliisiasia. Nyt yrität vain oman ahdistuksesi takia vaimentaa keskustelijat. Tuossa joku (sinä?) sanoi näin: "Helppo tajuta miksi lapset ja nuoret ovat huonosti käyttäytyviä nykyisin kun heille ei vanhemmat, opettajat, päivähoitajat uskalla ja saa sanoa mitään kultapieni totuullisempaa asiaa." Itse et nyt kestä kuulla "totuullisempaa" asiaa eli sitä, millainen jonkun yksittäisen vanhuksen vanhuus olisi, JOS hänen lapsensa tekisivät hänelle samoin kuin hän on heille tehnyt. 

Vierailija
229/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on itse vastuussa teoistaan. Tässä ei yllytetä ketään mihinkään, eikä missään viestissä esitetä mitään konkreettisia suunnitelmia tai uhkaa tehdä jollekin henkilölle jotain.

Toistan: älä lue ketjua, jos ahdistaa. Jos kohtaat todellista väkivallan uhkaa, se on poliisiasia. Nyt yrität vain oman ahdistuksesi takia vaimentaa keskustelijat. Tuossa joku (sinä?) sanoi näin: "Helppo tajuta miksi lapset ja nuoret ovat huonosti käyttäytyviä nykyisin kun heille ei vanhemmat, opettajat, päivähoitajat uskalla ja saa sanoa mitään kultapieni totuullisempaa asiaa." Itse et nyt kestä kuulla "totuullisempaa" asiaa eli sitä, millainen jonkun yksittäisen vanhuksen vanhuus olisi, JOS hänen lapsensa tekisivät hänelle samoin kuin hän on heille

Väkivalta  nuorten keskuudessa on yleistynyt, luin lehdistä. 

Eiköhän vanhukset aika yksin ole olivatpa tukistaneet lapsiaan tahi ei.

Vierailija
230/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään mitä he tekevät ei ole riittävää tai hyvää. Heitä pilkataan, lyödään, heilutellaan leipäveistä ja uhataan t4ppaa. Heidät ajetaan its3murhayrityksiin koska he eivät kestä katsoa ja kokea sitä väkiv4ltaa, alkoholismia ja alistamista. 

Vierailija
231/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin keskustelu avaa miksi vanhukset kuulevat niin paljon pilkkaa ja valitusta kulkiessaan asioillaan, tungetaan rollaattorin ohi ja tönäistään, kovaäänisesti kassajonossa jos vanhus on edelläpäin.  Tälläkin keskustelupalstalla päivittäin vanhusvihamielisiä aloituksia.

Hyvät naiset ja herrat: päivän voittaja kategoriassa "miten pihalla sitä voi ihminen olla keskustelun sisällöstä"!

Vierailija
232/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko ulkoistaa jollekin? Isääni käytettäisiin seksuaalisesti hyväksi ja hakattaisiin. Annettaisiin ymmärtää että hän on saastainen paska sukupuolensa vuoksi. 

Vierailija
233/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppiremmiä ja luunappeja luvassa, jos eivät tottele aivoituksiani. Herkutella ei koskaan. Kattilallinen perunoita joka päivä. Hiljaa pitää olla. Radio/tv ei saa olla päällä juuri koskaan. Kavereita kielletään tulemasta kylään ja totta kai heitä myös haukutaan. Sellainen olisi se vanhuus.

Vierailija
234/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väkivalta  nuorten keskuudessa on yleistynyt, luin lehdistä. 

Eiköhän vanhukset aika yksin ole olivatpa tukistaneet lapsiaan tahi ei."

Ensin minua ärsytti asenteesi, mutta tämän vastauksen jälkeen aloin tuntea myötätuntoa sinua kohtaan. Toivottavasti et ole yksinäinen ja toivottavasti sinulla on ilonaiheita elämässäsi. Maailmassa on paljon hyvää ja kaunista pahoista uutisista ja yksinäisyydestä huolimatta. 🌸 - Se jolle vastasit

Vierailija
235/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä ei sisäistä ketjun otsikkoa. En kohtele huonosti vanhempiani. Toinen on kuollut aikapäiviä sitten ja toiseen pidän kohteliasta etäisyyttä. Tätä nykyä kyläilen hänen luonaan pari kertaa vuodessa + soittelen kerran kuussa. Mutta oli jotenkin silmiä avaavaa miettiä lapsuuttani ja sitä, millaista se olisi jos olisin tätä nykyä tismalleen yhtä ilkeä ihminen kuin mitä vanhempani olivat minulle. Etenkin kavereideni mollaaminen ja tuppiremmi ovat ikäviä muistoja.

Vierailija
236/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä ei sisäistä ketjun otsikkoa. En kohtele huonosti vanhempiani. Toinen on kuollut aikapäiviä sitten ja toiseen pidän kohteliasta etäisyyttä. Tätä nykyä kyläilen hänen luonaan pari kertaa vuodessa + soittelen kerran kuussa. Mutta oli jotenkin silmiä avaavaa miettiä lapsuuttani ja sitä, millaista se olisi jos olisin tätä nykyä tismalleen yhtä ilkeä ihminen kuin mitä vanhempani olivat minulle. Etenkin kavereideni mollaaminen ja tuppiremmi ovat ikäviä muistoja.

Kai siinä ihminen rupeaa projisoimaan omaa haavoittuvuuttaan ja mahdollisesti huonoa omaatuntoaan noihin kommentteihin. 

Vierailija
237/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Mun isällä olisi kurja vanhuus. Huutoa, haukkumista, kiroilua, vittuilua ja pelottelua. Mitään mitä hän tekisi, ei ole oikein. Siis kaikesta pitäisi vittuilla. Haukkuisin ulkonäon, tekemiset ja tekemättä jättämiset, sen ettei osaa tai pärjää itse. 

Tosin en ole ajatellut joka päivä häntä nähdä muutenkaan, juuri missään yhteyksissä ei olla nytkään. 

Vierailija
238/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat alistettuja ja väheksyttyjä tunteistaan ja tarpeistaan. Ovat omat ongelmansa kehittäneet päässänsä itse ja haluavat kaikkea liikaa.

Vierailija
239/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottelisin helvetillä, raahaisin kaikkiin seurakunnan ja kirkon tilaisuuksiin väkisin.

Vierailija
240/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen että kai ne siellä pärjää. Joskus käyn kahvit keittämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi