Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi silmälääkäreillä on niin usein silmälasit vaikka näönkorjausleikkauksia mainostetaan näön korjaamiseksi?

Vierailija
07.06.2025 |

Mistä johtuu? Miksi silmälääkärit eivät mene itse leikkaukseen, jolla korjataan näkö?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin silmät 3 v sitten. Elämäni paras päätös. 

Vierailija
22/53 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta leikattiin silmät 3 v sitten. Elämäni paras päätös. 

Ehkä nyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus ei sovi kaikille.

Vierailija
24/53 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään leikkaus ei ole riskitön. Vieläpä kun työskennellään niin tärkeän aistin parissa kuin näkö niin pienikin haitta on vakava.

Vierailija
25/53 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

samasta syystä kuin monet lääkärit eivät ottaneet koronarokotteita, tietävät mikä on oikeasti vaarallista

Monet lääkärit ovat ottaneet koronarokotteita, tietävät mikä on oikeasti vaarallista.

Vierailija
26/53 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuden silmävaivat ovat pahemmat jos on näönkorjaus leikatut silmät.

Vierailija
27/53 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samasta syystä kuin monet lääkärit eivät ottaneet koronarokotteita, tietävät mikä on oikeasti vaarallista

Monet lääkärit ovat ottaneet koronarokotteita, tietävät mikä on oikeasti vaarallista.

Kai muistat, että terveydenhoitoalalla oli "joko otat rokotteen tai pakkaat kamppeesi" -säädös?

No aika munattomia ovat sitten, jos tuon takia ovat valmiita uhraamaan oman terveytensä. 

Vierailija
28/53 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäleikkauksessa on aina riskit ja vaikka näkö korjataan leikkauksella niin ikänäkö iskee kuitenkin jossain vaiheessa. 

Olen käynyt ikänäköä korjaavassa moniteholinssileikkauksessa joten ei tarvitse koskaan enää silmälaseja ostaa. Tuo toimenpide maksaa 6500 € joten ei liene kaikilla siihen mahdollisuutta.

Vierailija
29/53 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin optikkoliikkeessä kerran töissä. Kaikki pitivät silmälaseja, vaikkei olisi ollut tarvetta. Hyllystä napattiin pokat päähän aamulla. Mainostarkoituksessa mulle kerrottiin.

Vierailija
30/53 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin optikkoliikkeessä kerran töissä. Kaikki pitivät silmälaseja, vaikkei olisi ollut tarvetta. Hyllystä napattiin pokat päähän aamulla. Mainostarkoituksessa mulle kerrottiin.

Ihan omilla vahvuuksilla niillä on.

julkisella silmäosastolla käyttävät silmälaseja vaikkeivat mainosta mitään 

Vierailija
31/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tarkoittaa, että he eivät käytä myöskään piilolinssejä. Miksi eivät?

Vierailija
32/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmäleikkauksessa on aina riskit ja vaikka näkö korjataan leikkauksella niin ikänäkö iskee kuitenkin jossain vaiheessa. 

Olen käynyt ikänäköä korjaavassa moniteholinssileikkauksessa joten ei tarvitse koskaan enää silmälaseja ostaa. Tuo toimenpide maksaa 6500 € joten ei liene kaikilla siihen mahdollisuutta.

Silti se leikkaus ei ole riskitön. Itse en halua maksaa 6500€ ja ottaa riskiä ettei kaikki menekkään  putkeen.

Vierailija
33/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jokainen voi omalla kohdalla miettiä onko valmis kantamaan leikkauksen riskin vai ei. Jos olisin ollut ihan tyytyväinen lasien käyttäjä niin en olisi mennyt. Mutta menin ja olen ollut tähän asti erittäin tyytyväinen. Menetelmät myös ovat paljon uudistuneet, silmäleikkauksissa on tänä päivänä paljon enemmän vaihtoehtoja kuin 20 vuotta sitten. Lähipiirissä useita jotka myös leikkaukseen päätyneet ja ovat olleet tyytyväisiä. Mutta riskejä toki aina on ja on kalliskin operaatio että kaikki eivät siihen vaihtoehtoon päädy.

Vierailija
34/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkäri pitää rillejä, synnytyslääkäri synnyttää alakautta ja hammaslääkäri ei valkaise omia hampaitaan.

Vierailija
35/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit myös mukavasti peittävät vanhenemisen merkkejä silmien ympärillä

Vierailija
36/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat kanssa tuoda ryhtiä ja väriä kasvoille. Itse tykkään silmälaseista. Makuasia. 

Onhan se fakta, ettei sellaista asiaa kuin täysin riskitön leikkaus ole olemassakaan. Tarkkaan pitää punnita omalla kohdalla mahdolliset hyödyt ja haitat. 

Joillekin leikkaus voi olla ihan todella tarpeellinen ja hyvä juttu. 

Vierailija
37/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat kanssa tuoda ryhtiä ja väriä kasvoille. Itse tykkään silmälaseista. Makuasia. 

Onhan se fakta, ettei sellaista asiaa kuin täysin riskitön leikkaus ole olemassakaan. Tarkkaan pitää punnita omalla kohdalla mahdolliset hyödyt ja haitat. 

Joillekin leikkaus voi olla ihan todella tarpeellinen ja hyvä juttu. 

Minäkin tykkään silmälaseista, ne tuo juuri sitä väriä ja ryhtiä, eikä tarvitse meikata liian lähekkäin olevia silmiä kauemman näköiseksi tai toisin päin.

Vierailija
38/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jokainen voi omalla kohdalla miettiä onko valmis kantamaan leikkauksen riskin vai ei. Jos olisin ollut ihan tyytyväinen lasien käyttäjä niin en olisi mennyt. Mutta menin ja olen ollut tähän asti erittäin tyytyväinen. Menetelmät myös ovat paljon uudistuneet, silmäleikkauksissa on tänä päivänä paljon enemmän vaihtoehtoja kuin 20 vuotta sitten. Lähipiirissä useita jotka myös leikkaukseen päätyneet ja ovat olleet tyytyväisiä. Mutta riskejä toki aina on ja on kalliskin operaatio että kaikki eivät siihen vaihtoehtoon päädy.

Ihminen saa tehdä itselleen mieleisensä mukaan mitä vain. 

Silmäleikkaus varmaan tuntuu tällä hetkellä kivalta vaihtoehdolta jos laseja joutuu käyttämään. Mutta mikään kehitys ei kuitenkaan vie pois sitä että leikattu silmä on riski. Aina. 

Kannattaa perehtyä esim verkkokalvon irtaantuman hoitoon. Se ei todellakaan ole mukavaa. Eikä sokeutuminen.  

Vierailija
39/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät ovat todella tärkeät, likinäköisenä nyt käytän moniteholinssejä, silmieni näkö on vuosien kuluessa huonontunut ja nyt vanhemmiten parantunut, silmissäni eri vahvuudet ja hajataittoa. Nyt kaihi aluillaan ja lasiaiskalvokin on irronnut. Ei kiitos näönkorjausleikkauksia.

Vierailija
40/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai muistat, että terveydenhoitoalalla oli "joko otat rokotteen tai pakkaat kamppeesi" -säädös?

Toki, ja pieni joukko sai aikaan suuren porun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän