Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi silmälääkäreillä on niin usein silmälasit vaikka näönkorjausleikkauksia mainostetaan näön korjaamiseksi?

Vierailija
07.06.2025 |

Mistä johtuu? Miksi silmälääkärit eivät mene itse leikkaukseen, jolla korjataan näkö?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani on 4 silmälääkäriä ja niillä kaikilla on silmälasit. Yksikään ei ole mennyt mihinkään silleikkaukseen ja vain 1 käyttää osan ajasta piilareita. Ne ymmärtää leikkauksiin ja piilareiden käyttöön liittyvät riskit. 

Vierailija
42/53 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvussani on 4 silmälääkäriä ja niillä kaikilla on silmälasit. Yksikään ei ole mennyt mihinkään silleikkaukseen ja vain 1 käyttää osan ajasta piilareita. Ne ymmärtää leikkauksiin ja piilareiden käyttöön liittyvät riskit. 

Oletko koskaan kysynyt syytä, että miksi ei piilareita tai leikkausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin äskettäin kaihi. Leikkaus tehtiin siten, että nyt näen oikealla silmällä lukea ja vasemmalla katson

kauas. Eli en enää tarvitse laseja. Itse pyysin lääkäriä näin leikkaamaan ja hän suostui.

Vierailija
44/53 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta leikattiin äskettäin kaihi. Leikkaus tehtiin siten, että nyt näen oikealla silmällä lukea ja vasemmalla katson

kauas. Eli en enää tarvitse laseja. Itse pyysin lääkäriä näin leikkaamaan ja hän suostui.

Ei kai noin voi tehdä? Kuulostaa väärältä

Vierailija
45/53 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on operoitu silmät 11 v sitten juuri siten, että toinen leikattiin lähisilmäksi lukemiseen ja toinen kaukosilmäksi. Pari viikkoa meni ennen kuin aivot oppivat toimimaan uuden näön kanssa. Sen jälkeen ei mitään ongelmia. Olen 60-vuotias, en tarvitse lukulaseja, näyttöpäätelaseja enkä kaukolaseja. Silmät toimivat kaikilla etäisyyksillä loistavasti. Syvyysnäkö lähietäisyydellä on vähän kärsinyt, sen huomaan siinä, että langan pujottaminen silmäneulaan on vähän vaikeampaa. Elämäni paras päätös, maksoi aikoinaan vähän alle 3000 €. Aika paljon vähemmän, kun olisi mennyt monitehoihin 11 vuoden aikana. 

Vierailija
46/53 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noin voi tehdä? Kuulostaa väärältä

Itselle tehty myös, ei kaihileikkausta tosin. Toimii. Piilaritkin oli noin. Lähinäkö oli huono, siksi leikattiin eri pari silmät. 

Vierailija
47/53 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän monta, joilla leikkaus jättänyt pysyviä vaivoja tai rajoitteita. En ikinä menisi, lääkärit tietää riskit.

Mitä oireita tullut näön korjaamisesta?

Vierailija
48/53 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laserleikkaukset ei loppujen lopuksi ole kovin kalliita, mutta niissäkin on riskit eikä sovi kaikille

Vierailija
49/53 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäleikkauksella saatu hyöty on riskeihin nähden liian pieni, koska aina voi pitää laseja, eikä leikkaus ei ole välttämätön terveyden edistämiseksi.

Vierailija
50/53 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jotain menee pieleen? Silmät on valtavan tärkeät 

Vierailija
51/53 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla sokeaksi tai karsastus. Jos silmälasien käyttö ei ole ongelma niin miksi mennä leikkaukseen? 

Minulla on jo monitehot enkä koe tarpeelliseksi mennä leikkaukseen. Tuttu jolla on lapsesta asti ollut silmälasit, ilman laseja ei näe mitään, sanoi että voisi vähän korjauttaa mutta ei kokonaan koska silmälasit on osa häntä ei siis halua eroon, haluaisi vain jotain nähdä ilman laseja 

Vierailija
52/53 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ei voi leikata. Oma lääkäri sanoi, että hänellä on liian ohut sarveiskalvo. 

Tämähän se olisi. Minulla on keskivaikea silmien kuivuus ollut alle kolmekymppisenä ja oma silmalääkäri on sanonut suoraan, ettei minulle saa tehdä laserleikkausta enkä myöskään saa käyttää piilolinssejä säännöllisesti. Laserleikkaus kuiventaa silmiä entisestään jolloin erilaiset vammariskit lisääntyvät huomattavasti. 

Vierailija
53/53 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on monitehot. Näissä ärsyttää se koska näen kaiken suurempana niin haittaa joissain tilanteissa esim. leffat katon ilman laseja koska suurentaa ja haluan nähdä normaalin kokoisena kuten muutkin näkee ja kodin ulkopuolella en käytä esim. autolla ajaessa koska en ole  tottunut tähän että suurentaa. Kotona olen yrittänyt tottua.  Lukiessa käytän vain  kotona ja muualla. Olisi hyvä jos saisi sellaiset  näköä tarkentavat lasit jotka ei suurenna.

Mulla sama juttu. Outoa nähdä kaikki niin suurena. Istuessa kun vilkaisee reisiään, niin ohhoh! En tykkää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi