Riittääkö 595€
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkin riittäisi jos ei olisi autoa eikä mökkiä. Asumiskulut nyt n.260€/kk sis sähkö, vesi, kotivakuutus.
Eli ei riitä sinullekkaan. Tuo jossittelu on turhaa. Kaikki voi jossitella. Esim. Autottomankin pitää kulkea jollain.
Vierailija kirjoitti:
Siis toimeentulotukena sen jälkeen kun fatta on ensin maksanut kaikki asumis- ja terveydenhoitokulut ? Pitäisi riittää mennen tullen.
Ei kukaan saa kyseistä summaa puhtaana käteen. Kelan sivuillakin sanotaan, että tuo raha on suuntaa antava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100€ saa kuukauden ruoat, jää vielä yli 400€/kk alkoholiin ja tupakkaan
Oletko peräkamarin poika vai asunnoton?
Kela maksaa asumiseni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää, jos ei asu liian kalliissa asunnossa, ei omista autoa tai lemmikkejä, ei käytä päihteitä eikä ole lainaa maksettavana.
Ja mikään noista ei ole mikään ihmisoikeus, vaikka moni työtön sitä luulee.
Itse en omista mitään noista enkä käytä päihteitä. Ja käyn töissä. Hyvin pärjää.
Siis hyvin pärjäisit 595? Miten? En käytä minäkään ja silti ei riitä. Vuokra jo lähes 500€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis toimeentulotukena sen jälkeen kun fatta on ensin maksanut kaikki asumis- ja terveydenhoitokulut ? Pitäisi riittää mennen tullen.
Ei kukaan saa kyseistä summaa puhtaana käteen. Kelan sivuillakin sanotaan, että tuo raha on suuntaa antava.
Kyllä minä olen aina saanut ja olen ollut toimeentulotuella 7 vuotta
Kaikki täällä tietää TÄSSÄ MAASSA, joka on vuohivaltio, että tietenkään ei, osa valehtelee muille (koska heillä vielä toistaiseksi ON, mutta ei kauan) ja loput valehtelee myös itselleen (pakanat valehtelee todella sujuvasti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää, jos ei asu liian kalliissa asunnossa, ei omista autoa tai lemmikkejä, ei käytä päihteitä eikä ole lainaa maksettavana.
Mistä voi saada niin halvan asunnon ettei olisi liian kallis???
Tuolta. 100 löytyi heti alle 300€/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100€ saa kuukauden ruoat, jää vielä yli 400€/kk alkoholiin ja tupakkaan
Oletko peräkamarin poika vai asunnoton?
Kela maksaa asumiseni
Eli ei riitä sinullekkaan kun kerran maksaa. Kaikille ei makseta asumista.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu Helsingin homeyksiössä joita on kaupungissa n 20 kpl. Homeisia kyllä on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan kai työttömyysetuudesta. Siitä maksetaan nuo kaikki mainitsemasi eli ei riitä.
Varmaan noin, mutta eikös tuo 595 ole summa joka jää työttömälle neljässä viikossa ennakonpidätyksen jälkeen ? Todellisuudessa työttömän veroprosentti ei ole 20 vaan huomattavasti tuota pienempi. Ja eikös nimenomaan toimeentulotukea makseta about 600 egeä kuussa juuri noiden asumismenojen päälle ? Sitten kait voi vielä hakea lisäksi jotain harkinnanvaraista toimeentulotukea ?
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle. Nytkään ei riitä kun brutto eläke 2965€/kk ja netto 2265€/kk. Oma velaton osake ja toinen osake myös velaton. Rahani ei riitä. Mitä voin tehdä? En juo enkä polta enkä pelaa rahapelejä. Sinkku talous 53v sairaseläkeläinen.
Mihin saat menemään noin paljon rahaa?
Ok, 595 egee kuussa riittää juuri ja juuri niukkaan elämään mutta ainakin minua se kannusti tekemään kaikenlaista, pimeitä hommia ja rahtaamaan alkoa Virosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vuokraa työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
195€ ei riitä elämiseen. Puheli, sähkö, lääkkeet, ruoka, hygienia, vakuutukset, vaatteet, joukkoliikenne, ym. Ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan kai työttömyysetuudesta. Siitä maksetaan nuo kaikki mainitsemasi eli ei riitä.
Varmaan noin, mutta eikös tuo 595 ole summa joka jää työttömälle neljässä viikossa ennakonpidätyksen jälkeen ? Todellisuudessa työttömän veroprosentti ei ole 20 vaan huomattavasti tuota pienempi. Ja eikös nimenomaan toimeentulotukea makseta about 600 egeä kuussa juuri noiden asumismenojen päälle ? Sitten kait voi vielä hakea lisäksi jotain harkinnanvaraista toimeentulotukea ?
Työttömän veroprosentti on 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakea voi muttei saada. On nimittäin puolisokin joka tienaa 1400/kk. Joillakin taas on omaisuutta joka estää saamisen esim. Jakamaton kuolinpesä tai asunto.
Se ei riitä, jos asut velattomassa omistuskämpässä kerrostalossa ja maksat yhtiövastiketta. Silloin et saa mitään muita tukia tuohon päälle. Käytännössä käytössäsi on rahaa vähemmän kuin toimeentulotuella elävillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en omista mitään noista enkä käytä päihteitä. Ja käyn töissä. Hyvin pärjää.
Olen työtön ja tiedän ettei minulla ole mitään ihmisoikeuksia nykyään. Ei olekaan isoa asuntoa vaan sopiva, ei lemmikkejä kun ollaan paljon pois kotoa. Alkot Virosta, baareissa ei täällä käydä. Auto on niin kauan kun korttikin, vanhusten luona on käytävä ja töissä jos niitä sattuu siunaantumaan. Ihan hyvin tullaan toimeen kun ei paljon mitään tarvita. 595 eurolla tarvis elellä aika vaatimattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän veroprosentti on 20.
Toimeentulotuesta ei veroja makseta