Mikset istu yksinäisen ihmisen seuraksi kahvilassa tai baarissa?
Jos näet sellaisen. Kysy ensin haluaako hän seuraa. Moni voisi ilahtua. Minä ainakin ilahtuisin.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja moni ei ilahdu. Itse ainakin haluan olla rauhassa.
Ei voi tietää ennen kuin kysyy. Minä itse olisin juttuseuraa vailla.
Ei nykyään osata enää jutella ventovieraiden kanssa. Ei saa ollla kuitenkaan mistään mitään mieltä eikä varsinkaan loukata ketään vahingossa väärillä sanavalinnoilla tms. Mistä itse juttelisit?
Riippuu paikasta. Ensin varmasti kevyesti kuten perinteiset mitä pidän kahvilasta tms. ja säät yms. Onko jotain tapahtumia lähistöllä jne. Siitä sitten juttu lähtee etenemään jos on lähteäkseen.
Jos siellä kaffelassa olis jotain merkittyjä pöytiä joihin istahtaneet tykkää jutskata. Tai vaihtoehtoisesti hiljainen alue omaa aikaa arvostaville.
On muuten ärsyttävää, kun joku ylisosiaalinen saa päähänsä tuppautua seuraan. Kevyt tervehdys tms. ok, mutta en jaksa todellakaan ryhtyä juttusille, jos istun yleisellä paikalla juomassa kahvia, lukemassa kirjaa tai muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
On muuten ärsyttävää, kun joku ylisosiaalinen saa päähänsä tuppautua seuraan. Kevyt tervehdys tms. ok, mutta en jaksa todellakaan ryhtyä juttusille, jos istun yleisellä paikalla juomassa kahvia, lukemassa kirjaa tai muuta vastaavaa.
Voit kertoa hänelle, että ei johdu sinusta, mutta haluat olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä kaffelassa olis jotain merkittyjä pöytiä joihin istahtaneet tykkää jutskata. Tai vaihtoehtoisesti hiljainen alue omaa aikaa arvostaville.
Sinänsä hyvä ajatus mut ei kahviloilla oo oikein resursseja tollaiseen et varaa alueita eri tarkoituksiin. Ne haluaa tehdä voittoa, ei rakkaustarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi valita kahvilassa tai baarissa juomaansa varten tietyn värisen lasin/kupin, jos on sillä tuulella, että vieraat saavat mielellään lähestyä. Tästä ravintoloitsijat Vinkki.
Ei toimi. Sitten kun yksinästen mukit on loppu niin jää kahvit ostamatta. Ne kuitenkin tulee loppumaan ensin. Tai sit ottaa epähuomiossa väärän värin.
Jep, menis juttelee jollekin niin mitä todennäkösemmin se ei edes tiennyt sen olevan "saa tulla juttelemaan" kuppi vaan esim. piti siitä väristä.
Ja mitäs siitä seuraisi? Joku saarna, että kuinka julkeat tulla sanomaan minulle sanaakaan täällä kahvilassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kertoa hänelle, että ei johdu sinusta, mutta haluat olla yksin.
Olen sanonutkin. Tai tarpeen vaatiessa poistunut itse paikalta.
Suurin osa ei todennäköisesti halua seuraa, jos ovat lähteneet yksin kahvilaan.
Itse liikun usein itsekseni. Koen tosi kiusalliseksi jos joku hyvää hyvyyttään tulee paikkaamaan karmeaa seuranpuutettani. Työssä joudun olemaan pakkososiaalinen ja kotona lasten kanssa ei saa olla itsekseen.
Kun menen baariin, menen sinne joko yksin tai ystäväporukassa. Ärsyttää ihmiset jotka olettaa että kaikki yksinään olevat kaipaavat juuri heidän seuraansa.
Vierailija kirjoitti:
Kun menen baariin, menen sinne joko yksin tai ystäväporukassa. Ärsyttää ihmiset jotka olettaa että kaikki yksinään olevat kaipaavat juuri heidän seuraansa.
Baarissa on yksi harvoista paikoista, joissa ihmiset todellakin haluavat seuraa ja jopa etsivät seuraa. Eli älä ihmettele yhtään, jos maailmassa on yksi paikka, jossa voidaan hakeutua toisen seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka haluaa mennä baariin ollakseen yksin? Miksi? Voisin uskaltaa mennä baariin yksin jos tietäisin että saisin seuraa mut jos joutuisin olemaan yksin sen koko ajan niin olisi varmasti viimeinen kerta. Olin kerran festareilla yksin ja aloin kaipaamaan juttuseuraa. Melkein aloin tehdä tuttavuutta baarimikon kanssa kun siinä oli silloin ihan tyhjää mutta en ihan uskaltanut ku oon niin ujo. :D N33
Valitettavasti tää ei kuulu Suomeen. Julkisissakin porukka istuu yksin penkeillä.ja vasta kun pakko mennäön tuntemattoman viereen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja moni ei ilahdu. Itse ainakin haluan olla rauhassa.
Ei voi tietää ennen kuin kysyy. Minä itse olisin juttuseuraa vailla.
Mutta siis, eikö oletus ole että jos joku kaipaa minun seuraani niin hän voi lähestyä minua? Olisi aika omahyväistä kulkea tuolla tuppautumassa sillä oletuksella että siellä ne kaikki yksin olevat ihmiset vain odottaa että saavat juuri minun mahtavasta seurastani nauttia, vaikka eivät sitä edes pyydä.
ei todella kiinnosta saa vain riesan jopa stalkkerin. änkee jatkuvasti seuraan tiä mikä kriminaali on yleensä juuri he tulevat pummaamaan.
Minulla on pidä tunkkis -asenne. Jos menisin tarjoutumaan jonkun seuraan, saisin ihan varmasti lähteä samaa tietä takaisin, tai tavoittelemani henkilö huomaisi, että nyt tultiin höynäytettäväksi ihan oma-aloitteisesti.
Asenteeni on saanut alkunsa siitä, että olen hyvin pitkästyttävä ihminen, eikä kukaan halua tutustua minuun viettääkseen aikaa kanssani. Olen kätevä, ja minulla on auto, joten käyttötarkoituksia minussa on paljon, kunhan halvallla tai ilmaiseksi teen tai kuskaan. Lopetin aloitteellisuuden jo parikymmentä vuotta sitten, ja muu ihmiskunta suhtautuu minuun samoin.
Koska haluan itsekin olla rauhassa siellä :D miksi hemmetissä pilaisin jonkun toisenkin ajanvieton samalla kuin omani?
Joissain kaupoissakin on nykyään ns sinkkukoreja. Miksei vähän vastaavaa voisi olla kahviloissakin? Vaikka jotain tiettyä pöytäkoristetta, joka kertoisi, että henkilö kaipaa juttuseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka haluaa mennä baariin ollakseen yksin? Miksi? Voisin uskaltaa mennä baariin yksin jos tietäisin että saisin seuraa mut jos joutuisin olemaan yksin sen koko ajan niin olisi varmasti viimeinen kerta. Olin kerran festareilla yksin ja aloin kaipaamaan juttuseuraa. Melkein aloin tehdä tuttavuutta baarimikon kanssa kun siinä oli silloin ihan tyhjää mutta en ihan uskaltanut ku oon niin ujo. :D N33
Esim minä. Käyn ihan kaikki tapahtumat, keikat, museot, näyttelyt, ulkomaanmatkat jne aina yksin. Olis hirveää jos joku pilaisi nää hetket multa pälpättämällä jotain juttuaan. Aivan painajainen.
Korkein kynnys on se oma psyykkaaminen, päätös aloitteen tekemisestä, ja lopulta lähestyminen. Kun sen jollain ilveellä saa tehtyä ja sitten tulos onkin se, että toinen odottaa seuraansa jo, niin se kaikki menee hukkaan. Ehkä seuraava lähestyminen tosin olisi hieman matalamman kynnyksen takana toteuttaa, tai sitten korkeamman, jos tuosta tulisi nolo fiilis itselle.