Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset istu yksinäisen ihmisen seuraksi kahvilassa tai baarissa?

Vierailija
07.06.2025 |

Jos näet sellaisen. Kysy ensin haluaako hän seuraa. Moni voisi ilahtua. Minä ainakin ilahtuisin.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan istua yksin.

Vierailija
22/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en minä ole se, joka kaipaa seuraa. Se joka seuraa kaipaa, joutuu itse olla aktiivinen ja hankkia sitä. Eli toisin sanoen voi itse tulla kysymään minulta haluanko minä seurustella hänen kanssaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ollaan suomessa.

Antisosiaalisuuden tyyssijassa.

Enemmänkin pelottaa, että tuntematon on sekopää (anteeksi ilmaus) tai jollakin tavalla pahantahtoinen. Tällaista ei tarvinnut pelätä siihen aikaan, kun pahasti sairaat vietiin hoitoon.

Haista sinä kukkanen jonka lehmä eilen söi.

Vierailija
24/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi valita kahvilassa tai baarissa juomaansa varten tietyn värisen lasin/kupin, jos on sillä tuulella, että vieraat saavat mielellään lähestyä. Tästä ravintoloitsijat Vinkki.

Ei toimi. Sitten kun yksinästen mukit on loppu niin jää kahvit ostamatta. Ne kuitenkin tulee loppumaan ensin. Tai sit ottaa epähuomiossa väärän värin.

Vierailija
25/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menen kahvilaan yksin niin olen silloin ihan mielelläni yksin, se on mun omaa aikaa.

Mä taas tykkäisin ihan hirmusti jos joku tulisi pitämään seuraa hetkiseksi :) Jos haluan olla ilman seuraa, en mene julkisille paikoille kahvilan hälinään vaan introvertteilen yksin himassa. N33

Itse käyn harvoin missään, mutta viime kesänä terassilla olin yksin pöydässä juomani kanssa. Näin erään naisen, joka oli myös yksin pöydässään juomineen. Katsoimme toisiamme pari kertaa. Kävi jo mielessä, että entäs jo kerrankin menisin kysymään seuraa. No onneksi en mennyt, koska 5 minuutin päästä saapui mies, jota tämä nainen oli odottanut.

Eli pysyn vanhassa hyvässä tyylissäni, enkä lähesty ketään.

Vierailija
26/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttuseuraa haetaan muualta kuin kahvilasta. Rasittavaa jos tuntematon tuppautuu seuraan. Mitä iloa on jutustella tuntemattoman ihmisen kanssa kun hetken päästä ei muista edes miltä näytti eikä todennäköisesti ole eikä tule olemaan mitään yhteistä. 

Minä saan siitä iloa. Toinen on tuntematon joten hänellä on mielipiteitä ja juttua jote ei ole kuullut aikaisemmin. Tuttujen kanssa on mukava jutella myös, mutta heidän kanssaa jutut pysyvät kuitenkin samankaltaisina. 

Vierailija
27/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös #metoo ole osittain naisten toive olla rauhassa kahvilassa/baarissa? 

Vierailija
28/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja moni ei ilahdu. Itse ainakin haluan olla rauhassa.

Ei voi tietää ennen kuin kysyy. Minä itse olisin juttuseuraa vailla.

Jos olet juttuseuraa vailla mikset mene juttelemaan itse? Itse haluan olla rauhassa.

Koska kyse oli yksinään istuvista ihmisistä. Minä olen se yksin istuva. Yleisesti ottaen suurin osa ihmisistä istuu jonkun kanssa.

Ai niiden pitäisi tulla juttelemaan yksin istuvalle, jotka tulivat jonkun kanssa, siis molempien?

Miksei? On näinkin tapahtunut.

Eikö se olisi vähän outoa?

Vierailija
29/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi valita kahvilassa tai baarissa juomaansa varten tietyn värisen lasin/kupin, jos on sillä tuulella, että vieraat saavat mielellään lähestyä. Tästä ravintoloitsijat Vinkki.

Ei toimi. Sitten kun yksinästen mukit on loppu niin jää kahvit ostamatta. Ne kuitenkin tulee loppumaan ensin. Tai sit ottaa epähuomiossa väärän värin.

Hommaa niitä niin paljon, että varmasti riittää. Jos joku ottaa epähuomiossa väärän, niin ei se mikään maailmanloppu ole. Tämä toimii, joten ravintoloitsijat, toimintaa kiitos.

Vierailija
30/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttuseuraa haetaan muualta kuin kahvilasta. Rasittavaa jos tuntematon tuppautuu seuraan. Mitä iloa on jutustella tuntemattoman ihmisen kanssa kun hetken päästä ei muista edes miltä näytti eikä todennäköisesti ole eikä tule olemaan mitään yhteistä. 

Hassua. Mulle on nimittäin jäänyt mieleen  kaukaakin sellaiset yllättävät kohtaamiset. Nehän on elämän suola. Se ettei tiedä mitä kivaa nurkan takana voikaan olla tulossa, ehkä viideksi minuutiksi, ehkä vähän pidemmäksi aikaa. N33

Vierailija
31/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vissiin koskaan ole ollut nuori nainen ja tullut häiriköidyksi. 

Vierailija
32/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yksin ja yksinäinen ovat TÄYSIN ERI ASIAT. Jos itse olen yksin lähtenyt jonnekin, todella tarvitsen sitä, enkä missään nimessä halua jotain ventovierasta samaan pöytään.

Vierailija
33/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, menis juttelee jollekin niin mitä todennäkösemmin se ei edes tiennyt sen olevan "saa tulla juttelemaan" kuppi vaan esim. piti siitä väristä.

Vierailija
34/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menen kahvilaan yksin niin olen silloin ihan mielelläni yksin, se on mun omaa aikaa.

Mä taas tykkäisin ihan hirmusti jos joku tulisi pitämään seuraa hetkiseksi :) Jos haluan olla ilman seuraa, en mene julkisille paikoille kahvilan hälinään vaan introvertteilen yksin himassa. N33

Itse käyn harvoin missään, mutta viime kesänä terassilla olin yksin pöydässä juomani kanssa. Näin erään naisen, joka oli myös yksin pöydässään juomineen. Katsoimme toisiamme pari kertaa. Kävi jo mielessä, että entäs jo kerrankin menisin kysymään seuraa. No onneksi en mennyt, koska 5 minuutin päästä saapui mies, jota tämä nainen oli odottanut.

Kerro mitä pahaa olisi tapahtunut mikäli olisit mennyt juttelemaan? 

Vierailija
35/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joku, jonka seuraan istahdan, saattaisi alkaa kuvittelemaan hetken johtavan johonkin enempään, kunnes näkisi minut siinä valossa, kuin useimmat tuntemattomat ihmiset näkevät, ja minullakin olisi noussut turha toivo ajatuksiin.

Niin monta kertaa olen sen kokenut. Haluan jakaa vain hetken, ja poistua omiin oloihini. Hän pyytää minulta puhelinnumeron, ja minä hölmönä annan. Hän soittaa ja tapaamme toisen kerran, vain jotta hän voi todeta, ei tästä tulekaan mitään.

Vierailija
36/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään osata enää jutella ventovieraiden kanssa. Ei saa ollla kuitenkaan mistään mitään mieltä eikä varsinkaan loukata ketään vahingossa väärillä sanavalinnoilla tms. Mistä itse juttelisit?

Vierailija
37/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattoi olla kaverikin tämä mies.

Vierailija
38/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet juttuseuraa vailla mikset mene juttelemaan itse? Itse haluan olla rauhassa.

Koska kyse oli yksinään istuvista ihmisistä. Minä olen se yksin istuva. Yleisesti ottaen suurin osa ihmisistä istuu jonkun kanssa.

Ai niiden pitäisi tulla juttelemaan yksin istuvalle, jotka tulivat jonkun kanssa, siis molempien?

Miksei? On näinkin tapahtunut.

Eikö se olisi vähän outoa?

Erilaista muttei outoa. Miksi se olisi outoa? Miten se eroaa vaikka juna-asemalla odottelusta. Sielläkin voi juttu alkaa vierekkäin istuvien kesken.

Vierailija
39/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös #metoo ole osittain naisten toive olla rauhassa kahvilassa/baarissa? 

Miksi 10v vanhasta amerikkalaisesta liikkeestä puhutaan yhä?

Vierailija
40/77 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Mä jo mielessäni näin kuinka teidän katseet kohtaa ja alatte tekemään tuttavuutta :D Mut hei, toi on vain elämää. Ja mä olisin ihan superotettu jos joku olisi valmis pistämään "itsensä likoon" mun takia vaikka se poikkis olisikin hetken päästä tulossa. Sanoisin siihen jotain ystävällistä enkä todellakaan nolaisi sitä joka on tullut tekemään tuttavuutta. Jos ei tolla kertaa natsannut, niin ehkä toisella kertaa sitten :) N33

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi