Miten toimitte määräilevän työkaverin kanssa?
Meillä on siis omat tehtävämme, mutta olemme samassa hankkeessa joten jonkin verran joudumme olemaan vuorovaikutuksessa keskenämme. Työkaveri siis jatkuvasti puuttuu tekemisiini ja valvoo, jos sovin kalenterimerkintöjä jonkun toisen kanssa kommentoiden niitä. Kuulostaa oudolta, mutta totta on.
Kommentit (18)
Varaudu siihen että jossain vaiheessa hän on esihenkilösi. Minulle kävi niin, kun en kiltteyttäni sanonut missään vaiheessa vastaan vertaiselleni pomottajalle, ja niinpä hän sai läpi näkemyksen että tietää paremmin kuin muut.
Raivostuttava päällepäsmäri. Kokemusta on. Teen omalla tavallani, on minullakin sama ammattitaito. Kiroilen kotimatkalla.
Eikö tämä määräilijä itse tiedosta omaa tapaansa?! Tosi raskaita!
Miten puuttuu? Miten kommentoi? Kerro esimerkki.
Kirjoita sinne kalenteriin: palkankorotus vahvistus pomon kanssa! Lyijykynällä. Sit katot miten reagoi ja kun menee huutamaan pomolle,nii pyyhi pois. Hah.
En reagoi mitenkää ja jos tivaa tai on liian päällekäypä, kerron että pyydän kyllä jos tarvitsen apua. Jatkan hommia. Jos on jatkuvaa ja häiritsevää, kysyn suoraan miksi toimii näin, kerron että koen sen epämiellyttävänä ja teen selväksi rajat joita ei voi ylittää.
Odotat, että hän tekee virheen. Sellaisen virheen, jonka pystyt osoittamaan vedenpitävästi. Yritä kerätä näitä virheitä useampi. Tee itse tarkoituksella jokin pienimuotoinen virhe, johon tiedät hänen puuttuvan. Sitten myönnät virheesi yhteisessä palaverissa ja tuot esille kohteliaasti myös hänen virheet.
Tämä toimii 100%. Tällä menetelmällä rikot hänen koko pelikirjansa lopullisesti. Hän tulee aina pelkäämään omia virheitään, eikä enää uskalla puuttua tekemisiisi.
Ja nuo tyypit aina tekee virheitä. He ovat liian ylpeitä ollakseen huolellisia.
Vierailija kirjoitti:
Miten puuttuu? Miten kommentoi? Kerro esimerkki.
no siis esim. sovin toisen kollegan kanssa toimistolla yhteista suunnitteluaikaa kalenteriin, niin tämä määräilijä, joka ei edes osallistu tähän suunnitteluun oli sitä mieltä että sovimme sen väärälle ajankohdalle.
hän on muutenkin ihmistyyppinä sellainen että hän on aina oikeassa ja muut tekevät kaiken huonosti
Pidän itse kirkkaana mielessäni, ettei kollega ole esihenkilöni, eikä näin ollen kontrolloi saati määrää tekemisiäni, enkä ole hänelle tilivelvollinen. On vain samalla viivalla oleva työkaveri, jolla on tarve kontrolloida muttei valtaa. Tarvittaessa teen asian myös selväksi kollegalle, enkä suostu hänen pompoteltavakseen. Kollegan ongelmat minun työtapojeni suhteen ovat hänen päänsä sisäisiä ongelmia, eivätkä aiheuta toimenpiteitä minun osaltani. Kommentoi minkä kommentoi, mutta siinäpähän sitten kiehuu omassa liemessään.
Riippuu tietty kuinka tiiviisti tehdään työtä yhdessä.
Olen kyllä joustava, mutta tiedän rajani ja osaan myös ilmaista ne helposti.
En edes kuuntele sellaista pjaskooooo. Suljen vain korvani.
Luulisi jokaisella olevan oikeus työrauhaan, jolloin jokainen kunnioittaa toisensa tilaa ja rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi jokaisella olevan oikeus työrauhaan, jolloin jokainen kunnioittaa toisensa tilaa ja rajoja.
Ai tässä työpaikkakiusaajien luvatussa maassa?
Mä sanoisin silleen totuus tulee lapsen suusta -tyylisesti ja lapsekkaasti, että sä se aina jaksat neuvoa tai ohjata muita tms. Ja juuri sillä hetkellä, kun pahis paasaus on käynnissä, että tyypillä menee luu kurkkuun.
Todennäköisesti tämä on oppinut jo lapsuudessa tälläisen määräilevän tyylin, johon vanhemmat eivät ole puuttuneet. Hän on pärjännyt tällä tavalla elämässä, tiedostamatta miten oma käytös vaikuttaa muihin ihmisiin. Jonkun on se hänelle aika kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tässä työpaikkakiusaajien luvatussa maassa?
Ja avokonttorihelveteissä?
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole.
Sivuutan.