Kiitos äiti kun säästit kaikki lapsilisät odottamaan tulevaisuuttani!
Pari vuotta sitten opiskelut aloitettuani minulla oli lapsilisärahoja n. 5000e. Olen tehnyt nyt pari pidempää ulkomaanmatkaa (1kk ja 2.5 kk) ja kolmas on suunnitteilla. Arkena elän nuukasti, sillä haluan säästää rahoja matkoihin. Opinotuki riittää elämiseen, töistä saatavat rahat säästän matkustamiseen. Kiitos vanhemmilleni, jotka mahdollistivat unelmien toteuttamisen!
p.s eikä oltu todellakaan mitään rikkaita lapsuudessani
Kommentit (6)
Tuskin on valtion intresseissä maksella keskituloisten mukuloiden ulkomaanmatkoja ja juhlimista. Vai hyväksyisitkö sinä, että naapurisi pentu reissaisi Intiassa sinun verorahoillasi?
Minä sain 18-vuotiaana hallintaani noin kymppitonnin nykyrahaa (äiti oli säästellyt osaa elatusmaksuista), enkä siinä iässä osannut tehdä rahalla mitään järkevää.
Kyllä oli kiva opiskella kun ei tarvinnut ottaa lainaa, muuttaa omaan kotiin kun oli varaa ostaa astioita yms eikä lokkia sukulaislta...
Haluan antaa saman vapauden omalle lapselleni.
Ja se joka narisi siitä, että ei se valtio maksa lapsilisiä tuohon tarkoitukseen! Mihinkäs sitten? Perheen laskujen maksuun vai äidin shoppailuun? Lapsen elämäänhän ne on ja on jokaisen oma oikeus valita milloin ne käytetään!
" ylimääräistä" . Mieheni oli sitä mieltä, ettemme ottaisi lapsilisää, mutta sain käänettyä hänen päänsä.
Veikkaan, että paljon.
Sikäli ei mikään viisas idea säästää lapsilisä tilille...
Sinänsä musta kuulostaa hassulta, jos joku säästää lapsilisiä. Tarkoitan sitä, että itsekin saan tilille joka kuukausi N Euroa sisältäen lapsilisät ja siitä laitan säästöön yhteensä 500 Euroa. En ajattele niin, että säästäisin juuri lapsilisät vaan säästän tuloistani.
Minun vanhempani eivät säästäneet meille lapsilisiä vaan sijoittivat kaiken mahdollisen rahan. Ovat pystyneet vaurastuttuaan avustamaan asunnossa, autossa, opinnoissa.
Tänään tuli meillekin lapsilisät ja oikein 10 ¿ jäi tilille kun maksoin niillä laskuja.
Ette olleet rikkaita? Se on vähän siitä kiinni miten sen haluaa määritellä. Olishan se niin ihanaa säästää ne rahat lapsille mutta pakko maksaa laskut ja syödäkin vielä.
PS. silti onnellinen perhe