Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fairy-konetiskitabletit myrkkyä

Vierailija
07.06.2025 |

Jääkö teille muille Fairy-konetiskitablettien käytön jälkeen astianpesukoneeseen hirveä pesuaineen haju? Aivan kuin myrkylle haisisi. Olen laittanut aina ylimääräisen huutelun, että olen päässyt tuosta hajusta. 

Ja toisin kuin Fairy Platinumin mainoksessa väitetään, aine ei todellakaan pese lähellekään kaikkea likaa, vaikka olisin esipessytkin esim. uunivuokia. 

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki konetiskiaineet on vahvoja kemikaaleja. Käsitiskiaineet vähän miedompaa kamaa, mutta itselle tulee Fairyn käsitiskiaineesta hillitön ihottuma.

Vaihda merkkiä, jos näin paljon ärsyttää haju. Se kuitenkin häipyy, kun astiat kuivuu.

En voi kans käyttää mitään Fairy merkiltä, käsitiskiaineissakin liian vahva tuoksu.

Vierailija
82/83 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä huuhtelen kaikki astiat ennen koneeseen laittamista. Siirryin kokonaan suomalaiseen nestrmäiseen LV-pesuaineeseen. En halua liian voinakkaita aineita enkä tukea ulkomaisia tuottajia, vaan suomalaista työtä. Olen nyt tyytyväinen. Sama koskee käsitiskiainetta. Ja pyykinpesuaineita. Ainakin Serto on suomalainen merkki. 

Kerro nyt vielä, että tämän järjettömyyden suoritat lämpimällä vedellä. Aivan turhaa veden hukkaa se on joka tapauksessa ja jos sen vielä suorittaa kuumalla vedellä, saakin tiskeihin menevän vesi- ja energiamäärän helposti moninkertaistettua. Etenkin, jos joutuu joka huuhtelukerralla juoksuttamaan vettä, että saa lämmintä hanasta.

En huuhtele yhtään astiaa ennen koneeseen laittamista ja hyvin harvoin mihinkään astiaan on jäänyt likaa. Jos astioissa on paljon ruuanjämiä, saatan niitä vähän rapsia lusikalla pois.

No ite teen kyllä samoin osaan astioita esim. maustamaton jogurtti ei helpolla lähe, ja sit ku ei käytetä noin voimakkaita (haisevia) aineita kuin nämä Fairyn tabletit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin aikani Fairy Platinumia ja ihmettelin, miten pullassa on outo sivumaku, kunnes tajusin, että sehän on just se tiskiaineen haju, joka on tarttunut muoviastioihin ja siitä edelleen taikinaan. 🤢 Hyi hitto. Sama aine myös haalensi mukeista koristekuviot ja mitta-astiasta merkit pois. Kesti aikansa, ennen kuin tajusin ja luovuin käyttämästä. Loppupussi on siivouskomerossa ja harvakseltaan käytän, jos koneessa on pelkkiä metalli-, lasi- tai keramiikka-astioita ilman kuvioita. Kyllähän se vaikka kattilat ja vuoat pesee hyvin, mutta muuhun tarkoitukseen ihan liian järeää kamaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän