Fairy-konetiskitabletit myrkkyä
Jääkö teille muille Fairy-konetiskitablettien käytön jälkeen astianpesukoneeseen hirveä pesuaineen haju? Aivan kuin myrkylle haisisi. Olen laittanut aina ylimääräisen huutelun, että olen päässyt tuosta hajusta.
Ja toisin kuin Fairy Platinumin mainoksessa väitetään, aine ei todellakaan pese lähellekään kaikkea likaa, vaikka olisin esipessytkin esim. uunivuokia.
Kommentit (80)
Meillä toimii Pirkka. Olen monille hajuille herkkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarentaikamyy myy hyvää tiskiainetta
Tää on hyvä, puolitan tosin kaikki. Fairy lähtee roskiin, hirveä haju.
Ja sit Prismassa joku toinen toimiva ekologinen, en muista nimeä, pieni ruskea pahvipakkaus, ei haise.
Kannattaa ostaa halvinta. Sellaista, johon ei ole ympätty samaan suolaa ja huuhtelukirkastetta. Varsinkin suola on suuressa osassa pehmeän veden Suomea tarpeetonta ja kirkasteen voi ostaa erikseen, jos sitä kemikaalia haluaa käyttää. Jos koneessa ei ole suolaa, voi veitsetkin pestä ilman että ne tylsyy. Itsellä taitaa olla joku Xtra ja Sun jauhe käytössä. Kumpikaan ei haise juurikaan.
Tosta Fairystä tulee ihan hengenahdistus oireet, muutenkin mennyt nyt kurkku tukkoon siitepölyt ja allergiat.
Lidlin halvimmat tabletit, W5:kö niiden nimi on, ovat pesuteholtaan aivan yhtä hyviä kuin kalleimmat mitä kaupasta saa. Eivätkä edes haise kovin paljoa, hajusteet kun maksavat. En maksa placeboefektistä.,
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa halvinta. Sellaista, johon ei ole ympätty samaan suolaa ja huuhtelukirkastetta. Varsinkin suola on suuressa osassa pehmeän veden Suomea tarpeetonta ja kirkasteen voi ostaa erikseen, jos sitä kemikaalia haluaa käyttää. Jos koneessa ei ole suolaa, voi veitsetkin pestä ilman että ne tylsyy. Itsellä taitaa olla joku Xtra ja Sun jauhe käytössä. Kumpikaan ei haise juurikaan.
Tämä vedenpehmeysjuttu on täysin oikein.
Ome astianpesukoneeni on ostettu 2005, eikä se ole koskaan nähnyt suolaa. Eikä muuta kuin kaupan halvinta tiskiainetta, joka jo aika pitkään on tullut Lidlistä. 21 vuotta takana ja hyvin käy ja kukkuu. Kannatti ostaa vähän kalliimpi eurooppalainen kone; reilusta 500 eurosta ei paljoa ole jäänyt vuotta kohden.
Minä huuhtelen kaikki astiat ennen koneeseen laittamista. Siirryin kokonaan suomalaiseen nestrmäiseen LV-pesuaineeseen. En halua liian voinakkaita aineita enkä tukea ulkomaisia tuottajia, vaan suomalaista työtä. Olen nyt tyytyväinen. Sama koskee käsitiskiainetta. Ja pyykinpesuaineita. Ainakin Serto on suomalainen merkki.
Fairy on varmaan tehokas, mutta haju on kamala ja ympäristöystävällisyys kysymysmerkki.
Vierailija kirjoitti:
Minä huuhtelen kaikki astiat ennen koneeseen laittamista. Siirryin kokonaan suomalaiseen nestrmäiseen LV-pesuaineeseen. En halua liian voinakkaita aineita enkä tukea ulkomaisia tuottajia, vaan suomalaista työtä. Olen nyt tyytyväinen. Sama koskee käsitiskiainetta. Ja pyykinpesuaineita. Ainakin Serto on suomalainen merkki.
Mikset pese astioita saman tien loppuun asti? Mitä teet tiskikoneella, jos teet sen hommat itse? Onko LV niin huonoa, ettei se pese astioita, vai onko vika koneessasi?
Kaikki konetiskiaineet on vahvoja kemikaaleja. Käsitiskiaineet vähän miedompaa kamaa, mutta itselle tulee Fairyn käsitiskiaineesta hillitön ihottuma.
Vaihda merkkiä, jos näin paljon ärsyttää haju. Se kuitenkin häipyy, kun astiat kuivuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi asitanpesuaineessa pitää olla hajustetta. En mä ainakaan halua, että mun astiat haisee millekään. Tuoksuttomia siis käytän.
Enpä ole vielä tuoksutonta konetiskiainetta löytänyt. Kaikissa on voimakas haju.
Coop, LV, Kiilto - noilla nyt ainakin hajusteettomat apk-aineet olemassa! Et ole vain katsonut.
Eiköhän tuotteiden ominaisuudet perustu markkinatutkimuksiin, joten valtaosa jengistä ilmeisesti pitää voimakkaista tuoksuista. Kyse voi lisäksi olla salaliitosta lääketeollisuuden kaa...
En tiedä mutta pesin ennen koiran astiat koneessa. Kun vaihdoin fairyyn niin koira lopetti syömisen. Oli kai liian vahva tuoksu. Nyt pesen koiran astiat käsin hajuttomalla tiskiaineella.
Claude: Kyllä, Fairya valmistavan Procter & Gamblen (P&G) ja lääketeollisuuden välillä on selkeä yhteys.
Procter & Gamble Pharmaceuticals
P&G:llä oli oma reseptilääkedivisioona, Procter & Gamble Pharmaceuticals, joka kehitti ja markkinoi reseptilääkkeitä osteoporoosin, sydän- ja verisuonitautien sekä ruoansulatuskanavan sairauksien hoitoon. NowPatient
Vuonna 2006 P&G Pharmaceuticals ja Sanofi-Aventis nostivat kanteen Roche Pharmaceuticalsia ja GlaxoSmithKlinea vastaan, koska nämä olivat esittäneet harhaanjohtavia väitteitä osteoporoosilääkkeestään Bonivasta. P&G myi lopulta reseptilääkedivisioonansa Warner Chilcottille. Drug Dangers
Kauppa Warner Chilcottin kanssa oli arvoltaan 3,1 miljardia dollaria, ja siihen sisältyi muun muassa lääkkeet Asacol (haavainen paksusuolen tulehdus), Actonel (osteoporoosi) ja Enablex (yliaktiivinen rakko), sekä P&G:n lääketehtaat Puerto Ricossa ja Saksassa. Supermarket News
Itsehoitotuotteet ja terveydenhuolto
Jo 1980-luvun lopulla P&G solmi yhteistyösopimuksia useiden lääkeyhtiöiden kanssa, muun muassa Syntexin (tulehduskipulääke Naprosyn), UpJohnin (hiustenlähtölääke minoksidiili) sekä Triton Bioscience ja Cetuksen (synteettinen interferoni) kanssa. Encyclopedia.com
Nykyään
P&G:llä on edelleen tytäryhtiö Procter & Gamble Health Ltd Intiassa, joka valmistaa ja markkinoi itsehoitotuotteita, vitamiineja, mineraaleja ja ravintolisiä tuotenimillä kuten Neurobion, Evion ja Livogen. GlobalData
Eli vaikka P&G on nykyisin keskittynyt enemmän kuluttajatuotteisiin, sillä on pitkä historia lääketeollisuudessa – ja edelleen toimintaa terveydenhuoltosektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran Fairyn pesukoneenpuhdistuskapselin. Koko kaksikerroksinen asunto löyhkäsi melkein kolme viikkoa aivan kuvottavalle. Never again!
Mä puhdistan koneen sellaisella pesukoneille tarkoitetulla etikkavalmisteella, hajuton ja raikas tulos!
Fairy tuotteessa lukee, että on haitallista pieneliöille.
Vierailija kirjoitti:
Käytän noita vain, jos kyseisessä koneellisessa ei ole muovisia astioita. Mielestäni nuo ovat hyviä puhdistamaan koneen paremmin kuin arkikäytössäni olevat tiskiainetabletit.
Sama. Käytän vain silloin tällöin, ja muulloin tavallisia. En käytä metalliastioihin, kun Fairyt on niin voimakkaita.
Kun nämä konetiskiaineet tuotiin markkinoille puhuttiin paljon niiden myrkyllisyydestä. Olen miettinyt miksi laittaa myrkkyä, jos ladon kipot tiskiastaaseen ja valutan siihen täysillä kuumaa vettä kaksi jopa kolme tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt vielä, että tämän järjettömyyden suoritat lämpimällä vedellä. Aivan turhaa veden hukkaa se on joka tapauksessa ja jos sen vielä suorittaa kuumalla vedellä, saakin tiskeihin menevän vesi- ja energiamäärän helposti moninkertaistettua. Etenkin, jos joutuu joka huuhtelukerralla juoksuttamaan vettä, että saa lämmintä hanasta.
En huuhtele yhtään astiaa ennen koneeseen laittamista ja hyvin harvoin mihinkään astiaan on jäänyt likaa. Jos astioissa on paljon ruuanjämiä, saatan niitä vähän rapsia lusikalla pois.
Tää on hyvä, puolitan tosin kaikki. Fairy lähtee roskiin, hirveä haju.