Fairy-konetiskitabletit myrkkyä
Jääkö teille muille Fairy-konetiskitablettien käytön jälkeen astianpesukoneeseen hirveä pesuaineen haju? Aivan kuin myrkylle haisisi. Olen laittanut aina ylimääräisen huutelun, että olen päässyt tuosta hajusta.
Ja toisin kuin Fairy Platinumin mainoksessa väitetään, aine ei todellakaan pese lähellekään kaikkea likaa, vaikka olisin esipessytkin esim. uunivuokia.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marttojen testissä Coop merkin pesuainetabletit pärjäsi parhaiten. Myös hajuttomia. Martat olivat vaikuttuneita ainesosalistasta ja pesutuloksesta. Olen käyttänyt näitä ja ihan ok tuote.
Onkos nämä samoja kuin ennen Rainbown nimellä olleet? Nuo on olleet mulla vakiotabletteja, nykyinen käytössä oleva on Pirkkaa, ei huono tuokaan.
Tuli Rainbow-tuotteiden tilalle mutta eikös Coop ole ihan kauppaketju jonka tuotteita vaan myyvät yksinoikeudella Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesee tunteja kuumalla vedellä huuhdeltuja astioita mitä järkeä tunkea myrkkyjä mukaan? Olen laittanut yöksi juuri Fairy myrkkymöykyn WC pönttöön ja puhdasta tulee🤔
Mitä tämä tarkoittaa?
Liian tujut pöntönpuhdistusaineet vahingoittavat emalipintaa ja kakkelit tarttuvat yhä tiekemmin pönttöön. Samaten jos raapii likaa ollain terävällä harjalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämmösrt myrkyt pitäs lailla kieltää. Aiheuttaa allergiaa, astmaa, hengenahdistusta ja monia vaivoja. En millään ymmärrä, miten sivistysvaltiossa vielä saa tällaisia myydä.
Meillä on lopetettu kaikkein kauppojen pesuaineiden käyttö jo 90- luvulla ja hyvin on pärjätty.
Sivistystä ja myrkkyjä ei oikein voi pistää rinnakkain. Tosiasiahan se on että meihin kertyy huima määrä esim mikromuovia päivässä. Kaikenlainen turha missä sitä on pitäisi kieltää. Kertyy koko kehoon ja aiheuttaa dementiaa, lisääntymiskyvyttömyyttä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesee tunteja kuumalla vedellä huuhdeltuja astioita mitä järkeä tunkea myrkkyjä mukaan? Olen laittanut yöksi juuri Fairy myrkkymöykyn WC pönttöön ja puhdasta tulee🤔
Mitä tämä tarkoittaa?
Liian tujut pöntönpuhdistusaineet vahingoittavat emalipintaa ja kakkelit tarttuvat yhä tiekemmin pönttöön. Samaten jos raapii likaa ollain terävällä harjalla.
Japanissa on ns automaattipönttöjä joissa huuhtelu toimii lämpimällä vedellä. Parempi vaihtoehto kuin myrkyt. Kaikki tietää mikä ero on kun peset ilman pesuainetta kylmällä ja lämpimällä.
Onko se nyt sitten Finish tiskigeeli kun on hyvä. 0% lukee pullossa. Tykkään jauheista, mutta geeli on helpompi kun on suola ja kirkaste mukana.
Hajuttomilla saa hajutonta tiskiä, jos pitää koneen puhtaana.
Jos raaskin, niin lasken hanasta niin kuumaa vettä kuin mahdollista ennen kuin käynnistän koneen. Pesee sen ensimmäisen pesun sitten lämpimällä vedellä. Mietin myös, että jos laittaisi sinne koneen pohjalle ennen käynnistystä kuumaa vettä, niin olisiko parempi tulos pesussa
Oi jee 🥳