Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen kiire esteenä uudelle parisuhteelle

Vierailija
07.06.2025 |

Eron jälkeen nautin aikani sinkiuelämästä ja omasta rauhasta, kunnes alkoi taas kaivata naista kaverikseen ja yhteisiin juttuihin. Deittisovelluuksista ja foorumeilta kyllä löytyy kivoja naisia, mutta nyt on jo kolmen naisen kanssa homma kaatunut "kiireeseen". 

Kaikki ovat kyllä olleet eronneita naisia, joilla vielä alaikäisiä lapsia.Joko yhteishuoltajuus vuoroviikoin tai totaali-yh. Mutta se ainainen syy, "kiire", on ollut läsnä kaikilla. Miten voi aina olla niin kiire ettei viikossa ehdi paria kertaa näkemään, vaikka asuisi lähekkäin ja lapset jo rippikoulun käyneet? Pitää pestä pyykkiä. Pitää siivota. Pitää laittaa ruokaa tai käydä kaupassa. Nuohan ovat ihan normaaleja arkiaskareita, joihin menee muutama tunti viikossa, oli parisuhteessa tai sinkku.

Vai onko se vain kohtelias tekosyy sille, ettei halua tavata? Itse olen kyllä ihan rehellisesti ilmoittanut, jos toinen ei ole minun tyyppiäni.

M50ish

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vielä tahtoo viettää aikaa niiden lasten kanssa kotitöiden lisäksi.. mutta kyllä se varmaan myös on osittain tekosyy, kuka haluaa käyttää vähäisiä vapaa-aikoja sellaiseen mihin ei kokonaan halua? Kun sitten on vielä mahdollisesti omat harrastukset, ystävät, perhe...

Tämä. Ja sitten osa ihmisistä kaipaa myös ihan vain omaa aikaa, jolloin ei tarvitse huomioida yhtään ketään. Mulle 2 kertaa viiikossa tapaaminen olisi ollut ihan liikaa silloin, kun lapset asuivat vielä kotona. Yksin asuessa sitten jo olisi mennytkin, kun ne kaksi kertaa olisi voinut tavata vaikka ravintolassa lounaan tai päivällisen merkeissä. 

Kai teini-ikäiset nyt jo osallistuvat kotitöihin, jos heidät on siihen opetettu. Jää vanhemmillekin enemmän omaa

Olettaisin että tällainen olisi helppoa kuitenkin kommunikoida juuri näin. Kiireeseen vetoaminen on sen sijaan outoa. 

Vierailija
122/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kovasti laitetaan kaikkia miehiä samaan mieslapsikategoriaan. Kerron oman tarinani edellisestä suhteenkaltaisesta.

Nainen oli minua muutaman vuoden nuorempi, vaikka hänen sanojensa mukaan oltiin 5-kymppisiä kumpikin. Vuoroviikkoäiti kahdelle teinille ja eronnut pitkästä suhteesta jo muutama vuosi ennen pandemiaa. Lapsiviikoilla emme tavanneet juuri koskaan. Hänellä oli kiireinen työ ja yritin tarjota apuani parhaani mukaan, mutta ei sitä apua juuri otettu vastaan. Kutsuin hänet usein syömään kun töistä pääsee, mutta ei niitäkään tarjouksia aina otettu vastaan kun oli niitä kotihommia, harrastuksia, omia kavereita jne.

Parhaani siis yritin kaikin puolin, helpottaa toisen arkea

Mutta miksi vedota kiireisiin jos ei vain ole kiinnostusta nähdä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus! Olen N33 ja vaikka mulla ei ole lapsiakaan niin deittailu tuntuu ihan mahdottomalta ajanpuutteen vuoksi. Eikä mulla ole harrastuksiakaan koska niihinkään ei ole aikaa. Tällä hetkellä oon työssä joka vie matkoineen joka arkipäivä ihan minimissään 12h. Jokaisella on omat syynsä, joita ulkopuolisen voi olla tosi vaikea uskoa. Lisäksi vanhoista tottumuksista pois pääseminen vie aikansa. Oon kelaillut esim sitä, että en enää ikinä ihmettele miksei jotkut ihmiset pääse huonosta parisuhteesta pois kun itse en pääse edes huonosta työsuhteesta pois :D Okei, okei, tottakai pääsen, mutta sata kertaa helpommin sanottu kuin tehty. Aina syy sille ettei ehdi tavata ei ole se että ei ollenkaan kiinnosta, vaan ihan se että ihmisillä on muukin elämä. N33

Mutta jos ei ole aikaa tai aitoa halua parisuhteelle,  niin miksi sellaista sitten edes haluaa etsiä? Min

Tässä olen miehen kanssa täysin samaa mieltä. Nämä työmääriään itkevät eivät itse sovellu seurusteluun. Eläköön sitä "muutakin elämäänsä". Ensin seurusteluun hinkutaan, sitten vinkutaan. Pitäisi olla omaakin järkeä tajuta ettei ole rahkeita. 

Vierailija
124/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei kaipaa miesvauvaa muiden lastensa lisäksi.

Se, ettei ole aikaa, kertoo vain, ettei sulla ole sen vertaa älyä ja käsiä, että menisit auttamaan esim. ruuanlaitossa ja lasten kuskaamisessa. Ei sinusta ole kumppaniksi naisille, koska ajattelet vain itseäsi ja omaa k*rpääsi.

Toimivissa parisuhteissa mies kantaa osansa työkuormasta niin, että naisellekin jää riittävästi joutilasta aikaa. Seksi ja parisuhde ei vois vähempää kiinnostaa kun kaikki lasten aiheuttama työ kaatuu naisen vastuulle. Tai yksinhuoltajaisän. Heitäkin on, eivätkä he ehdi tai jaksa juosta naisten perässä.

Ei ole kumppanin tehtävä tulla toisten kotiin tekemään kotitöitä. En minä ainakaan vaatisi tai odottaisi tuollaisia palveluksia uudelta kumppaneilta. Eikä ole kumppanin tehtävä hoitaa lasten asioita, se on vanhempien tehtävä.

Tämä! Itse en edes alkavassa suhteessa haluaisi uutta miesystävää kotiini tekemään kotitöitä. Myös lastenhoito ei kuuluisi hänelle. Eri asia pitemmässä parisuhteessa. Tutustuminen, seururustelu omanaan. 

Vierailija
125/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vai onko se vain kohtelias tekosyy sille, ettei halua tavata?"

Se on vain tekosyy. Naiset antavat mieluummin tekosyyn kuin kertovat suoraan, koska suoraan kertomalla on suurempi riski miehen suuttumiseen.

Itselle ihan sama miten mut torjuntaan. Uutta matoa koukkuun vaan. 

Niin, tai haluavat pitää kuminauhan päässä jos joskus "ehtisi". Tätä tekevät niin miehet kuin naisetkin. Ei katkaista välejä, kaiken varalta. Vetoavat kiireeseen niin kauan kuin toinen sen sietää. 

Jos tarpeeksi kiinnostaa niin aikaa kyllä löytyy. Tämä on vanha viisaus ja pitää edelleen paikkaansa. 

Vierailija
126/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä naisena ihmettelen sitä, että miksi nämä kiireiset naiset ovat itse olleet jossain deittipalstalla tarjolla. Jos sitten ilmeneekin, etteivät kiireidensä vuoksi ehdi tapaamaan. Jos on pienet/teinit lapset, työ, paljon kotitöitä ja vaativat itselleen myös omaa aikaa niin luulisi tajuavan sen ihan itse. Ei deittipalstoille. 

Ehdin tapaamaan, mutta en useampaa kertaa viikossa. Teen tämän kyllä selväksi, ja toisella on tietysti oikeus vetäytyä jos tarvitsee suhteen jossa tavataan useammin. Mutta ei sulle ole oikeutta määritellä muille, ettei kukaan saisi etsiä suhdetta jossa tavataan harvakseltaan. 

Vierailija
127/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapset vievät naisen elämässä sijat 1...10. Mìes mahtuu ehkä jonnekin välillä 50...100.

Been there.

M52

Ja niin sen kuuluu ollakin, erityisesti erotilanteessa.

Vierailija
128/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti noihin kuluu päivässä se tunti tai pari, jos on lapsiakin vielä. Itse ainakin nautin sen verran siististä kodista, että siivoan yksinasuvana siistinä naisenakin melkein puoli tuntia päivässä.

Jotenkin säälittää 50v ukko joka kaipaa vielä naisseuraa. Mikä meni elämässä pieleen kun harrastat vieläkin samoja juttuja kuin 15-20 vuotiaat? 

Vierailija
129/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi ap sinulla oli jo nainen, jonka kanssa olleen liiton tuhosit ja erosit. Miksi jumala antaisi sinulle uuden? Et selvästi sitä edellistä arvostanut, vaan piti päästä eroon ja päästä elämään toisenlaista elämää. Eli mars selvittämään ongelmat ensin.

Vierailija
130/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti noihin kuluu päivässä se tunti tai pari, jos on lapsiakin vielä. Itse ainakin nautin sen verran siististä kodista, että siivoan yksinasuvana siistinä naisenakin melkein puoli tuntia päivässä.

Jotenkin säälittää 50v ukko joka kaipaa vielä naisseuraa. Mikä meni elämässä pieleen kun harrastat vieläkin samoja juttuja kuin 15-20 vuotiaat? 

Eron jälkeen ja lasten muutettua maailmalle sitähän on uudelleen aikaa olla 25-vuotias ja nauttia elämästä. Täissä on saavutettu se, mitä haluaa saavuttaa, omakotitalo on ostettuna ja exä on muuttanut lähes sinne, missä pippuri kasvaa. Toisaalta on aikaa toiselle, halua pitää kuin kukkaa kämmenellä ja kohdella kuin prinsessaa. Joka päivä en halua olla naisen kanssa, mutta pari kertaa viikossa kyllä hyvinkin tai esim. viikonloppuisin viettää minilomia.

Vierailija
131/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei ole aikaa, kertoo vain, ettei sulla ole sen vertaa älyä ja käsiä, että menisit auttamaan esim. ruuanlaitossa ja lasten kuskaamisessa. Ei sinusta ole kumppaniksi naisille, koska ajattelet vain itseäsi ja omaa k*rpääsi.

Toimivissa parisuhteissa mies kantaa osansa työkuormasta niin, että naisellekin jää riittävästi joutilasta aikaa. Seksi ja parisuhde ei vois vähempää kiinnostaa kun kaikki lasten aiheuttama työ kaatuu naisen vastuulle. Tai yksinhuoltajaisän. Heitäkin on, eivätkä he ehdi tai jaksa juosta naisten perässä.

T. perheen isä, kolme lasta

Päteekö tämä myös toisin päin jos kyseessä on yh-isä ja nainen pyrkii hänen kanssa suhteeseen? Että naisen pitää olla olematta naisvauva ja ottaa osaa?

Vierailija
132/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kovasti laitetaan kaikkia miehiä samaan mieslapsikategoriaan. Kerron oman tarinani edellisestä suhteenkaltaisesta.

Nainen oli minua muutaman vuoden nuorempi, vaikka hänen sanojensa mukaan oltiin 5-kymppisiä kumpikin. Vuoroviikkoäiti kahdelle teinille ja eronnut pitkästä suhteesta jo muutama vuosi ennen pandemiaa. Lapsiviikoilla emme tavanneet juuri koskaan. Hänellä oli kiireinen työ ja yritin tarjota apuani parhaani mukaan, mutta ei sitä apua juuri otettu vastaan. Kutsuin hänet usein syömään kun töistä pääsee, mutta ei niitäkään tarjouksia aina otettu vastaan kun oli niitä kotihommia, harrastuksia, omia kavereita jne.

Parhaa

Koska se on kohteliasta? Tai nainen on oppinut, että mies saa raivotantrumit, jos sanoo suoraan että nyt ei oikein kiinnostus riitä? Tällaisia miehiä on paljon.

Ja kyllähän tämäkin ketju sen kertoo. Nainen tekee aina väärin, ihan mitä tahansa tekeekin. Vaikka mies tietäisikin totuuden, ei kykene nöyrästi nielemään tappiotaan, vaan keksii aina jonkun raivon ja kiukun aiheen. Milloin väärin annetut pakit tai sitten niitä ei anneta. Miehen raivo kun ei ole tilannesidonnainen vaan miehen luonto, ja etsii purkautumiskohdetta. Fiksu nainen ei ensinnäkään anna vittuakaan ja toisekseen pysyttelee erossa miehistä.

Vierailija
133/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vai onko se vain kohtelias tekosyy sille, ettei halua tavata?"

Se on vain tekosyy. Naiset antavat mieluummin tekosyyn kuin kertovat suoraan, koska suoraan kertomalla on suurempi riski miehen suuttumiseen.

Itselle ihan sama miten mut torjuntaan. Uutta matoa koukkuun vaan. 

Niin, tai haluavat pitää kuminauhan päässä jos joskus "ehtisi". Tätä tekevät niin miehet kuin naisetkin. Ei katkaista välejä, kaiken varalta. Vetoavat kiireeseen niin kauan kuin toinen sen sietää. 

Jos tarpeeksi kiinnostaa niin aikaa kyllä löytyy. Tämä on vanha viisaus ja pitää edelleen paikkaansa. 

Miksi kukaan nainen laittaisi 50v ukon tapailua muun elämänsä edelle? Pikkuisen delusionaaliset kuvitelmat taatalla itsestään.

Vierailija
134/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päteekö tämä myös toisin päin jos kyseessä on yh-isä ja nainen pyrkii hänen kanssa suhteeseen? Että naisen pitää olla olematta naisvauva ja ottaa osaa?

Lähdetään siitä liikkeelle, että naiset eivät jahtaile perheenrikkoja-isejä :D

Vierailija
135/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeen ja lasten muutettua maailmalle sitähän on uudelleen aikaa olla 25-vuotias ja nauttia elämästä. Täissä on saavutettu se, mitä haluaa saavuttaa, omakotitalo on ostettuna ja exä on muuttanut lähes sinne, missä pippuri kasvaa. Toisaalta on aikaa toiselle, halua pitää kuin kukkaa kämmenellä ja kohdella kuin prinsessaa. Joka päivä en halua olla naisen kanssa, mutta pari kertaa viikossa kyllä hyvinkin tai esim. viikonloppuisin viettää minilomia.

Ota koira. Niin ne muutkin miehet tekevät. Sitä koiraa voi sitten hemmotella ja kohdella kuin kukkaa kämmenellä.

Vierailija
136/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, olen lapsivapaa 45v nainen joka asuu pienessä kerrostaloasunnossa (eli aika minimaalisesti kotitöitä), ja en todellakaan jaksaisi tavata ketään säännöllisesti montaa kertaa viikossa!

Ensinnäkin arkipäivät menee töissä ja aikaeroista johtuen  useimpina iltoina on töitä vielä 18/19 asti. Silloin kun ei ole, varaan illan harrastamiselle. Eli arkipäivinä (pl perjantai illat) en todellakaan jaksa enää alkaa treffaamaan ketään - en siirtymään jonkun luo illaksi, enkä etenkään viihdyttämään omassa kotonani.

Viikonloppuna haluan ainakin yhden päivän ihan itselleni, että saa olla rauhassa ja tehdä mitä haluaa milloin haluaa. Lisäksi tapaan ystäviä muutaman kerran kuussa, eikä niinä päivinä jää enää sosiaalista patteria muille. 

Eli tapaamiselle jää aikaa yksi päivä viikossa - ehkä joskus voi järjestyä toinenkin lyhyempi treffiaika, mutta ei mitenkään sitä enempää, ilman että tinkisin omast

Koska ap on miesvauva ja haluaa naisen huomiota sekä r e i k ä ä . Samasta syystä varmaan rikkoi perheensäkin, ei kestänyt jäädä kakkoseksi lapsille.

Vierailija
137/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos vaan kuule eläisit sitä 50v eronneen ukon ja vanhainkotia lähestyvän vanhuksen elämää.

Vierailija
138/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Eli mitä, kaikki yh-isät ovat perheenrikkojia vai? Aika jyrkkä mielipide. Samalla logiikalla siis kaikki yh-äidit ovat perheenrikkoja-naisia?

Vierailija
139/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sä hoidat perheelle jokapäiväiset ruoat, siivoukset, pyykinpesut ja kaupassakåynnit muutamassa tunnissa?

Jo koneellinen pyykkiä + kuivari on yli 3 t. 

Tosin koneet tekee sen pesemisen ja kuivaamisen. Mies voisi mennä naisen luo siksi aikaa viettämään iltaa, jos haluaa aikaa viettää yhdessä. Miksi aina pitäisi olla juuri miehen luona?

Vierailija
140/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran kanssa ei voi harrastaa seksiä. Tai minä en ainakaan voi.

M48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi