Millaiset ominaisuudet ihmisessä herättävät muissa kateutta?
Kommentit (107)
Narsistit ja juopot voivat olla kateellisia kenelle tahansa mistä tahansa. Normaali ihminen ei edes ymmärrä että pitäisi olla
Se että on maksanut asuntolainansa nelikymppisenä ja asuu Helsingissä pientalossa.
Se, ettei 47-vuotiaana ole vielä minkäänlaisia esivaihdevuosioireita.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit ja juopot voivat olla kateellisia kenelle tahansa mistä tahansa. Normaali ihminen ei edes ymmärrä että pitäisi olla
Väitän, että ellei ole koskaan omasta mielestään tuntenut kateutta, on joko äärimmäisen onnellinen omaan elämäänsä tai kieltäytyy tunnistamasta ja tuntemasta kateutta. Asia erikseen, jos on jatkuvasti kateellinen tai kateellinen seikoista, joista kukaan terveen järjen omaava ei olisi, kuten työttömälle työttömyysrahasta, jos on itse töissä käyvä tai sairastumisesta, jos on itse terve.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikki voi herättää kateutta. Joillakin kateus herää aina joku saa, onnistuu tai tyytyy. Oli sitten itsellä vaikka mitä. Perinnön jaot on klassisia esimerkkejä.
Jotkut kadehtii jopa vuokralla asumista kun "on niin helppoa ja on varaa siihen:
Riippuu kateuden lajista. Toisinaan kateus kertoo siitä mitä toivoisi itselläkin olevan ja antaa vinkin mitä tavoitella tai mihin suuntaan itseään kehittää. Toisaalta se, että haluaa jotakin ei edellytä kateutta heitä kohtaan joilla jo on. Katkeroittavaa on se kateus joka kumpuaa siihen tyyliin ettei muillakaan saisi olla vaikkei itse haluaisikaan samaa. Tai ennemmin kadehtiaa ja tahtoo toisen menettävän kuin vaivautuisi itse työskentelemään sen eteen, että saavuttaisi saman.
Karuinta on kuitenkin se, jos saa jonkun toisen unelmoiman mitä ei ole halunnut.