Millaiset ominaisuudet ihmisessä herättävät muissa kateutta?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No minä puhun itseni puolesta aivan samoin kuin sinä puhut itsesi puolesta. Et varmastikaan koe, että sun pitäisi huomioida myös minut, kun kerrot suhtautumisestasi elämään? Ihan samalla tavalla minun ei tarvitse vastaavassa tilanteessa huomioida sinua. "
En ollut se, kuka väitti, että 40 vuotiaat ovat kaikki yleisesti ottaen tyytyväisiä elämään. No eivät ole, edes suurin osa varmasti.
Mutta se ei liity ikään vaan siihen että ei elä.
Mihin perustat väitteesi sille, että ei elä? Entä jos elää, mutta on eksistentiaalinen kriisi?
Miks olis? Parasta aikaa naisen elämässä tuo
No se on hyvä, jos sinä ajattelet niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä viinapää
Miksi ihmeessä tällainen herättäisi kateutta? Rahaa tuhlaantuu enemmän viinan ja terveys menee ennen pitkää pilalle.
Pysyy pidempään menossa mukana kun kestää viinaa.
Siinä vaiheessa kun itse olen jo pöydän alla lähtevät toiset jatkojen jatkojen jatkoille. Herättäähän se kateutta.
Tunnetuimpia lienevät 1. älykkyys, 2. kauneus/komeus, 3. varakkuus ja menestys. Mainitut ovat myös eniten pilkkaa herättäviä.
Isot tissit ja pärse. Paksut nakkihuulet.
Se, että uskaltaa olla oma itsensä ja tehdä jotain omaa juttua, olla luontaisesti erilainen ja sanoa mielipiteensä ääneen. Ja uskaltaa muuttaa elämäänsä ja pyrkiä parempaan. Täällä ei saisi poiketa massasta. Nähty niin monta kertaa tämä rapuämpäri.
Paksu lompakko sillä saa kaiken mainitun.
Vierailija kirjoitti:
Se, että uskaltaa olla oma itsensä ja tehdä jotain omaa juttua, olla luontaisesti erilainen ja sanoa mielipiteensä ääneen. Ja uskaltaa muuttaa elämäänsä ja pyrkiä parempaan. Täällä ei saisi poiketa massasta. Nähty niin monta kertaa tämä rapuämpäri.
Tämä. Heti kun ilmaisee mielipiteensä, joutuu arvioitavaksi. Ihmiset eivät osaa suhtautua siihen kuin avoimeen keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Heti kun ilmaisee mielipiteensä, joutuu arvioitavaksi. Ihmiset eivät osaa suhtautua siihen kuin avoimeen keskusteluun.
Yksi laumaihminen yritti aikoinaan ohjeistaa, että asioita ei pidä ajatella. Pitää vaan elää ja tehdä niinkuin muutkin, niin pärjää elämässä.
Vierailija kirjoitti:
No näitä edellä mainitsemiasi ominaisuuksia voidaan tulkita myös niin, että olet näiden "kateellisten" mielestä itsekäs ja ahne.
Ongelma on se, että moni tulkitsee kateudeksi sen jos toinen ihminen on ärtynyt sinusta. Se toinen ei välttämättä tulkitse erilaisuuttasi, räväkkyyttäsi ja suorasanaisuuttasi muuksi kuin ärsyttäväksi öykkäröinniksi ja itsensä korostamiseksi. Kuten sinäkin ilmeisen huomaamattasi korotat itsesi "massan" yläpuolelle joka elää "rapuämpärissä".
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen niille ihmisille, jotka osaavat olla luontevasti muiden seurassa. Melkein kaikkea muuta voi opetella, mutta tuon taidon kanssa joko synnytään tai se jää puuttumaan.
Harmittaa, koska tuo on ehkä tärkein ominaisuus myös työnhaussa. Jos rinnakkain on useampi yhtä pätevä hakija, niin kyllä näistä valitaan se mukavin ja rennoin tyyppi.
Ehkä seuraavassa elämässä sitten..
Ei valita mukavinta ja rennointa, eikä kyvykkäintä, vaan "normaalein" ja "paikkansa ymmärtävä".
Jos olet fiksumpi kuin pomo, ei valita. Tai siis vain erittäin fiksut ja pätevät johtajat uskaltavat palkata itseään pätevämpiä ihmisiä.
Jos et tunnusta jotain näkymätöntä hierarkiaa, vaan kohtaat kaikki ihmiset ns. samalta viivalta, ei valita. Koska pikkusieluisuus, nokkimisjärjestys ja epävarmuus.
Suurin osa ei kestä ihmisiä, jotka luottavat itseensä ja vieläpä ihan aiheellisesti. Pyrkyrit kyllä hyväksytään ja täydet idarit, narsistit ja nössykät, kunhan pelaavat "oikeilla" säännöillä. Jos et mene siihen kategoriaan, on viisainta etsiä muita samanlaisia. "Normaalien" maailmassa alkaa välitön alas painaminen.
Syntymälahjana saatu kauneus, älykkyys, musikaalisuus, hyvät geenit, laihuus, koulutus ja tittelit, sukuhistoria ja sen kautta tullut tunnettavuus, hyvä tyyli vaatetuksen suhteen (voidaan myös ostaa kun löytyy pätäkkää), uusi auto/talo, se että jotakuta onnistaa esim saa lottovoiton, kaunis/komea puoliso, lapset, lomamatkat ulkomaille ja niistä somessa kertominen, mielenkiintoiset harrastukset ja harrastukset jotka vaativat vaivannäköä jotta niissä kehittyy (esim marathonin juokseminen)= on aikaa ja energiaa laittaa harrastukseen jne jne. Ihmiset ovat kateellisia milloin mistä, lähinnä niistä asioista joita heillä ei ole. Lapsena yksi tyttö kiusasi minua ekalla luokalla. Häneltä kysyttiin miksi ja hän vastasi koska on kateellinen kun minulla on isä. Hänellä ei ollut ja oli jossain nähnyt minun isäni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito kiltteys ja totuudellisuus
Tulee vaan hyväksikäytetykdi
Ei tule, kun on omat rajat. Olen vanhempana miettinyt paljon lasten tulevaisuutta ja sitä, että pysyvätkö he turvassa. Totta kai kaikkea voi sattua, mutta omassa elämässäni olen huomannut, että kun mulla oli lapsena turvallinen kasvuympäristö (huom. ei aina seesteinen ja kiva, mutta perusturvallinen), mulle kehittyi terveet rajat. Kun ihmiselle kehittyy terveet rajat, se auttaa mm. vetäytymään epämiellyttävistä tilanteista ja välttelemään vaarallisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko sanoa, että en kauheasti välitä siitä, miten ihmiset arvioivat mun elämää.
Ei kannata kadehtia, parasta on itsensä kehittäminen ja/tai tyytyminen siihen mitä on.
Kateus katkeroittaa, eikä kukaan kuitenkaan saa kaikkea toivomaansa.
Ole reilusti oma itsesi ja nauti elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kadehtia, parasta on itsensä kehittäminen ja/tai tyytyminen siihen mitä on.
Kateus katkeroittaa, eikä kukaan kuitenkaan saa kaikkea toivomaansa.
Ole reilusti oma itsesi ja nauti elämästä.
Ei kaikki kateus oke pahansuopaa. Kateus voi olla sitäkin, että haluaisi jonkin ominaisuuden itselleen, mutta se on syystä tai toisesta mahdotonta.
Melkein mikä tahansa ominaisuus, mitä ei itsellä ole. Eräs kollega oli kateellinen lapsista, vaikken mitenkään tuonut esille lapsiperheihanuutta, koska se ei sellaista ole. Samainen kollega puhui erään kollegan kauniista vaimosta aivan tavallisen näköisenä.
Ei KAIKKI. Mutta sellaisiakin on. Ja olisihan se paljon helpompaa elämää.