Millaiset ominaisuudet ihmisessä herättävät muissa kateutta?
Kommentit (107)
Rypythän on kauniit:)
Kehut myös herättävät kateutta.
Vierailija kirjoitti:
"No minä puhun itseni puolesta aivan samoin kuin sinä puhut itsesi puolesta. Et varmastikaan koe, että sun pitäisi huomioida myös minut, kun kerrot suhtautumisestasi elämään? Ihan samalla tavalla minun ei tarvitse vastaavassa tilanteessa huomioida sinua. "
En ollut se, kuka väitti, että 40 vuotiaat ovat kaikki yleisesti ottaen tyytyväisiä elämään. No eivät ole, edes suurin osa varmasti.
Mutta se ei liity ikään vaan siihen että ei elä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miks ihmeessä??? Olen 46 ja rakastan elämääni vuosi vuodelta aina vain enemmän, kun nykyään saa olla äijiltä edes vähän rauhassa. Oletko siis tuhlannut elämäsi pelkästään miesten kautta elämiseen? Voi raukka."
Mä luulen, että viestin kirjoittaja on mies, joka haluaisi, että naiset eivät ajattele mitään muuta kuin että kelpaavatkohan he miehille.
No se selittäisi!
Ehkä sun päässäsi.
No ei tolle oikein muuta selitystä voi olla.
Ei voi ei, sun mieli haluaa uskoa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No minä puhun itseni puolesta aivan samoin kuin sinä puhut itsesi puolesta. Et varmastikaan koe, että sun pitäisi huomioida myös minut, kun kerrot suhtautumisestasi elämään? Ihan samalla tavalla minun ei tarvitse vastaavassa tilanteessa huomioida sinua. "
En ollut se, kuka väitti, että 40 vuotiaat ovat kaikki yleisesti ottaen tyytyväisiä elämään. No eivät ole, edes suurin osa varmasti.
Mihin perustat väitteesi sille, että ei elä? Entä jos elää, mutta on eksistentiaalinen kriisi?
Se, että ihminen uskaltaa olla oma itsensä, on itsevarma eikä välitä muiden mielipiteistä.
Ihan kaikki voi herättää kateutta. Joillakin kateus herää aina joku saa, onnistuu tai tyytyy. Oli sitten itsellä vaikka mitä. Perinnön jaot on klassisia esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustat väitteesi, että suurin osa ei ole? Onko suurimmalla osalla ollut huono elämä?
En tiedä absoluuttista totuutta ja galluppia tai tutkimusta sulle tähän hätään heittää. Perustan väitteeni sille, mitä omassa piirissäni olen kokenut. Olen nähnyt myös aika paljon erilaisia ihmiskohtaloita elämäni aikana.
Tulee mieleen, että jos tuttavapiirisi on paljolti kärsinyt aika rankkoja asioita, he tuskin ovat olleet sitten onnellisia nuorempanakaan, eikä silloin olekaan kyse juuri iästä.
Vierailija kirjoitti:
Salilla käyminen, hyvä kunto ja pizzan syöminen herättää ainakin kateutta (poliiseissa). Samoin kaupungilla baareissa käynti herättää suunnattoman raivon, kateuttako?
Runsas baarissa käyminen tietyn iän jälkeen tuskin herättä kateutta ja tuskin raivoakaan. Imo näkisin miehen, joka käyttää suuren osan vapaa-ajastaan baareiluun epäpotentiaalisena ja ehkä hieman epäkypsänäkin kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä viinapää
Miksi ihmeessä tällainen herättäisi kateutta? Rahaa tuhlaantuu enemmän viinan ja terveys menee ennen pitkää pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Aito kiltteys ja totuudellisuus
Tulee vaan hyväksikäytetykdi
Voi olla, että menneisyys seuraa perässä. Kyllä siihen osittain vanheneminenkin liittyy. Sitä ei halua vanheta, jos kokee että elämä ei oikein ole ehtinyt vielä alkaakaan.
Työskentely muualla kuin valtiolla herättää myös kateutta (ja raivoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsevarmuus.
Pötyä.
Hyvä, terve itseluottamus. Itsevarmuus on jotain ihme öyhötystä, takki auki leuhottamista nenä pystyssä, esittämistä, feikkiä.
Itseensä luottava ei öyhötä vaan hänellä on todenmukainen käsitys itsestään ja kyvyistään sekä heikkouksistaan.
Hän hyväksyy itsensä ja muut.
Tuo on ihan oma tulkintasi. Ei itsevarmuus tarkoita mitään esittämistä tai feikkiä. Sellainen, jonka pitää korostaa itseään, nimenomaan ei ole itsevarma.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miks ihmeessä??? Olen 46 ja rakastan elämääni vuosi vuodelta aina vain enemmän, kun nykyään saa olla äijiltä edes vähän rauhassa. Oletko siis tuhlannut elämäsi pelkästään miesten kautta elämiseen? Voi raukka."
Mä luulen, että viestin kirjoittaja on mies, joka haluaisi, että naiset eivät ajattele mitään muuta kuin että kelpaavatkohan he miehille.
No se selittäisi!
Ehkä sun päässäsi.
No ei tolle oikein muuta selitystä voi olla.
Ei voi ei, sun mieli haluaa uskoa asioita.
Minä en ollut se, joka ehdotti tuota. Minä vain ihmettelin, että kuka luulee kaikkien nelikymppisten haikailevan kakskymppisen elämää. En itse vaihtais pois päivääkään.
Ainoa syy olla nuoren näköinen on elää äijien huomion kautta. Usko tai älä, jotkut meistä on kokeneet sen huomion pelkästään rasitteena. Meille näkymättömäksi muuttuminen miesten silmissä on mahdollisuus, ei uhka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustat väitteesi sille, että ei elä? Entä jos elää, mutta on eksistentiaalinen kriisi?
Miks olis? Parasta aikaa naisen elämässä tuo
En tiedä absoluuttista totuutta ja galluppia tai tutkimusta sulle tähän hätään heittää. Perustan väitteeni sille, mitä omassa piirissäni olen kokenut. Olen nähnyt myös aika paljon erilaisia ihmiskohtaloita elämäni aikana.