Puun kaadon hinta.
Mitä tuollaisesta yleensä maksetaan, jos haluaa maalla kaadattaa kuusta ja Koivua, mutta ei tarvitse sitä itse. Isot puut kyseessä.
Kommentit (97)
Meiltä kaadettiin muutama kymmen isoa puuta ja saatiin niistä voittoa vajaa tonni. Koivua, kuusta, pari mäntyä.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä kaadettiin muutama kymmen isoa puuta ja saatiin niistä voittoa vajaa tonni. Koivua, kuusta, pari mäntyä.
Oksat meni energiaksi ja niistäkin vähän maksoivat.
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Tässäkin on vedetty aika raskaasti hanuriin jos isoja puita. Mutta kuitenkin saamapuolelle jäitte.
Tuttu metsuri sano et pihapuukaadot ja tontti raivaukset on parasta. Asiakkaat ei tajua mistään mitään ja lähes aina saa vietyä tukit mukanaan. Saa päivän hommasta tonnin ja puut myydessä toisen
Oletko sinä koskaan nähnyt yhtään puuta? Ei elävä puu mikään tolppa ole vaan siinä on aina enemmän tai vähemmän oksia, lehtipuissa voi olla useampia haaroja. Puun osat eivät tule suoraan alaspäin, koska alapuolella on se pystyssä oleva runko ja oksia. Väistämättä osa puusta kaatuu johonkin suuntaan.
Katso televisiosta Savotta-ohjelmaa. Siinä on ollut ainakin jossakin jaksossa aika haastavia puita kaadettavana.
Saatan olla nähnyt muutamankin puun kun olen metsänomistaja ja tuollaisen edellämainitun operaation itse tehnytkin.En suosittele yrittämään tuota jos ei ole mitään käsitystä kuinka tuossa toimitaan mutta nostimia ja sahoja vuokrataan aivan kaikenlaisille ihmisille.Henkilönostimella on tarkoitus karsia puu pystyyn joten oksat ja rungot osat menevät hallitusti oikeaan osoitteeseen,kannattaa jatkaa telkkarista ohjeiden hakemista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Tässäkin on vedetty aika raskaasti hanuriin jos isoja puita. Mutta kuitenkin saamapuolelle jäitte.
Pari tarjousta saatiin ja toinen olis ollut +-0. Mukana oli myös pari hankalampaa kaatoa. Toki jos kuutioiden mukaan olisi maksettu niin olis ollut isompi summa. Tonttipuita ja plussalle kuitenkin jäätiin eli sikäli ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi v....u tätä palstaa. Kerroin että sain 4k€ kun kaadatin koivut ja kuusia. Pelkkää alapeukkua
Tukki voi olla 1-2 kuutiota. Kuution hinta on 70-95€. Eli yksi puu voi maksaa vaikka 70-180€.
Eli jos teillä idiooteilla on useampia puita vaikka 10. Niin joku firma hakee ne ilmaiseksi. Jos niitä on vaikka 20 saatte rahaa siitä.
Kovin ovat puut ja tukkien mitat kasvaneet niistä ajoista, kun minä niitä vuosikymmeniä sitten mittasin. Se oli todella järeä tukki, joka latvaläpimitta oli 45 cm ja pituus 460 cm. Tavallisesti olivat ehkä 0,3 kuutiota ja sekin oli iso.
Kuten jo moneen kertaan on mainittu, riippuu niin monesta muuttuvasta tekijästä, että aloittaja saa tarkan hinnan, kun kysyy tarjouksia. Meillä on puita kaadettu ja vedetty kanto
Nyt täytyy pitemmän linjan metsäammattilaisena kysyä, missä olet nähnyt 1-2 kuution tukin? Ehkä jossakin Amerikassa, mutta Suomessa edes kokonainen puu on harvoin yli kuution, varsinkaan tavallinen pihapuu.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä koskaan nähnyt yhtään puuta? Ei elävä puu mikään tolppa ole vaan siinä on aina enemmän tai vähemmän oksia, lehtipuissa voi olla useampia haaroja. Puun osat eivät tule suoraan alaspäin, koska alapuolella on se pystyssä oleva runko ja oksia. Väistämättä osa puusta kaatuu johonkin suuntaan.
Katso televisiosta Savotta-ohjelmaa. Siinä on ollut ainakin jossakin jaksossa aika haastavia puita kaadettavana.
Saatan olla nähnyt muutamankin puun kun olen metsänomistaja ja tuollaisen edellämainitun operaation itse tehnytkin.En suosittele yrittämään tuota jos ei ole mitään käsitystä kuinka tuossa toimitaan mutta nostimia ja sahoja vuokrataan aivan kaikenlaisille ihmisille.Henkilönostimella on tarkoitus karsia puu pystyyn joten oksat ja rungot osat menevät hallitusti oikeaan osoitteeseen,kannattaa jatkaa telkkarista ohjeiden hakemista :)
Ei siinä ainakaan hyvin paljon oksia ollut karsittavaksi, jos oli tolppa jo siinä vaiheessa, kun nosturin kanssa menit sitä sahaamaan.
Olen kaatanut puita ja saanut viedä puun mennessä koska maksoin siitä 50 euroa. Puusta tuli klapeja 300 euron edestä.
Ei siinä ainakaan hyvin paljon oksia ollut karsittavaksi, jos oli tolppa jo siinä vaiheessa, kun nosturin kanssa menit sitä sahaamaan.
Tolppa siitä tulee kun nostimen kanssa karsit.Vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi v....u tätä palstaa. Kerroin että sain 4k€ kun kaadatin koivut ja kuusia. Pelkkää alapeukkua
Tukki voi olla 1-2 kuutiota. Kuution hinta on 70-95€. Eli yksi puu voi maksaa vaikka 70-180€.
Eli jos teillä idiooteilla on useampia puita vaikka 10. Niin joku firma hakee ne ilmaiseksi. Jos niitä on vaikka 20 saatte rahaa siitä.
Kovin ovat puut ja tukkien mitat kasvaneet niistä ajoista, kun minä niitä vuosikymmeniä sitten mittasin. Se oli todella järeä tukki, joka latvaläpimitta oli 45 cm ja pituus 460 cm. Tavallisesti olivat ehkä 0,3 kuutiota ja sekin oli iso.
Kuten jo moneen kertaan on mainittu, riippuu niin monesta muuttuvasta tekijästä, että aloittaja saa tarkan hinnan, kun kysyy ta
Nyt täytyy pitemmän linjan metsäammattilaisena kysyä, missä olet nähnyt 1-2 kuution tukin? Ehkä jossakin Amerikassa, mutta Suomessa edes kokonainen puu on harvoin yli kuution, varsinkaan tavallinen pihapuu.
Pihapuut nimenomaan voi olla tosi vanhoja. Talousmetsässä puut kaadetaan alle sadan vuoden ikäisenä. Minulla on pihalla vanha tammi jonka runko on metrin läpimitaltaan tyvestä. Kyllä siinä puussa ihan takuulla on enemmän kuin kuutio puuta. Pelkät oksat on jo ohuen tukkipuun paksuisia.
Monella pihalla on nurkkauksia jonne henkilönostimen saa vietyä lähinnä helikopterilla. Ei tarvitse kummoinen rinne olla niin auton peräkoukussa kulkeva nostin on mahdoton saada puun luokse.
Aina sitä keinot keksii, mutta aika harhakuvitelmaa, että tuosta noin vaan peruuttaa nostimen kanssa paikalle ja rapsii puun pätkiksi. Voi olla vaikka minkälaista kivikkoa ja rakennuksia edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaadan 10€ puu.
Entä jos asiakas haluaa myydä ne kaatajalle. Mitä tollasesta maksetaan
Ei mitään. Jos 1-5 puuta pitää kaataa, pätkiä ja viedä pois niin luuletko, että tuosta lystistä joku vielä maksaa sulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo moneen kertaan on mainittu, riippuu niin monesta muuttuvasta tekijästä, että aloittaja saa tarkan hinnan, kun kysyy ta
Pitemmän linjan metsä ammattilainen osaa varmaan kertoa mitat 0.5 kuution tukille?
Noin 150 €, jos ei tarvita nosturia. Jos asiakas haluaa klapittaa rungon itselleen mutta haluaa että kaataja vie oksat pois, se tekee satasen lisää. Vaihtoehtoisesti kaatokulujen päälle kaataja saa maksutta rungon, jos vie myös oksat pois.
Tulee kalliita klapeja jos metsurin laittaa ne pilkkomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi v.....u tulis sota ja tappaisi sun kaltaiset sössöttöjöt. Suomessa on ollut kauan kuusen tavoite 70v ikä jolloin tulee n kuutio tilavuudeksi..
Ihan mielenkiinnosta paljonko oli tilavuus mun kaatamalla ennätys kuusella. 33m pituutta 75cm läpimitta tyvestä.
Kuutio.
Vierailija kirjoitti:
Tulee kalliita klapeja jos metsurin laittaa ne pilkkomaan.
Tulee kalliiksi jos laho puu päästetään kaatumaan talon päälle. Sen jälkeen metsurin taksa kuulostaa edulliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo moneen kertaan on mainittu, riippuu niin monesta muuttuvasta tekijäs
Mittaus tosielämästä: puun pituus 17m (mänty), laskin että 1,3 kuutiota puun määrä tuossa.Komea tuulenkaato. Yllä LATVA 45cm.....aika iso ...ei taideta tuntea edes puun osien nimityksiä.Toinen samassa ketjussa ,33 m kuusi kuution.....aikamoinen lipputanko.
Tukki puille on tavoite kuutiot laskettu ja alle kuution ei kannata edes kaataa.
Mutta koska olemme mamma palstalla kaikki idiootit ovat äänessä