Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti eikä kukaan ulkopuolinen tiedä siitä

Vierailija
06.06.2025 |

Työt menee ja olen siinä hyvä ja arvostettu. Viina ei haise ja näytän siistiltä ja huolitellulta. Käytän laadukkaita ja kalliita vaatteita, kenkiä. Asun Helsingissä meren äärellä arvoalueella, kotini on sisustettu antiikilla. Käytän paljon energiaa ulkonäkööni, en ole turvonnut enkä lihonut. Hampaat on valkaistu ja hoidettu, käyn manikyyrillä, kosmetologilla ja kampaajalla säännöllisesti. Olen ulkoisesti kaunis. Kotini on siisti, jopa ylisiisti. 

toinen asia on se, että olen alkoholisti. Juon salaa ja toleranssi on noussut siten etten juuri saa krapulaa vaan herään joka aamu freessinä jo ennen klo 6 töihin.  Esimiehet ja työntekijät arvostavat osaamistani ja pärjään töissä loistavasti. Ulkoisesti näytän menestyneeltä mutta sisäisesti olen pahoinvoiva

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP olet täysin oikeassa. Kerrankin joku järkevä kommentti. 

Vierailija
42/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt vain reippaasti hakemaan apua siihen sisäiseen pahoinvointiin. Alkoholi lähinnä lisää sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei tiedä VIELÄ, mutta jos todella olet alkoholisti, niin sille on tyypillistä, että se etenee (kuten muutkin sairaudet) ja jossain vaiheessa asia kyllä näkyy ulospäinkin. Siihen voi toki mennä pitkäkin aika, tai sitten ei, nopeus on yksilöllistä. 

Mutta jos tosiaan tiedät olevasi alkoholisti, niin se on jo yksi askel oikeaan suuntaan, kunhan saavutat oman pohjasi, pystyt ehkä aloittamaan toipumisprosessin. Toivottavasti se tulee vastaan ennen kuin olet menettänyt kaiken!

Vierailija
44/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan kyllä että kaikki voi romahtaa. Vielä on parisuhde, vielä juominen on pysynyt ns kontrollissa, vielä on omaisuutta, vielä on terveyttä, vielä on ura ja työpaikka. Mutta kaikki voi muuttua ja mikään ei ole varmaa

Vierailija
45/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on eroa vetääkö illalla muutaman lasin viiniä vai litran kossua. 

Jep. Kossu ei turvota samalla tavalla

Vierailija
46/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä oma nenä enää tunnistakaan sitä vanhan viinan hajua, eli varmasti ainakin välillä haiset.

Väkisinkin jotkut tietävät, vaikka vakuuttelet itsellesi että salaisuutesi on turvassa.

Toivottavasti pääset pian kohtaan, jossa et jaksa pitää turhia pintaliito-kulissejasi enää. Mitä se varallisuus ja asema vaimonsa murhannutta psykiatriakaan vankilassa auttaa?

Toivottavasti saat apua itsellesi, kaikkea hyvää <3

T. Piilovittuileva mulkku, hyvää kesää sullekin:):)

Juopon tunnistaa siitä, että valehtelee kun avaa suunsa. Eikä erota ilkeää ja hyvää ihmistä toisistaan. Juoppo ei ole kovin hyvä, vain juoppo.

Vierailija
47/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät paljastaa sinut. Henkilöt jotka olleet tekemisissä alkoholistien kanssa hoksaavat kyllä pienistä jutuista. Lopeta ajoissa alkoholi syö aivoja ja yllätys romahdus voi tulla koska vaan.

Vierailija
48/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oltiin töissä päissään perkele.

Vierailija
49/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkoholisti ja vaikka töissä kaikki tietävät homman nimen, ei kukaan ole puuttunut asiaan. Ei sinällään, että edes kiinnostaisi. Äitini kuoli maksakirroosiin, eli olisi parempi pikkuhiljaa aika lopetella tämä touhu...

Vierailija
50/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä juuri sinusta tekee sinusta alkoholistin, eli mikä on se ero tissuttelijaan?

Kaikki suurkuluttajat eivät ole alkoholisteja. Ja absolutisti voi olla alkoholisti.

Vierailija
51/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sun alkoholismin huomaa ja pystyy toteamaan myös labroissa. Et vain itse tiedä. Lääkäreillä on korkea kynnys mainita epäilyistään, jotka syntyvät tietyistä veriarvoista, koska moni niistä voi johtua muustakin asiasta.

Jos et käy lääkärissä, se on eri juttu. Mutta työterveydessä joku saattaa laittaa sinut B-PEthiin ja otetaan siitä sitten koppi eli sinut ohjataan hoitoon. Työstä riippuen saatat myös saada varoituksen.

Tämä ei ole totta, ei kaikkien kohdalla. Osa pystyy hoitamaan homman niin,etteivät muut huomaa. Asia voi toki muuttua ajan myötä mutta ei välttämättä sitäkään. Tiedän yhden lääkärin, joka veti lääkiksen kännissä, kertoi asiasta jopa ihan TV:ssä. Totesi proffan todenneen, ettei voitolla totta, ts. ei ollut huomannut mitään.

Vierailija
52/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toleranssi nousee ensin ja sitten laskee, olet aamulla vielä kännissä ja luulet olevasi freesi vaikka olet kännissä. Jännä että usein alkoholistien kodit ovat alkuun siistejä vähän liiankin siistejä 

Vierailija
53/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toleranssi nousee ensin ja sitten laskee, olet aamulla vielä kännissä ja luulet olevasi freesi vaikka olet kännissä. Jännä että usein alkoholistien kodit ovat alkuun siistejä vähän liiankin siistejä 

Kai se on sitäkin että todistelee itselle, et eihän minulla ole mitään isoa oikeaa ongelmaa, koska kyllähän minä vielä pystyn kotinikin pitämään tiptop.

Haetaan balanssia siivouksesta, ehkä sekavaan oloon ja henkiseen pahoinvointiinkin.

Vierailija
54/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi voit pahoin? Etkö voisi hakeutua terapiaan ja katkaisuun? Aika monet alkoholistit on myös älykkäitä ja varmaan herkkiäkin. Liian monet alkoholisteista elää vain oman päänsä sisällä lääkiten traumojaan alkoholilla. Minun mielestä sinun pitäisi päästä terapiaan. 

Vierailija
55/55 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 17 vuotta siitä, kun minun juominen loppui. Touhu oli pahimmillaan vuosina 2003 - 2008 ja meni niin pahaksi, että viimeinen vikaliike lopetti juomisen. Siitä lähtien ollut täysin alkoholittomalla linjalla. Aikoinaan en edes hakenut apua, eikä kukaan edes yrittänyt auttaa, mutta kun alkoholistia ei voi auttaa muut kuin alkoholisti itse. Vasta vankilassa aloin miettiä asioita, miksi kaikki meni niin kuin meni ja syy löytyi peilistä. Sen jälkeen pystyi vasta kasvamaan ihmisenä ja ymmärtämään asioita. Alkoholilla oli minuun hyvin voimakas, idiootiksi tekevä, vaikutus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi