Mikä ammattikouluala työllistää parhaiten tällä hetkellä ja tulevaisuudessa?
Mikä ammattikouluala työllistää parhaiten tällä hetkellä ja tulevaisuudessa?
Mitä voisi tehdä etänä?
t. akateeminen
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Jätehuolto,ympäristönhuolto.
Mitä tuo ympäristönhuolto on käytännössä?
Ajattelitko lähteä itse amikseen vai kaverin puolesta kyselet?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko lähteä itse amikseen vai kaverin puolesta kyselet?
Itse. Ehkä.
ei mikään jos meinaat että Suomessa?
Jos olet matikan tai fysiikan tohtori niin suosittelen automaatioasentajan hommia.
On useita aloja missä on pula tekijöistä. Palkka on sitten pk seudulla max 2000e/kk brutto
-espoolainen 4 tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet matikan tai fysiikan tohtori niin suosittelen automaatioasentajan hommia.
En ole.
Of jos on edes vähääkään hyvännäköinen tai paljon muovia.
Itseäni kiinnostaisi seuraavat:
kirjastovirkailija
hammashoitaja (lähihoitaja)
liikunnanohjaaja (toisen asteen perustutkinto, ei AMK)
merkonomi (kirjanpitäjä)
kokki (oma pieni ravintola)
Mikähän noista olisi työllistävin?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Joo kannattaa yli 6000e kuukausi palkan sijaan opiskella hommaan mistä saa 2500e ja lisäksi ennemmin palkataan junnu joka ei ymmärrä vielä mitään työelämsät eikä osaa lukea sopimuksia toisin kuin professori.
Vierailija kirjoitti:
kirjastovirkailija
merkonomi (kirjanpitäjä)
-ap
Jos jatkaisin nyt akateemisia opintoja, valitsisin ravitsemusterapian.
-ap
Vierailija kirjoitti:
kirjastovirkailija
merkonomi (kirjanpitäjä)
-ap
Kirjastovirkailijoihin on valtavasti hakijoita ja entistä vähemmän työpaikkoja koska leikataan.
hammashoitajat on pääosin ulkomaalaustaustasia tämä on merkki halpatyövoimasta eli matalasta palkasta.
syntyvyys on alhaista joten liikunanohjaajista alkaa olla yli tarjontaa.
merkonomeja tulee kuin sieniä sateella ja 70% haluaa taloushallinon puolelle ennemmin kuin aspaan (olen merkonomi opiskelija)
Kokki työllistää sata varmasti mutta vain sen hetken kunnes olet konkurssissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo ympäristönhuolto on käytännössä?
Huolletaan ympäristöä tietenkin.. voi höpsöä.
-Kylmis
Lääketieteellinen tiedekunta on lääkärien Amis. Töitä riittää ja palkka on hyvä.
Toki kaikki eivät lääkiksestä valmistumisensa jälkeen toimi lääkäreinä. Voihan joku autopeltiseppäkin lähteä ajamaan F1- kilpa-autojakin. Amiksesta päästyään.
Ja monesta rikollisestakin on tullut linnassa oikea juristi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjastovirkailija
merkonomi (kirjanpitäjä)
-ap
Kirjastovirkailijoihin on valtavasti hakijoita ja entistä vähemmän työpaikkoja koska leikataan.
hammashoitajat on pääosin ulkomaalaustaustasia tämä on merkki halpatyövoimasta eli matalasta palkasta.
syntyvyys on alhaista joten liikunanohjaajista alkaa olla yli tarjontaa.
merkonomeja tulee kuin sieniä sateella ja 70% haluaa taloushallinon puolelle ennemmin kuin aspaan (olen merkonomi opiskelija)
Kokki työllistää sata varmasti mutta vain sen hetken kunnes olet konkurssissa.
Kiitos Sinulle! Näin juuri olen itsekin ajatellut. Ei vitsi, kun ei jaksaisi enää pitkiä yliopisto-opintoja, mutta pitäisikö vielä miettiä ravitsemusterapiaa.
-ap
Maarakennus on tällä hetkellä työllistävin ammatillinen koulutus. Kaivinkonekuskit revitään jo kesken opintojen vakitöihin. T. Amis-opo
Hoitoalan työt ei ainakaan lopu. Hampaidenhoito, vanhustenhoito jne. Lisäksi näkisin, että ruokaa tehdään jatkossakin. Ihmisten pitää kuitenkin syödä. "huoltomies-tyyppiset" työt tulee myös jatkumaan. On pitkä matka, että näitä "persvakomiehiä" voitaisiin korvata kenelläkään. Siis näitä, jotka korjaa rikkoutuneen putken, raivaa puut tieltä pois, hiekottaa portaikot, hoitaa lumityöt, ajaa nurmikot, fiksaa vuotavan hanan jne. Samoin raksapuolen työt tulee jatkumaan, ei ole oletettavaa, että joku robotti tulisi ja asentaisin johonkin taloon sähköt. Varmaan valmisratkaisut lisääntyy, mutta kyllä ne käsityöt säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Lääketieteellinen tiedekunta on lääkärien Amis. Töitä riittää ja palkka on hyvä.
Toki kaikki eivät lääkiksestä valmistumisensa jälkeen toimi lääkäreinä. Voihan joku autopeltiseppäkin lähteä ajamaan F1- kilpa-autojakin. Amiksesta päästyään.
Ja monesta rikollisestakin on tullut linnassa oikea juristi.
Tulkitsen, että saatat olla lääkäri. Moni nuoruuden kaveri opiskeli lääkäriksi. Minusta ei siihen ole. Vaikka minulla on tietoa paljon ja opin helposti, en usko, että pystyisin tekemään toimenpiteitä ja antamaan ensiapua yms muille ihmisille. Psykiatria ei myöskään olisi minun juttuni. Tuohon pitää olla kutsumus, kuten vaikkapa papiksi.
-ap