Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita jotka ovat rakastuneet Turkuun?

Vierailija
05.06.2025 |

Tänäänkin jokirannassa oli niin iloista ja kaunista väkeä, nuoria ihmisiä nurmikolla, iäkkäämmät kahviloiden terassilla. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jokapäiväinen työmatka kulkee Tuomiokirkon ohi

Vierailija
2/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kokee elinvoiman palaavan Hki Turku junareissulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on kaunis. 

Vierailija
4/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei vain ohi, pysähdy jokirantaan joskus 😉

Vierailija
5/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein kokee elinvoiman palaavan Hki Turku junareissulla!

Niin totta! 

Vierailija
6/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kaupunki, murre ei niinkään!😉

Vierailija
7/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis kaupunki, murre ei niinkään!😉

Empä tiedä. Olevinaan isokin kaupunki mutta teiden kunto on keskustassakin samaa tasoa kuin tuppukylissä. Paksut kerrokset katupölyä, halkeilee sieltä täälä, rotvallit ihan vituralla.

Vierailija
8/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä enkä haluaisi muuttaa täältä pois. Mutta olen ihastunut Turkuun ja käyn siellä usein. En osaa sanoa millaista siellä on talvella, koska olen käynyt vain ajalla huhtikuu-lokakuu. Minulla on aina siellä sellainen olo, että olen jotenkin lähempänä muuta Eurooppaa kuin täällä Helsingissä. Olen asunut kauan Ruotsissa (se oli silloin sivistynyt kulttuurimaa) ja muistelen Turussa käydessäni niitä ihania vanhoja aikoja.

Vierailija
9/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko cypress hill vai snoopy doggy joka totesi että Turusta tulee maailman paras ruoho. 

Tällänen lausunto oli joskus jossain musalehdessä.

Vierailija
10/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea joki, aivan tavanomainen keskusta, merikin vasta jossain syrjempänä, ihmisillä aivan kamala murre, talvia ei ollenkaan. En ymmärrä. Ei ehkäpä Suomen kurjin kaupunki (koska sehän on tietenkin Kouvola), mutta mielestäni ehdottomasti yliarvostetuin.

Vierailija
11/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei vain ohi, pysähdy jokirantaan joskus 😉

No on siellä niin usein tullut pyörittyä ettei typäivän päälle oikein innostu kuin käppäillä eteenpäin

Vierailija
12/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on kaunis. Hienoja vanhoja taloja, jokiranta eläväinen, raikas merituuli. Linna, tuomiokirkko. Vilkas opiskelijaelämä. Olen asunut nyt vuoden ja jaksan ihastella. 

Vierailija
13/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskea joki, aivan tavanomainen keskusta, merikin vasta jossain syrjempänä, ihmisillä aivan kamala murre, talvia ei ollenkaan. En ymmärrä. Ei ehkäpä Suomen kurjin kaupunki (koska sehän on tietenkin Kouvola), mutta mielestäni ehdottomasti yliarvostetuin.

Ei se tähän aikaan vuodesta ole ruskea. Syksyllä kun savimaata huuhtoutuu yläjuoksulta, sitä voi toisinaan kutsua ruskeaksi. Mene Fölin vesibussilla (3 €) Hirvensaloon tai Ruissaloon, tai muilla aluksilla ulkoilusaarille, näet kyllä sopivasti mertakin. 

Vierailija
14/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä vieläkin Turussa yhtäkkiä pysähtyy ja huomaa, onpas tuossa kaunis talo, miksen ole huomannut aiemmin. Ja olen kuitenkin asunut jo 20 v. 

Vierailija
15/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko cypress hill vai snoopy doggy joka totesi että Turusta tulee maailman paras ruoho. 

Tällänen lausunto oli joskus jossain musalehdessä.

Massive Attack. 

Vierailija
16/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä enkä haluaisi muuttaa täältä pois. Mutta olen ihastunut Turkuun ja käyn siellä usein. En osaa sanoa millaista siellä on talvella, koska olen käynyt vain ajalla huhtikuu-lokakuu. Minulla on aina siellä sellainen olo, että olen jotenkin lähempänä muuta Eurooppaa kuin täällä Helsingissä. Olen asunut kauan Ruotsissa (se oli silloin sivistynyt kulttuurimaa) ja muistelen Turussa käydessäni niitä ihania vanhoja aikoja.

Täällä ei ole enää talvea. Aina sataa vettä ja tuulee. 

Vierailija
17/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Kaunis kaupunki ja aina alkaa hymyilyttää, kun sinne pääsee. Saisipa koko elämän siirrettyä sinne, niin olis kaikki hyvin! Turun murrekin kuulostaa kivalta, juuri aamulla luin jostain netistä Turun sanomien (kai) yleisönosastoa ja joku oli kirjoittanut sinne turun murteella. Ai että!  Ja kun on sijaintinsa puolestakin niin hyvä, niin talvet lyhyitä.

Vierailija
18/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole enää talvea. Aina sataa vettä ja tuulee. 

Muuta Ouluun. Talvi kestää 8kk ja tuulesta ei ole pulaa.

Vierailija
19/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
20/27 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on ihana! Jokiranta, Tuomiokirkon puisto, taidemuseo. Jotenkin niin rauhallinen tunnelma kesäiltana. Muuallakin kivoja paikkoja kaupungissa. Ei mitään siteitä minulla kaupunkiin mutta voittaa kolhon Tampereen ja Jyväskylän ja Kuopion missä keskusta on ruma ja järven rannalla vain satama.