Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hammaslääkärin tuolit ovat epäergonomisia ja kapeita asiakkaille

Vierailija
05.06.2025 |

Muutenkin on aina kauhun paikka ja nyt on käsinojatkin poistettu joista voisi pitää kiinni. Nyt käsille ei ole muuta paikkaa kuin vatsan päällä pitää. Ainakin kunnallisessa tuolit on uudistettu surkeasti.

Tuolit ovat kapeita vaikka olen itse M kokoa, kuinka hankalaa niissä onkaan istua isomman ihmisen. Tuoliuudistus on selkeästi paha virhe. Paljonko tuohonkin on mennyt sotealueiden rahaa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kapeita? Kovia kyllä

Hyvin oon minäkin mahtunu. 

Vierailija
22/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niitä käsiä pitää vaikka lääkärin polvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus. Tuolin tuotantokustannukset pienenevät, kun materiaalia säästetään. Tuolin hinta pysyy toki ennallaan tai jopa kasvaa. 

Vierailija
24/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö jossain pääsee kunnalliseen hammashoitoon? Yritin päästä kun hampaasta lohkesi iso pala poies ja minun käskettiin paikata se itse. Apteekista saa paikkausainetta. Oli pakko käydä yksityisellä. Kaveri oli saanut ajan kunnalliseen ja kertoi että hän oli ainoa suomalainen odotushuoneessa. Näin meitä kohdellaan Suomessa. 

No .esillä Helsingissä pääsee. Akuutisti tai jonottamalla.  Eikä odotushuoneessa ole kuin koululaisia. 

Vierailija
25/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne juuri minun kokoiselle tehtyjä, kun en kyllä tunnista tuolin olleen koskaan mikään ongelma?

Vierailija
26/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villi veikkaus. Tuolin tuotantokustannukset pienenevät, kun materiaalia säästetään. Tuolin hinta pysyy toki ennallaan tai jopa kasvaa. 

Eiköhän tuoli ole suunniteltu ergonomisesti hammaslääkärin tarpeisiin. 

Vierailija
27/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä kantabaarissa täällä ihmiset oikein käy hampaitaan porauttamassa, kun moni täällä esittelee tilanteen kuin jonkun ristiinnaulitsemisen.

Ja jos pää on liian alhaalla, niin ei se lääkärin saati tuolin vika ole, että ette saa suutanne auki asiasta. 

Vierailija
28/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta ne ovat niin ihania tuoleja, että melkein nukahdan niihin. Haluaisin sellaisen kotiinin lukutuoliksi . tietenkin varustettuna kirjanpidikkeellä.

Vierailija
29/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä kantabaarissa täällä ihmiset oikein käy hampaitaan porauttamassa, kun moni täällä esittelee tilanteen kuin jonkun ristiinnaulitsemisen.

Ja jos pää on liian alhaalla, niin ei se lääkärin saati tuolin vika ole, että ette saa suutanne auki asiasta. 

Kantabaarissa. Minä käyn yksityisellä ( ja hemmetin kalliilla) hammaslääkäriasemalla ja minä mainitsin aiemmassa kommentissa tuosta pää alaspäin asennosta. Olen kuvitellut, että se on asento, mikä pitää olla eikä ole tullut mieleen pyytää mulle parempaa asentoa. Kiitos informaatiostasi, ensi kerralla osaan ohjeistaa henkilökuntaa.

Vierailija
30/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni taas tuntuvat aivan liian leveiltä ja pitkiltä aina. Nykyään muistan sentään laittaa ei liukuvat vaatteet, jotta pysty tuolissa. 

Vierailija
31/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät ole. Kävin juuri kunnallisella hammaslääkärillä ja tuolissa oli käsinojat vaikka uusia tuolia olivat. Meillä on muutenkin hyvä hammaslääkäri, sain peruutusajan seuraavalle päivälle kun soitin sinne.

Vierailija
32/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olikohan berner tässäkin mukana tuoli "uudistus" mennyt yhtä pahasti pieleen kuin taksitkin. tuskin tuolista enää epämiellyttävämpää pystyy tekemään. kokemusta on.

En usko, koska hammaslääkäri tarvitsee edelleen koulutuksen, eikä odotushuoneessa parveile kilpailevia tummia hammaslääkäreitä kiskomassa toisten potilaita kädestä omille vastaanotoilleen. 

Vierailija
33/33 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkeissä pitäisi olla käsinojissa kunnon puristuskahvat ja jalatkin olisi hyvä sitoa kiinni kun hammaskiven poisto on niin inhottavaa.