Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?

Vierailija
04.06.2025 |

Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?

Kommentit (20647)

Vierailija
15741/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista uimaopetusta koskien. Kerrankin vastauksissa vältyttiin kaksinaismoralismilta. 

Olepa hyvä.

On aivan ymmärrettävää, että kristillisen kotikoulun kiivaalle puolustajalle sen ulkopuolinen yhteiskunta näyttäytyy pelottavana tapainturmeluksena, vääräuskoisuutena, homosaationa, väestönvaihtona, jne syntien pesänä, jolta lapsia pitää varjella eristyksissä pitämällä. Näin kuvittelen Tommy ja Karoliina Karfinkin ajattelevan.

Minä en näin ajattele. Olen hyvin turmeltunut, miehiä on ollut joka sormelle ja monesta kulttuurista. Mutta itse olen sitä mieltä, että vanhemmilla on oikeus kasvattaa lapset omien arvojensa mukaisesti, niin kauan kun se ei aidosti uhkaa heidän henkeään, terveyttään ja mielenterveyttään. Karfien tapauksessa en tiedä, uhkaako. Muodostan mielipiteeni vasta jos jotain tuomioita annetaan joskus tai jos ylipäänsä tapauksesta annetaan julkisuuteen enemmän tietoa kuin tähän asti. Jos ei anneta, totuus jää mysteeriksi. 

Vierailija
15742/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä yksi offtopic, toivottavasti linkki toimii: lukaiskaahan toinen moka tästä koosteesta. Aika tuttua tyyliä ja lampaat mainittu.

https://www.feissarimokat.com/2025/07/foliohattu-kiristaa-osa-41/#googl…

Ei yllätä yhtään, että kirjoittajan elämäntilanne on mikä on tuolla asenteella. 

Liittyi aiheeseen miten? Vaikutat kirjoitustyylisi perusteella samalta joka täällä jatkuvasti iskee nyrkkiä pöytään ja kiukuttelee että ei kuulu aiheeseen. 

Ei, en se minä ollut. Tänne kirjoittaa moni muukin.

Herkullisia juttuja tuon linkin takana!

Ja liittyy aiheeseen siten, että on kuin suoraan Karfien töppäilyjen puolustelijoiden soperteluista. Lampaatkin mainittu.

Lampaaksi kutsuminen on tainnut todella mennä ihosi alle. Apu siihen löytyy kuitenkin terapiasta, ei vauva-palstan Karf-ketjusta. Voimia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15743/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia argumentteja mahtaa olla ruotsinkielisillä keskustelupalstoilla?  Onko kukaan lukenut vai ovatko palstat suljettuja?  Olisi kiinnostavaa tietää, ovatko kovinkin kiihkeästi Karfien puolella.  Kuuluuko siellä lainkaan järjen ääniä.  Kertoisi paljon tästä vähemmistöstä. Näytteleeköhän kieli jotakin osaa keskustelussa?

Vierailija
15744/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomen syyttäjät , lääkärit, poliisit sosiaalityöntekijät ym. Eivät sentään liity Karfin tapaukseen. Mitähän tässäkin olisi muka vuodettu ja mihin tai kenelle? 

Pohjanmaan poliisi taas liittyy, ihan viran puolesta :) Kuulopuheen mukaan myös lain väärällä puolella. 

Syyttäjästä ei kukaan juuri nyt maininnutkaan mitään, mutta hyvä kun muistutit. Minfolla kerrotaan erään aluesyyttäjän sotkeutuneen tapaukseen korviaan myöten. Se taitaa hiertää sinua?

Vierailija
15745/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä yksi offtopic, toivottavasti linkki toimii: lukaiskaahan toinen moka tästä koosteesta. Aika tuttua tyyliä ja lampaat mainittu.

https://www.feissarimokat.com/2025/07/foliohattu-kiristaa-osa-41/#googl…

Ei yllätä yhtään, että kirjoittajan elämäntilanne on mikä on tuolla asenteella. 

Liittyi aiheeseen miten? Vaikutat kirjoitustyylisi perusteella samalta joka täällä jatkuvasti iskee nyrkkiä pöytään ja kiukuttelee että ei kuulu aiheeseen. 

Ei, en se minä ollut. Tänne kirjoittaa moni muukin.

Herkullisia juttuja tuon linkin takana!

Ja liittyy aiheeseen siten, että on kuin suoraan Karfien töppäilyjen puolustelijoiden soperteluista. Lampaatkin mainittu.

Ja mieliteko siepata lapsi ja kadota 💡

Mokan päähenkilö selvästi seuraa tapausta. 

T. Trooppisessa yössä Feissarimokia selannut linkittäjä

Vierailija
15746/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se poliisi sitten näitä lahkolaisia ja vuotanut Karfeille poliisien liikkeistä paon aikana?   Tällaisesta oletuksesta luin minfosta. Syyttäjistä en tiedä eivätkä he minua hierrä.  Minfoa kyllä luen. Poliisin jutun ei vaan mielestäni tarvitse liittyä tähän mitenkään.  

Vierailija
15747/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011393513.html

Onkohan yhteyttä Karfeihin?

LÄNSISUOMALAISEN poliisimiehen epäillään vuotaneen salaisia viranomaistietoja useiden vuosien aikana. Pohjanmaan poliisilaitos luonnehtii työntekijänsä epäiltyä rikostapausta vakavaksi.

Vanhemman konstaapelin toiminnasta on aloitettu aiemmin tänä vuonna rikostutkinta. Pohjanmaan poliisilaitos pidätti hänet rikosepäilyjen vuoksi virasta keväällä.

Erittäin hyvä kysymys!

Poliisin organisaatiota ja työnjakoa tuntematta on vaikea arvioida, onko ruotsinkielisen Pohjanmaan asioita hoidettavana Seinäjoella, mikä jutussa mainitaan virkarikoksen tekopaikkana.

Tietosuojarikos viittaisi siihen, että on

Ja taas toisaalta, jos on vuotanut useista tapauksista urkkimiaan tietoja, lausunyo olisi perusteltu 🧐

Ilmeisesti Karfien papn alkuvaiheessa piilottelijoille on vuodettu lähes reaaliaikaista tietoa, ja sitä ei saisi vain urkkimalla selville toisesta kunnasta käsin, vai saisiko?

Ja vielä toisaalta, jos operaatio on alussa ollut iso, vahvuutta on varmasti tarvittu myös paikkakunnan ulkopuolelta. Tuskin Pedersöressä on edes omaa poliisiasemaa. Silloin uutisen epäillyllä tietovuotajalla olisi voinut olla pääsy ensikäden tietoon. Spekulaatiota, spekulaatiota. 

Vierailija
15748/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko se poliisi sitten näitä lahkolaisia ja vuotanut Karfeille poliisien liikkeistä paon aikana?   Tällaisesta oletuksesta luin minfosta. Syyttäjistä en tiedä eivätkä he minua hierrä.  Minfoa kyllä luen. Poliisin jutun ei vaan mielestäni tarvitse liittyä tähän mitenkään.  

Speku oli täällä ensin 😎

Liittyy tosiaan aivan vähintään siten, että Pohjanmaan poliisi vuotaa tietoa niin pahasti, että päätyy jo tutkittavaksi ja mediaan aiheesta. 

Vierailija
15749/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista uimaopetusta koskien. Kerrankin vastauksissa vältyttiin kaksinaismoralismilta. 

Olepa hyvä.

On aivan ymmärrettävää, että kristillisen kotikoulun kiivaalle puolustajalle sen ulkopuolinen yhteiskunta näyttäytyy pelottavana tapainturmeluksena, vääräuskoisuutena, homosaationa, väestönvaihtona, jne syntien pesänä, jolta lapsia pitää varjella eristyksissä pitämällä. Näin kuvittelen Tommy ja Karoliina Karfinkin ajattelevan.

Minä en näin ajattele. Olen hyvin turmeltunut, miehiä on ollut joka sormelle ja monesta kulttuurista. Mutta itse olen sitä mieltä, että vanhemmilla on oikeus kasvattaa lapset omien arvojensa mukaisesti, niin kauan kun se ei aidosti uhkaa heidän henkeään, terveyttään ja mielenterveyttään. Karfien tapauksessa en t

Vai turmeltunut :DDD 

Ei seksuaalisesti vapaamielinen puhu itsestään noin. Haiskahtaa uskonnollisen debatöörin yhdistetyltä roolihahmolta ja runkkufantasialta, kun eri kulttuuritkin mainittu. 

Tsemppaa vähän ensi kertaan, ja kivaa kesäpäivää sinullekin!

Vierailija
15750/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia argumentteja mahtaa olla ruotsinkielisillä keskustelupalstoilla?  Onko kukaan lukenut vai ovatko palstat suljettuja?  Olisi kiinnostavaa tietää, ovatko kovinkin kiihkeästi Karfien puolella.  Kuuluuko siellä lainkaan järjen ääniä.  Kertoisi paljon tästä vähemmistöstä. Näytteleeköhän kieli jotakin osaa keskustelussa?

Tuolla länsinaapurissa keskustelu aiheesta on hyvin maltillista. Rantaruotsalaisten hihhuliuskovaisten tapakulttuuri kyllä tunnutaan tuntevan.

https://www.flashback.org/t3678500

Vierailija
15751/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaat ne jaksaa täällä määkiä päivästä toiseen vaikka ulkona laitumet ovat vihreimmillään.

Vierailija
15752/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä: olen perheen elämäntilanteen takia ollut 3 vuoden ajan 'kotiopiskelussa' (ala- ja yläkoulun taitteessa) ja normaalille (korostan asiaa siksi, että minulla ei ole ollut mitään "oppimisvaikeuksia" tai vastaavia) lapselle/nuorelle tuo ei ole mikään ongelma. Painotan myös sitä, että olin ollut useamman vuoden normaalissa koulussa, eli tietynlainen 'oppimisen malli' oli olemassa.

Kielissä ja matematiikassa tarvitsin apua/ohjausta (ja sain sitä vanhemmilta) mutta nk. reaaliaineet, nehän käytännössä vain luetaan kirjat läpi ja opitaan/omaksutaan asiat. Voi käyttää kirjakaupoista saatavia kirjoja, eli samoja mitä tavallisessa koulussakin käytetään.

Viittaan tällä siihen, ettei kotiopiskelu ole vaikeaa(!) sanoisin että jopa helpompaa siinä mielessä, että jos haluaa (ja kuten itse tein) niin voi keskittyä yhteen oppiaineeseen kerrallaan. Luet kirjan läpi, käyt muutaman kerran, ehkä harvemminkin riittää(?) meidän elämäntilanteeseen tuo muutama kerta vuosi sopi parhaiten, vuodessa esittämässä mitä osaat.

Minä juttelin yhden opettajan kanssa, ja täytin pari A4:sta missä oli kysymyksiä (veikkaan että ko. aineiden kokeista tai kirjoista poimittuja tehtäviä?) ja minusta oli mukavia hetkiä. Mitään ongelmia ei ollut, ja suurin osa aineista meni niin, että luin kirjan, tein jonkinlaiset muistiinpanot vihkoon (usein saatoin piirrellä kuvia vähän ajan kuluksikin) ja jos kirjassa oli kysymyksiä/tehtäviä vastailin niihin.

Vanhemmat ylimalkasesti seurasivat mitä tein (pl. kielet ja matikka) mutta muuten oli "omillani". Mutta kuten sanottua, korostan että olin "normaali" ja muutenkin paljon kirjojen lukemista harrastava lapsi, eli ehkä kaikille ei ole noin helppoa. Mutta minusta kotiopiskelu ei ole vaikeaa, eli sen pitäisi(!) kyllä kaikilta onnistua...

Vierailija
15753/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaus "kieli näyttelee osaa" on jo itsessään svetisismi, spelar någon roll.

Tommy Karfia haastateltiin suomalaisessa mediassa takavuosina niinkin arkisessa asiassa kuin jalkapallomatsin seuraajana. Hän ei suomalaiselle toimittajalle suostunut vastaamaan suomeksi. Tommy ja Karoliina Karfia haastateltiin MTV3:lle heidän kokemansa viranomaisvainon takia. Haastateltavana Karoliina puhui äidinkieltään suomea, Tommy ruotsia. On mahdollista, ettei Tommy edes osaa suomea.

Karoliinan asianajaja Sankamo katsoi asiakseen antaa ymmärtää, että joitakin Karfien lapsia oltaisiin oltu sijoittamassa "luonnollisen kielialueen ulkopuolelle". Eli ilman muuta ruotsinkielisyys on osa Karfien kokemaa viranomaisvainoa.

Tosin tuolla ruotsalaisella foorumilla asiaa ei nähdä mitenkään kielipoliittisena asiana.

Vierailija
15754/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Vai turmeltunut :DDD 

Ei seksuaalisesti vapaamielinen puhu itsestään noin. Haiskahtaa uskonnollisen debatöörin yhdistetyltä roolihahmolta ja runkkufantasialta, kun eri kulttuuritkin mainittu. 

Tsemppaa vähän ensi kertaan, ja kivaa kesäpäivää sinullekin!<<

Kaiveleeko, kun liberaalit naiset ei enää saa miehiä?

Vierailija
15755/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä "turmeltunut" kotikoulun puolustaja oli kuin olikin ainoastaan hihhuliuskovaisen konservatiivin luoma Putous-hahmo ja seksuaalifantasia hetkiin, jolloin Herra ei ole katselemassa.

Vierailija
15756/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lampaat ne jaksaa täällä määkiä päivästä toiseen vaikka ulkona laitumet ovat vihreimmillään.

Mistä tiedä vaikka lammas näitä naputtelisi ihan laitumella. On ihanaa olla lammas kesälaitumilla.  Eipä tarvitse pelätä poliisin kolkuttelevan ovella.  Eräät ne saavat sitäkin pelätä, ne kätkijät.

Vierailija
15757/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä "turmeltunut" kotikoulun puolustaja oli kuin olikin ainoastaan hihhuliuskovaisen konservatiivin luoma Putous-hahmo ja seksuaalifantasia hetkiin, jolloin Herra ei ole katselemassa.

Eli on olemassa vain liberaaleja ja konservatiiveja. Aika ahdas ja kapeakatseinen maailmankuva, mutta ymmärrettävää kun tekstejäsi lukee.

Vierailija
15758/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olepa hyvä.

Minä en näin ajattele. Olen hyvin turmeltunut, miehiä on ollut joka sormelle ja monesta kulttuurista. Mutta itse olen sitä mieltä, että vanhemmilla on oikeus kasvattaa lapset omien arvojensa mukaisesti, niin kauan kun se ei aidosti uhkaa heidän henkeään, terveyttä

Samaa pohdiskelin minäkin ja sitä, millaiseen arvomaailmaan tämäkin ihminen lapsensa  mahdollisessa kotikoulussa kasvattaisi.  Feikkinä pidin tarinaa minäkin, ihan jo kielensä perusteella.

Vierailija
15759/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Samaa pohdiskelin minäkin ja sitä, millaiseen arvomaailmaan tämäkin ihminen lapsensa  mahdollisessa kotikoulussa kasvattaisi.  Feikkinä pidin tarinaa minäkin, ihan jo kielensä perusteella.<<

Millaiseen arvomaailmaan arvelet? Seksuaalisesti vapaaseen ja siihen että nainen voi tehdä mitä haluaa? Onko se yhtäkkiä paha juttu? 

Eri

Vierailija
15760/20647 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kotikoulun vastustajille: jos hartaan kristityn perheen lapset täytyy pakottaa julkiseen peruskouluun, täytyykö islaminuskoiset lapset (myös tytöt) pakottaa julkiseen uimakouluun? 

Jos ei, miksi?

Pitääkö sinut pakottaa suljetulle hoitoon vai onko avohoito mahdollista kun syöt lääkkeesi Sari?

Joka toinen kommentti tässä keskustelussa on totalitarismin ihannointia. Miten häiriintynyt porukka tähän keskusteluun oikein osallistuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi