Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Yli 30 vuotta eläkkeellä olleiden määrä kasvaa hurjaa vauhtia."

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Jokaisen pitäisi maksaa eläkettä vain itselleen.

Vierailija
2/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne sukupolvi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa.

Vierailija
4/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tietty vähemmistö luvuissa mukana..

Vierailija
5/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on enemmän alle 30v eläkeläisiä kuin yli 90v eläkeläisiä, joten turha syytellä työeläkettä saavia (ja vuodesta 1993 sitä maksaneita), kun ongelmaeläkeläiset ovat aika lailla nuoria eikä heillä ole ollut aikaa itse eläkkeitä säästellä.

Vierailija
6/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on enemmän alle 30v eläkeläisiä kuin yli 90v eläkeläisiä, joten turha syytellä työeläkettä saavia (ja vuodesta 1993 sitä maksaneita), kun ongelmaeläkeläiset ovat aika lailla nuoria eikä heillä ole ollut aikaa itse eläkkeitä säästellä.

Ja kerkeävät olla 50 vuotta eläkkeellä, tai 60 jopa.

Vierailija
7/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö 70-luvulla syntyneille mustapekka käteen maksellessa eläkkeitä itseään vanhemmille ja nuoremmille?

Vierailija
8/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kerkeävät olla 50 vuotta eläkkeellä, tai 60 jopa.

Totta, nää nuoret eläkeläiset on uskomattoman hyväkuntoisia ollakseen eläkeläisiä.

Vierailija
9/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt monet jatkaa töissä saa palkan ja eläkkeen.

Vierailija
10/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa jutussa puhuttiin vanhuuseläkkeellä olevista.

Vierailija
11/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä kävi mielessä, miksi minun pitäisi saada mitään muuta eläkettä kuin mahdollisesti työkyvyttömyyseläkettä sitten, kun en enää kykene työhön. Olen ehtinyt työttömänä puuhata kaikenlaista mitä tekisin todennäköisesti myös eläkkeellä, joten joutaisin kyllä olemaan töissä loppuelämäni, jos vain on työkykyinen. 

Vierailija
12/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän nuo ennusteet on oikein laskettu? Eläkeikää on voimakkaasti nostettu kohti 66-70 vuotta. Meidän suvussa on isovanhemmat kuolleet n. 75-84 vuotiaina. 

Vierailija
13/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän nuo ennusteet on oikein laskettu? Eläkeikää on voimakkaasti nostettu kohti 66-70 vuotta. Meidän suvussa on isovanhemmat kuolleet n. 75-84 vuotiaina. 

Meillä on kuoltu alle 70 vuotiaina.

Tilastot on tehty taas tukemaan annettuja agendoja mitään todellisuutta niissä ei ole.

Vierailija
14/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tästä on tullut muoti-ilmiö nuoret lähtevät eläkkeelle ei tarvitse raataa

Vierailija
15/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
16/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahne sukupolvi. 

Mitäs nämä on?  Perus vauvapalstan mammoja taitaa.

https://www.is.fi

Maailma on monille nuorille liikaa: Alle 35-vuotiaiden eläkehakemuksissa hurja nousu

5.8.2025 Alle 35-vuotiaiden hakemien mielenterveysperusteisten työkyvyttömyyseläkkeiden määrä on kasvanut 37 prosenttia vuosien 20182024 välillä. Vuonna ...

Vierailija
17/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eläkettä ei vain yksinkertaisesti mene johonkin lukitulle tilille palkasta/muista etuuksista aina tietty määrä kuukaudessa? Sitten kun jäisi eläkkeelle, niin sieltä tulisi kuukaudessa sinulle aina tietty määrä rahaa, ja enempää et pystyisi käyttämään. Kukaan ei voisi väittää, että ne eläkkeet olisivat muiden maksamia.

Vierailija
18/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö 70-luvulla syntyneille mustapekka käteen maksellessa eläkkeitä itseään vanhemmille ja nuoremmille?

Kyllä, juuri näin. Tätä uupuneena koko yhteiskuntaa kannattelevaa kaiken maksavaa sukupolvea ei kyllä päästetä eläkkeelle. Eikä tietenkään voidakaan, koska kuka silloin tekee ja maksaa?

Vierailija
19/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että täälläkin olevista suurin osa haukkujista on juuri tätä porukkaa.

Vierailija
20/21 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että täälläkin olevista suurin osa haukkujista on juuri tätä porukkaa.

Ei voi, kun on.  Ruikutetaan niiden eläkkeistä ketkä tehnyt yli 40 vuotta töitä.  Ei huomata että ne nuoret mt eläkeläiset ei ole itse maksaneet senttiäkään eläkemaksuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi