"Yli 30 vuotta eläkkeellä olleiden määrä kasvaa hurjaa vauhtia."
Kommentit (21)
Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa.
Onkohan tietty vähemmistö luvuissa mukana..
Meillä on enemmän alle 30v eläkeläisiä kuin yli 90v eläkeläisiä, joten turha syytellä työeläkettä saavia (ja vuodesta 1993 sitä maksaneita), kun ongelmaeläkeläiset ovat aika lailla nuoria eikä heillä ole ollut aikaa itse eläkkeitä säästellä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on enemmän alle 30v eläkeläisiä kuin yli 90v eläkeläisiä, joten turha syytellä työeläkettä saavia (ja vuodesta 1993 sitä maksaneita), kun ongelmaeläkeläiset ovat aika lailla nuoria eikä heillä ole ollut aikaa itse eläkkeitä säästellä.
Ja kerkeävät olla 50 vuotta eläkkeellä, tai 60 jopa.
Jääkö 70-luvulla syntyneille mustapekka käteen maksellessa eläkkeitä itseään vanhemmille ja nuoremmille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kerkeävät olla 50 vuotta eläkkeellä, tai 60 jopa.
Totta, nää nuoret eläkeläiset on uskomattoman hyväkuntoisia ollakseen eläkeläisiä.
Nyt monet jatkaa töissä saa palkan ja eläkkeen.
Tossa jutussa puhuttiin vanhuuseläkkeellä olevista.
Yksi päivä kävi mielessä, miksi minun pitäisi saada mitään muuta eläkettä kuin mahdollisesti työkyvyttömyyseläkettä sitten, kun en enää kykene työhön. Olen ehtinyt työttömänä puuhata kaikenlaista mitä tekisin todennäköisesti myös eläkkeellä, joten joutaisin kyllä olemaan töissä loppuelämäni, jos vain on työkykyinen.
Mitenkähän nuo ennusteet on oikein laskettu? Eläkeikää on voimakkaasti nostettu kohti 66-70 vuotta. Meidän suvussa on isovanhemmat kuolleet n. 75-84 vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän nuo ennusteet on oikein laskettu? Eläkeikää on voimakkaasti nostettu kohti 66-70 vuotta. Meidän suvussa on isovanhemmat kuolleet n. 75-84 vuotiaina.
Meillä on kuoltu alle 70 vuotiaina.
Tilastot on tehty taas tukemaan annettuja agendoja mitään todellisuutta niissä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
tästä on tullut muoti-ilmiö nuoret lähtevät eläkkeelle ei tarvitse raataa
Vierailija kirjoitti:
Ahne sukupolvi.
Mitäs nämä on? Perus vauvapalstan mammoja taitaa.
Maailma on monille nuorille liikaa: Alle 35-vuotiaiden eläkehakemuksissa hurja nousu
5.8.2025 Alle 35-vuotiaiden hakemien mielenterveysperusteisten työkyvyttömyyseläkkeiden määrä on kasvanut 37 prosenttia vuosien 20182024 välillä. Vuonna ...
Miksi eläkettä ei vain yksinkertaisesti mene johonkin lukitulle tilille palkasta/muista etuuksista aina tietty määrä kuukaudessa? Sitten kun jäisi eläkkeelle, niin sieltä tulisi kuukaudessa sinulle aina tietty määrä rahaa, ja enempää et pystyisi käyttämään. Kukaan ei voisi väittää, että ne eläkkeet olisivat muiden maksamia.
Vierailija kirjoitti:
Jääkö 70-luvulla syntyneille mustapekka käteen maksellessa eläkkeitä itseään vanhemmille ja nuoremmille?
Kyllä, juuri näin. Tätä uupuneena koko yhteiskuntaa kannattelevaa kaiken maksavaa sukupolvea ei kyllä päästetä eläkkeelle. Eikä tietenkään voidakaan, koska kuka silloin tekee ja maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että täälläkin olevista suurin osa haukkujista on juuri tätä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että täälläkin olevista suurin osa haukkujista on juuri tätä porukkaa.
Ei voi, kun on. Ruikutetaan niiden eläkkeistä ketkä tehnyt yli 40 vuotta töitä. Ei huomata että ne nuoret mt eläkeläiset ei ole itse maksaneet senttiäkään eläkemaksuja.
Kamalaa. Jokaisen pitäisi maksaa eläkettä vain itselleen.