Miksi monesti ne oikeesti älykkäimmät jää yksin ja niitä pilkataan?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Älykäs osaa aina muokkautua seuran mukaan ja valita puheenaiheensa sopiviksi.
Niin mutta tuolloin tehdään keskustelu toiselle nautittavaksi, ei älykkäämmälle.
Olen älyisä, mutta ilmapää ihmisten ilmoilla 🧐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia kaksi älykästä eivät päädy yhteen? Vai eikö äly siihen riitä löytää toinen älykäs?
Samaa ihmettelen. Kyllä minulle on löytynyt monia älykkäitä ystäviä sekä älykäs kumppanikin. Miksi ihmeessä ainoat vaihtoehdot olisi joko sietää pilkkaa, tai olla yksin.
Minulla on älykäs puoliso. Ei se kuitenkaan rajaa ulos Apn esittämää väittämää.
Vierailija kirjoitti:
Laumasielu on kauhea otus. Kuten täälläkin monesti näkee.
"valta kansalle" tietäisi suomen tuhoutumista hetkessä.
Ei valtaa kansalle
Kyllähän viisaille ihmiselle on tyypillistä, että nuorempana kun muut bilettää ja bailaa, niin tiede ja filosofia, tai vastaava, imee mielenkiinnon. Lukeminen on yksinäistä puuhaa, mutta välttämätöntä, jos haluaa saada tietoa päähänsä, eikä ajatteleminen oikein luonnistu ilman kunnon tietoa.
Poikkeavia kiusataan aina. Älykäs on usein poikkeava, koska suurin osa ihmisistä on tyhmiä.
Olen joutunut olemaan jatkuvan vähättelyn, vääristelyn ja mitätöinnin kohteena itseäni tyhmempien toimesta, jotka kuorossa hyökkää minua vastaan milloin mistäkin aiheesta ja syystä. On vaikea käsittää, onko kyse siitä ettei ymmärretä kokonaiskuvaa, ei kausaliteettia, ei omaa osuutta vai onko kyseessä pahuus. Irrationaalisesti väännetään asiat kerta toisensa perään minun syyksi, vaikka itse on ollut se joka ensin arvosteli, vähätteli, mitätöi. En ole itse yhtään konfliktihakuinen. Samat naamat tekee myös sitä että jos olen jonkun asian kertonut ja se tulee esiin jossain yhteydessä, esittävät kuin ei olisi koskaan kuulleetkaan. Tässäkin kohtaa mietin onko tahallista, vai eikö vain mene ymmärrykseen ja sitä kautta muistiin.
Tämän ketjun 'älykkäät' eivät enimmäkseen siltä kyllä vaikuta. Pääsääntöisesti älykkäät osaavat hakeutua pois ympäristöistä, joissa älykkyydestä rankaistaan.
En koe itseäni erikoisemmin viisaaksi, mutta tiedän monest montaa. Nykypäivänä kevemieliset eivät voi keskustella perehtyneiden, 'viisaiden', kanssa, koska heidän tunteisiin painottuva näkemyksensä maailmasta murenisi täysin. Pelkästään tämä riittää siihen, että välttelee jotain ihmistä. Ja jopa ilmankin, että puhuttaisiin mistään asioista.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi pilkata kun oma äly ei riitä
Huomaahan sen täälläkin, miten jokaista vähänkin rauhan puolesta sanovaa pilkataan.
Lapset ja nuoret sorsivat sitä erilaista, jota kiinnostavat eri asiat. Peruskoulusta ei pääse karkuun. Kyllä se kuitenkin helpottaa lukioiässä, kun pääsee kaltaistensa seuraan.
Koska keskiverto ihminen on niin typerä..
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia kaksi älykästä eivät päädy yhteen? Vai eikö äly siihen riitä löytää toinen älykäs?
Ego ja resessiivisyys. Et oo tosissas ettet tiedä?
No en avaa haaroja vain älyllisesti lahjakkaille, mutta kyllä DI kelpaa ja niitähän tässä on ollutkin.
Saatat yllättyä yliopistossa siitä, että sinne asti päässeet on pääasiassa asiallisia ja täyspäisiä. DI-miehet on ihania 💕
Minun mieheni on DI. Siis miesten aatelia. Ymmärrän, että se aiheuttaa kateutta muissa naisissa.
Ihmiskunta on apinalauma. Apinoilla on hierarkia. Yksilöt, jotka voi kyseenalaistaa hierarkian, pitää nuijia alas, jotta johtaja voi johtaa.