Onko kukaan täällä saanut välttelevästi kiintyneen tai puhumattoman miehen kanssa suhdetta toimimaan?
Tiedän järjellä että pitäisi erota, mutta en osaa. Mies on välttelevä, itsestään hyvin epävarma ja pelkää sitoutumista ja vaatimuksia, minä läheisriippuvainen ja pelkään puhumattomuutta ja hylätyksi tulemista yli kaiken. Molemmat on yhtä peloissaan ja nämä pelot vaan triggeröi toisiaan. Silti aina palataan yhteen kun molemmat rauhoittuu eikä päästä kierteestä irti. Olen niin loppu, niin loppu ettei sille ole edes sanoja enää. Kysyin mieheltä tänään miten voisin auttaa häntä tilanteessa parhaiten eli mikä toisi hänelle rakastetun olon, esim. jos toivoo että lopetan yrittämästä niin lopetan. Hän sanoi, ettei ehkä ansaitse rakastettua oloa vaan hänestä tuntuu että hänen kuuluukin kärsiä. Mielestäni tuo on ihan sairasta ja typerä syy erota viiden vuoden suhteesta, jos syy ei oikeasti edes ole minussa. Yritän parantaa tilannetta turhaan ja sitten antaa toiselle tilaa samalla masentuen itse. Ero tuntuu kuolemalta siihen asti että taas sovitaan. En jaksa enää mitään, en välitä enää mistään. En vain halua että hän jättää.
Kommentit (24)
Ei kuulosta millään tasolla siltä, että kannattaisi jatkaa. Kerro yksikin hyvä syy, miksi pitäisi?
Tässä ei ole kyse siitä, että miehen pitäisi muuttua. Tässä on kyse siitä, että sinun pitäisi tehdä rakastava teko itseäsi kohtaan hoitamalla läheisriippuvuuttasi
Vastasit itse itsellesi:
"En halua tuhlata elämääni tällaiseen"
Kuuntele itseäsi.
Itselläni oli vastaava tilanne. Puoliso oli välillä rakastava ja ne hetket oli kuin suhteen alussa. Mutta niitä seurasi heti perään välttelevät käytös. Tätä jatkui pitkään, kunnes erosimme. Maailma pään sisällä oli yhtä myllerrystä, unettomia öitä, ruokahaluttomuutta ym.
Yritin olla vahva, vaikka sisällä itkin ja voin huonosti. Ja mikä itselläni auttoi. Oli puhelimeen asennettava writer, johon aloin kirjoittamaan omista tunnetiloista, päiväkirjaa ja lopuksi mikä oli ehkä se kaikkein paras ja vaikka hullulta kuulostaisikin, niin ikäänkuin deitti-ilmoituksia itsestäni. Kerroin siis itse itselleni millainen ihminen olen. Mistä pidän ja mitä haluan suhteelta, huonot puolet ja asiat mistä en pidä. Tämä auttoi ja pääsin erosta yli ja nykyisin onnellisesti uudessa terveessä suhteessa