Miksi todella moni suhtautuu lihaskuntotreeniin negatiivisesti?
Ja kommentoivat tyyliin "olen jo riittävän hoikka enkä tarvitse kuntosaleja" tai "marjanpoiminta riittää mulle kuntoiluksi".
Hyvä lihaskunto vähentää sairauksien riskiä, parantaa aineenvaihduntaa ja sydänterveyttä sekä tukee kokonaisvaltaista hyvinvointia ja voi jopa pidentää elinaikaa. Tuntuu siis todella omituiselta, että jotkut pitävät treeniä tarpeettomana ja jopa turhamaisena!
Vai elävätkö ihmiset tämänkin suhteen jossain harhassa ja pitävät omaa kehoaan keskimääräistä lihaksikkaampana, koska kantavat kaksi kertaa vuodessa multapusseja?
Kommentit (423)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan 330kg maasta mutta en pysty hyppäämään metrin korkean boxin päälle. Toki en olekaan rimpula
Teet väärällä tekniikalla. Huijaat liikkeessä jotenkin. Vedä puhtaasti se 100kg. Ylipainoisena on muutenkin helppo nostella juttuja.
Ihan sm kisoissa vedetty suoritus että eiköhän tekniikka ole kunnossa. 192cm/112kg ja vähä löysääki löytyy vituttaako rimpulaa?
Mutta et kykene hyppäämään yli puolentoistametrin korkeuteen tasajalon?
Kyllä minuakin vituttaisi olla noin kömpelö. Tekniikssa joku virhe jos ei noilla voimamäärillä saa omaa vartaloa niin korkealle räjähtämään. Sä teet jotain nyt väärin heebo.
Just ei ole. Ihan samat lihakset työskentelee siinä. Siksi mäkihyppääjätkin tekee samaa liikettä juuri lisäämään ponnistusvoimaa.
Eli jotain tosi väärää sä teet tekniikalla. Huijaat tulosta jollain vimppasulla tai jotain.
Et tee puhtaasti liikkeitä. Koska hyppyvoimaan sen tulee näkyä ja korreloida siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan 330kg maasta mutta en pysty hyppäämään metrin korkean boxin päälle. Toki en olekaan rimpula
Teet väärällä tekniikalla. Huijaat liikkeessä jotenkin. Vedä puhtaasti se 100kg. Ylipainoisena on muutenkin helppo nostella juttuja.
Ihan sm kisoissa vedetty suoritus että eiköhän tekniikka ole kunnossa. 192cm/112kg ja vähä löysääki löytyy vituttaako rimpulaa?
Kyllä minuakin vituttaisi olla noin kömpelö. Tekniikssa joku virhe jos ei noilla voimamäärillä saa omaa vartaloa niin korkealle räjäht
Hyvin todettu sieltä kotisohvalta. Maastaveto lisää runsaasti pomppuvoimaa ja hyppylajeissa tämä on yksi tärkeimpiä harjoituksia lihasten kannalta. Toki jos muu kroppa ei hermotu ja työskentele yhdessä kokonaisuutena ja ylävartalo on heikompi kuin alavartalo, niin hyppy ei onnistu.
Pitäisi tehdä taljaa kanssa tai leukoja vetää isoilla panoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin vituttaisi olla noin kömpelö. Tekniikssa joku virhe jos ei noilla voimamäärillä saa omaa vartaloa niin korkealle räjäht
Eiköhän hyppyyn tarvita myös tasapainoa, tekniikkaa ja uskallusta eri tavalla kuin maveen. Ei niitä voi noin vain vertailla.
Siimakäsi olikin oikeassa oho. Sehän hakkas meitit. Nyt se on niin nohevaa poikaa, ai että se on. Tiesi painoista enemmän kuin painomiehet tiesi. Se voitti meitit sanasodassa ja isojen poikien palstaväännössä.
Sitä tuli nyt mies.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän hyppyyn tarvita myös tasapainoa, tekniikkaa ja uskallusta eri tavalla kuin maveen. Ei niitä voi noin vain vertailla.
Lapsetkin hyppii jo pienestä pitäen. Ei se taito mihinkään katoa.
Isoilla painoilla tehtynä lihas saa hyvät valmiudet hypätä ja ojentaa itsensä räjähtävästi.
Jotain vikaa on jos ei hyppy kulje. Sitä sopii kyllä lähteä pohtimaan jos ei oikeasti pääse edes metriä ylös hyppäämällä, mutta painoja nousee kuitenkin...
Jotain vikaa on jossain. Lapsetkin osaa hyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoilla painoilla tehtynä lihas saa hyvät valmiudet hypätä ja ojentaa itsensä räjähtävästi.
Jotain vikaa on jos ei hyppy kulje. Sitä sopii kyllä lähteä pohtimaan jos ei oikeasti pääse edes metriä ylös hyppäämällä, mutta painoja nousee kuitenkin...
Lapset hyppii puolitoista metriä? Kaikki lapset hyppii? Miten tämä liittyy siis yhtään mihinkään edes?
Ammattikoripalloilijat tekee aika hurjia maastavetoja just pomppuvoimaa hakemaan.
Teettekö oikeesti nyt puhtaasti niitä liikkeitä vai vemputatteko sitä tankoa jotenkin selällä kiskoen ylös?
Kyllähän se sillä nousee, mutta ei näy pomppuvoimassa ja reisien kehityksessä jos temmotte sen huijaamalla ylös.
Käyttäkää ensisijaisesti reisiä ja ponnistakaa. Siinä on se sen liikkeen idea.
Vierailija kirjoitti:
Ammattikoripalloilijat tekee aika hurjia maastavetoja just pomppuvoimaa hakemaan.
Teettekö oikeesti nyt puhtaasti niitä liikkeitä vai vemputatteko sitä tankoa jotenkin selällä kiskoen ylös?
Kyllähän se sillä nousee, mutta ei näy pomppuvoimassa ja reisien kehityksessä jos temmotte sen huijaamalla ylös.
Keistä sä nyt puhut?
Vierailija kirjoitti:
bruh oot oikeessa. Veikkaan että noi salimaket huijaa mavessa. Videossa on oikeita nostoja oikeella tekniikalla ja hyppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset hyppii puolitoista metriä? Kaikki lapset hyppii? Miten tämä liittyy siis yhtään mihinkään edes?
Eikö nyt oikein enää aivotkaan hyppää mihinkään taajuuksille.
Mun pitäisi vanhankoulun mallilla läppästä päähän että heräät ja alkaa aivotoiminta vilkastumaan.
Sillä tavon mun isä teki kun esitin tyhmää.
Aika ikävästi tehty, mutta siten mun tekis mieli tehdä sulle nyt. Läppästä vittumaisesti päähän että heräät.
Olen nainen yli 65 v. ja kun kävin kehonkoostumusmittauksessa ensimmäisen kerran elämässäni 3 v. sitten, niin kyllä minun lihaskuntoni oli normaalia tasoa ja sain testissä tyydyttävän tuloksen vaikka en ollut käynyt kuntosalilla kymmeniin vuosiin ja olin vain kävellyt pitkiä lenkkejä reipasta tahtia ja tehnyt kotona jotain jumppaliikkeitä pienillä painoilla sekä pyörittänyt hulavannetta. Nyt olen käynyt kuntosalilla n. 2 kertaa viikossa ja kehonkoostumusmittauksessa tuli vajaat 10 pistettä enemmän ja lihaskunto oli jonkun verran parempi. Kyllä muukin liikunta pitää yllä lihaåskubtia kuin kuntosalitreeni.
Lihaskunnosta(kin) suuri osa on geeneistä johtuvaa. Oikeila geeneillä treenivaste on niin hyvä, ettei tarvitse tehdä hirveästi erikseen. Ihan tavallinen arki portaineen ja kauppakasseineen riittää jo pitkälle.
Läskien heiniä tuollainen salitreenin moittiminen. Salilta saadut lihakset eivät kuulemma ole oikeat ja treenaavat miehet ovat ällöjä, sanoo Irmeli 100 kg.
Vierailija kirjoitti:
Lihaskunnosta(kin) suuri osa on geeneistä johtuvaa. Oikeila geeneillä treenivaste on niin hyvä, ettei tarvitse tehdä hirveästi erikseen. Ihan tavallinen arki portaineen ja kauppakasseineen riittää jo pitkälle.
Tavallinen arki portaineen ja kauppakasseineen riittää vain niille, jotka ovat heikkoja. Eihän joku ostoskassien kantaminen kaupasta kotiin ja kolmanteen kerrokseen tai kolmion viikkosiivous tunnu oikeasti yhtään missään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan siihen joku syy, että mäkihyppääjät on pääasiassa 60-kiloisia, eikä 120-kiloisia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen arki portaineen ja kauppakasseineen riittää vain niille, jotka ovat heikkoja. Eihän joku ostoskassien kantaminen kaupasta kotiin ja kolmanteen kerrokseen tai kolmion viikkosiivous tunnu oikeasti yhtään missään.
Ap
Jep. Yhden kerran olin puolitutulle muuttoapuna. Pesukone piti saada hissittömän talon toiseen kerrokseen. Mamma oli luvannut että 16-vuotias poika on apuna sen kantamisessa. No eihän siitä mitään tullut, kun se sai nostettua konetta vain 5 senttiä maasta ja sitten voimat loppui. Kun sain hiljaa mielessäni kiroiltua aikani, korjasin verkkarit oikeaan asentoon ja nostin pesukoneen syliin. Siitä se sitten eteni, rauhalliseen tahtiin. Jos ei punttitreeniä olisi tullut harrastettua, en sitä olisi yksin saanut kannettua.
Että pitäkääpä siitä lihaskunnostanne huolta, vaikka kantamalla sitä muovista kauppakassia lähikaupasta kotiin pari kertaa viikossa. Tuolla treenillä te olette eläkeiän kynnyksellä rollaattorin ohjaksissa, kun ei lihaskuntonne riitä oman kehon kasassa pitämiseen.
Ap, kysyn nyt sinulta. Miksi sinä et kunnioita muiden tapaa pitää itsensä kunnossa? Kun joku sanoo, että hoikkuus on riitävä, sinulle ei se riitä. Tuo sinun tapasi ajatella on se, että vain kuntosali pitää terveyttä yllä. Ehkä sinä nyt itse ajattelet negatiivisesti heistä, jotka eivät kuntosalilla käy. Minä lukeudun niihin, jotka nauttii liikunnasta ja pidän lihaskuntoa yllä muutoin. Siskoni käy salilla, mutta ei hän ole koskaan ajatellut, että minä pidän sitä negatiivisena. Meneppä ap itseesi ja mieti, mikä sinut saa ajattelemaan näin.
vm-68
Yllättäen ketju täynnä niitä salimakejen sössötyksiä😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pelannut korista koko elämäni enkä ole koskaan kuullut maastavedon ja ponnistusvoiman korrelaatiosta. Varmaan jotain lähdettä heittää josta pääsee tätä tiedettä vertaisarvioimaan?
Eiköhän siinä hypyssä ole kyse muustakin kuin niistä lihaksista, joita mavessa käytetään. -eri